Cald. 38 de grade în parcarea mall-ului din Valcea cu un copchil care mă bântuise s-o duc acolo ca să-și cumpere iar cărți de la Cărturești – bag pula, o să iau acțiuni la ăia că anul asta i-am îmbogățit, nu glumesc. Când mă uit câți bani am lăsat la ăia pe cărți mi se excită un nerv la ambii ochi de-mi curg lacrimile. Pe fond nervos cred că e.
Și îmi zice că ”tati, vrei să cumperi altă mașină? Că mie îmi place cazanul nostru.”
Și mie îmi place foarte mult, dar nu mai rămâne mult din el. Tocmai ce reparasem scaunul șoferului. Oarecum! Prin extirparea unui mecanism, care a redus siguranța, cu ceva procente, nu știu cât.
Cu două săptămâni mai înainte, ajuns in București, observasem că nu se mai dă scaunul șoferului înapoi și l-am dat un pic și mai in față ( e electric ) , genunchi in bord. Observasem că prietenul care-mi ține mașina avea dreptate când mi-a zis că i se pare că nu se mai dă scaunul înapoi de ajuns, doar înainte.
Doar că nu știam de ce. Și m-am gândit să-ntreb, ajuns acasă. Am sunat la service-uri prin Vâlcea ca să socialez pe temă și mi-am luat în bot lipsa de personal calificat : “-Ne pare rău, nu avem electricean” , ” e “electricianul in concediu”, “și-a tăiat tendoanele de la ambele mâini, e in concediu 6 luni” (wtf?!) și clasicul ”nu mă bag“.
Drept are mi-a rămas doar să merg la reprezentanță că ăia trebuia să aibă o soluție și mereu au. Soluția e să-mi ceară un rinichi, dar trebuie să întrebi na. Și, oricum, observasem că au adus noul Santa Fe, care vine și cu 7 locuri, și de care voiam să întreb oricum, dar până la urmă n-am mai…
Zic de cubul ăsta.
Soluția: -Da, se repară prin înlocuire.
-Inlocuire ce? Sistem de reglaj scaun.
– Dar nu îl desfaceți să vedeți de la ce este?
-Nu. Fugi la piese.
La piese:
Avem doar “șezut de scaun” cu tot mecanismul – 3300 de euro piesa.
Mic drop, direct șut în coaie și muie cu pickhammerul.
Pentru ce contează, absolut asta ar fi reparat problema fără dubii.
Am căutat la dezmembrări , am găsit la unul toate scaunele( nu le vinde separat, dar nu contează , că vrea 1000 de lei pe ele, lol, nu asta e problema ) , dar nu știam dacă mai merge nici scaunul șoferului la ăia , că a fost mașina lovită pe partea șoferului cu airbagul din scaunul șoferului ( care se deschide spre pasagerul din spate) explodat . Nu contează , că n-a mai răspuns , n-a mai revenit cu poze, alții care vindeau scaune, nu le mai au, intuiesc de ce.
Am zis că aștept până ajunge mașina la București și o las acolo celui care se ocupă, în mod normal , de ea cu servisarea.
Am zis eu, dar într-o dimineață la peste, pretenarii mei că să le arăt și lor problema și unul din ei îmi mută scaunul și mai in față, să mai conducă mă-sa așa că e și mai scundă decât mine, io nu mai aveam loc.
Hai să desfacem scaunul acuma. Hai.
Am zis eu, dar azi dimineață la peste, pretenarii mei că să le arăt și lor problema și unul din ei îmi mută scaunul și mai in față, să mai conducă mă-sa așa.
Hai să desfacem scaunul acuma. Hai.
Am zis eu, dar azi dimineață la peste, pretenarii mei că să le arăt și lor problema și unul din ei îmi mută scaunul și mai in față, să mai conducă mă-sa așa.
Hai să desfacem scaunul acuma. Hai.
3 ore mai târziu , după back and forth , am descoperit că nu e problemă electrică, ci mecanică, la un angrenaj ( de plastic FMM) din capul unei tije melcate , care era gripat și pe care am putut să o rulăm cu succes cu filetanta, nici nu simțeam că opintestey, pesemne motorașul de la Hyundai e mai leșinat, dar motorul nu mișca decât pe o parte.
Inițial am crezut că era pentru că nu era scaunul derulat simetric ( mai greu cu filetanta să numeri turele) și am zis să îl deplasez până la cap pe ambele părți, lucru pe care l-am făcut, dar pe partea cu problemă, era plasticaraia gripată, când am ajuns la cap a început să se miște liber, că a mâncat plasticul, după ce am desfacut mecanismul, am vazut.
N-ai ce pula mea să faci, trebuie un reper pe care nu îl găsesc pe partsouq, găsesc tot un fel de șezut , cu medicul preț de 1549 de dolari, dar oricum “not available . După nume, track and recliner assy – front driver cred că ăla e.
Oricum nu contează, contează că trebuie să o rezolv din dezmembrări, care sunt cum sunt, că pe o parte sunt mai puține mașini de astea prin Europa decât un model de serie Ferrari, pe de alta apar mai multe la dezmembrări daună totală, ca orice accident o face daună totală, la fel cum orice reper mai important care pica => dezmembrări, la cât costă.
Eu mi-am montat scaunul la loc fără tija din stânga, iar acum merge, alternativa era să îl montez blocat pe o poziție și era alternativa mai bună, dar nu mai aveam niciunul poftă de asta la 39 de grade.
In sistemul ăsta, care eu declar că e temporar, pot regla scaunul, dar se ține / blochează doar pe o parte, pe cealaltă se deplasează liber. În condiții normale, nu sunt probleme, la un accident e posibil să se rotească , sau să se rupă scaunul din tija rămasă, not funny. Pot să blochez sania pe care se deplasează, treaba e oricum alta.
