Trebuia să fac un test drive la mașina asta, după ce am discutat un pic cu @Fery despre ea.
Am cerut un drive test prin august la București Vest, dar când am ajuns nu aveau mașina acolo și nu aveam timp de mers la Pipera.
Am programat un alt test la început de septembrie , dar tot nu aveau mașina în Militari, însă nu asta a fost problema, mergeam de data asta și în Pipera, dar m-am încurcat eu cu altceva ( comic conul, deh, copiii :))) ) și nu am mai ajuns.
Nu știu dacă mai ajung.
Mașina îmi place. Este extraordinară pentru niște chestii.
1 – Motor diesel, nu hibrid, nu nimic, de 2.2 litri de la Mercedes adaptat , cuplu de 400Nm intre 1400 și 2400 rpm, putere de 200CP . Adică motor cu cuplu mare la turații mici. Și cutia de 8 trepte de la Hyundai.
E genul de rablă cu care tragi casa după tine. Am văzut ceva video pe YouTube cu tug of war între ăsta și un Touareg. Nu sunt fan, dar e ceva în treaba aia.
Dimensiunile sunt corecte, un pic un pic mai mare decât rabla mea din România, deși , datorită formei pare semnificativ mai mare.
Are sisteme din astea noi de protecție, are camere 360 de grade, are piele dacă vrei, are navigație, are android auto, sau car play, are multe butoane, nu meniuri pe touch screen – varianta până în facelift ( au avut facelift luna trecută, nu știu sigur cum e aia).
Poți să o configurezi cu praguri exterioare și cârlig , voiam să întreb de scut.
Totul până în 50k Euro. Există și variante pe stoc de sub 40k Euro.
De ce eram interesat? Pentru că Ciolacu zice că aparent firma mea e prea profitabilă. OK, atunci, am să fac ceva pe temă.
Și pentru că la rabla mea se strică încuietori și mecanisme care. Un se găsesc peste tot. Că e bătrânică.
Ce nu îmi place este faptul că scaunele nu fac slide față-spate , ci se rabatează ca in poză. Mașina e pentru altceva , nu musai people carrier, deși face și asta bine. Până la 5 locuri.
La 7 locuri, nu. Vine echipată cu 7 scaune , dar nu este ce trebuie . Așa stă pe locul din rândul 3 un copil de 9-10 ani ( cam înalt pentru vârsta aia , dar orișicât).
Nu e acceptabil pentru mașina cu 7 locuri . Alea sunt acolo doar că să fie. Orice altceva decât copii sub 150cm nu intră , dar nici ei nu stau bine la drum lung. Nu exista AC sau ventilație dedicată rândului 3 de scaune din ce am.vazut.
Pentru ce contează, doar Hyundai Santa Fe are echipare cu 3 rânduri de scaune și condiții bune pe rândul trei, din astea mai acceptabile la preț. KIA Sorrento se apropie, dar nu chiar. Mercedes GLE e la fel de mic in spate că ăsta . GLS e de alți oameni decât mine . Mai bine stau mașinile de la Land Rover – Discovery , Defender 130 și cred că un model de Range. Disco incepe de la 85k Euro, Defender 130 de la 90k – nu sunt de mine.
De Hyundai Santa Fenu ai efectiv pe cine să întrebi in România, că am incercat. În apărarea lor , se schimbă modelul și sunt derutați.
Motorul de la Ssang se aude bine de tot, cum îmi place mie. Dacă ajung vreodată la testez sau îl cumpăr, revin. Dar nu prea…
Renault trafic
Vw t5
Mercedes vito
Cam astea sunt opțiunile pentru 8 locuri adevărate
Credeam că am scris 7, dar e posibil să fi greșit, nu mai verific.
Ce mi-e7, ce mi-e 8…
E o diferență semnificativă, de aia stăm pe gânduri dacă să mai facem un copil sau nu.
Dacă erai mai tânăr și în putere, sigur umpleai și al 8lea loc.
Dar așa, după o vârstă, e mai greu 🙂
Seamna cu Hyundai Palisade / Mitsubishi Outlander / Nissan Pathfinder 2022+… dar toate SUVuri.
Asa super spatiu din poze pare sa aiba Kia Carnival 2024. Arata ok nu basina ca alea vechi, are usa d-aia de duba, fara sa fie duba. Doar ca nu e SUV, e MPV.
https://www.kia.com/us/en/carnival-mpv
Check 3rd row la Carnival (min 17:17) , intra si adultii:
https://m.youtube.com/watch?v=Cen5JT8E3us
Da, seamănă. Hyundai Palisade e ce trebuie, este înlocuitorul lui Veracruz – dar nu cred că se mai aduce în România – după eșecul comercial cu ix55/ Veracruz și nu știu dacă mai vine în Europa. Sincer, ĂLA mi-ar plăcea, e ce trebuie la prețul cam care trebuie.
Kia Carnival iarăși nu se importă în România că nu e cerere.
Mai insista si tu cu Santa Fe-ul! Ca sa ai termeni de comparatie cu Rexton. Nu-i urat. Imi place cuplu si butoanele fizice.
Dar
1 https://newsweek.ro/auto/studiu-global-masinile-noi-din-ce-in-ce-mai-proaste-rata-de-defect-a-ajuns-la-192-de-161-in-2021
2 de ce crezi ca o sa platesti mai putin impozit?
https://www.contzilla.ro/cheltuieli-cu-autoturismul-amortizarea-tva-numarul-maxim-de-autoturisme-pe-firma-si-pfa-in-2022/
@Mad: Păi dacă deduc 18,000 de lei pe an de la plata impozitului pe profit, nu înseamnă că plătesc mai puțin ?
La 35k euro , calculând amortizarea pe 6 ani , ies 2916 lei / lună . Din care amortizez 1500. Cum ziceam, cam jumătate. Unul din motivele pentru care nici nu mă uit la rable mai scumpe.
Da. Ajuta. Dar mi se parea o suma mica. Adica 300euro /luna; 3600/an. Mie mi s-a parut putin 🙂
Dar cu revizie plus combustibil si consumabile, m-ai adaugi la deductibilitate.
Ai putea sa-ti mai iei si tu si ai tai niste certificari Astea se amortizeaza imediat. Iar pe copilul cel mare,imediat cand da voie legea( 16 ani parca) , part-time si cursuri cat se poate pe firma.
Lol, păi asta facem oricum, vrem nu vrem, că e important să facem bani, să aibă statul ce impozita.
Dar o rablă nouă nu e încă obligatoriu necesară, poate să mai aștepte. Devine strict din motive de taxe.
Salut,
Revin, daca îți cauți ceva mașină cu criteriile pe care le-ai enumerat, ce părere ai de XC90 si Tiguan? Variante mult sub 100.000km, fără accidente, de la primul proprietar, 4×4, din 2020 în sus, etc? Dacă îmi dai o adresă de mail putem detalia acolo.
Nu vreau să te sîcîi și/sau tracasez, pur și simplu poate te-aș putea ajuta cu yrmătoarea mașină.
Salut. Multumesc, dar nu e cazul. In Romania nu cred ca o sa cumpar masini decat de la reprezentante de marca, sau oameni pe care ii cunosc personal si am incredere in ei, cu exceptia cazului in care as fi pus intr-o situatie de urgenta. Nu te acuz de nimic, sper ca ai un business cinstit si iti urez succes, dar Romania e asa cum e la treaba cu vanzarea si cumpararea de masini. In UK am cumparat masinile fara sa le vad, le-am comandat sa le aduca acasa. Nu-s nici aici dealerii miere, tot mint si astia, dar totusi… Read more »