Treaba e că soluțiile vin din dezmembrări, unde va ajunge până la urmă și rabla asta. Însă nu chiar acum. Motivul e simplu, dacă vreau să o înlocuiesc cu una nouă prețurile încep de la minim 50k EUR, iar dacă trebuie să fie la fel de spațioasă, confortabilă, cu cuplu și putere similare , de la minim 70k în sus, adică cu 50k EUR de abia cumpăr una SH.
Zic asta că Hyundai vinde acum Santa Fe-ul cu 7 locuri nou cu de la 54k EUR în sus ( sursa tiriacauto.ro).
Problema e că motorizarea e o pulă bleagă, motor pe benzină de 1.6 litri și un motoraș suplimentar electric, cu care să ajungă la 215CP uneori, gen . Nu cumpăr așa ceva, lasă că dacă mai cumpăr Hyundai.
Un VW Tiguan de 2 litri care are 5 locuri și e mai mic și mai anost se vinde la 50k EUR și ăla.
Am zis că am găsit Rexton mai ieftin, dar nu sunt 7 locuri pe bune. Altfel mașina e interesantă. Încă n-am ajuns să fac drive test cu ea.
O soluție acceptabilă de nouă ar fi o Toyota Highlander – practic , șaijdemii.
Motorul de 2.5 litri e benzinos. Are putere 250CP, în teorie un pic mai bine decât am acum, în practică are cuplu leșinat și la turații mari. Vine cu transmisie CVT, deci o să ronțăie tare când are nevoie de putere. Motor de 4 cilindri, ce să te aștepți.
Un gerbeleu în 7 locuri ( care e mic cam cât un Tiguan, cu locurile 6-7 mai la mișto așa) , cu motor cinstit, de 2 litri diesel 150CP începe de la 50.5K EUR – ăla cu transmizie în două roți.
Dacă vrei mai bine, gen 4×4 și motor mai ca lumea – spre 60 de mii, dar e Mercedes.
Mașina cinstită de la ei pentru 7 locuri e GLS, din pulă bani de aia, că și GLE-ul ÎNCEPE la 80 de mii.
Gen GLE-ul SH e 60k.
Alte rable serioase, că vorbim de Land Rover Discovery sau Defender, tot așa, de la 80K în sus noi, 50+ SH . Practic, un Santa Fe SH e cât a fost rabla mea nouă . De unde mă uit, prețurile s-au aproape dublat din 2012/15 până acum, la rablete. Vouă vi s-au dublat veniturile? Că mie mi s-au mai mult decât dublat, dar nu despre mine-i vorba.
E vorba că o să mă trag pe cur până mai pot. În timp ce compuneam aceste rânduri s-a ars și camera de marșarier. Bine că e after market și am deja una de schimb, trebuie doar s-o montez. Ieftin.
Până să dau 30-50k pe alt SH mai cumpăr una pentru piese, că dezmembrări nu prea găsești la astea.
Și de-acum fix asta fac, mă trag pe cur. Așa cum și trebuie
În ceea ce mă privește , opțiunile rezonabile la preț vin doar din China,
#ghinion. Plătesc maintenanță. Și mă trag pe cur cât s-o mai putea.
Da un ochi si pe Openlane.
Un XC nu ar fi interesant?
Openlane e.site din ăla de licitații mașini care au fost lovite ?
XC90 ar fi interesant, dacă mai au motoare de 3 litri diesel pe ele, dar este aceeasi chestie – 80k+ nou, 50+ SH tânăr.
Daca nu aveai bani, alegerile erau mai simple 🙂
Păi sunt simple și acum că nu am destui bani pentru asta.
tija aia nu merge printata? scrisesi ca-i plastic
de ce nu iei tu una sh bunicica si asa ai toate piesele de rezerva?
1)Habar nu am – foarte probabil că merge, dacă reușesc să scanez una bună. Dar e de muncă să desfac cealaltă șină , să scanez să… I am too old for this shit.
2) Că trebuie să sun niște prieteni să vorbesc în Germania să mi-o cumpere cineva și să mi-o aducă pe platformă – eu nu pierd timpul cu așa ceva – și probabil serviciul costă undeva la vreo 1000 de euro ?( habar nu am , că nu am întrebat deși am pe cine), rabla mai e vreo 2-3000, nu stiu dacă… Mă trag pe cur.
Pai, fratele meu alb, nu te mai trage! 🙂 Zise copilul clar ca nu vrea masina vanduta, tu esti obisnuit cu ea, e mare, e tare etc. Sa nu zici de bani ca-mi aduc aminte cum platisi pe unii la izolatie acoperis si pe urma indreptai tu. Si altele cu alti meseriasi 🙂
Curte ai si nu e de la dezmembrari( busita)
Referitor la printare, eu ma gandeam sa cauti o firma ce face 3D iar tu cu amicii sa o desfaceti p-aia buna.
My two cents : ar merita
nu trebe sa scanezi nimic. iei tija si o masori, trebe sa aiba filet patrat (acme), ii masori diametrul si pasul + lungimea si ti-o ‘printeaza’ aka strunjesc niste unii in china no stress.
e tija de pozitionare, nu trebe sa fie din titan sa tina scaunul in greutate, doar il muta pe sanie inainte si inapoi, ai niste patine care se ocupa de incarcare.
la XM de ce nu te uiți? 😜
https://youtu.be/u9CAvgxnsJY?si=ik4unJVM4kqZBdPW
Mă uit. Ce e cu ele ?