”Luxul din România” – Paradigma impresiei de bogăție

Aud foarte des chestia asta , deja de prea mult timp și-mi sângerează urechile – cum că în România sunt foarte multe mașini de lux ( de fapt, cred că e vorba de București) – că românii sunt megalomani, că vai în vest lumea e mai modestă, mașina nu e așa de importantă.

Cel mai des aud astea de la români, rareori am auzit străini spumându-mi asta, iar când am auzit-o se referea la București și era în contextul așteptărilor lor, raportat la cât de dărâmat e orașul.

Și este fals. Foarte fals.
Raportat la populația pe care o are, România cumpără foarte puține mașini noi. Iar cele SH sunt rable , nu-s ”de lux” – dar românii văd luxul în orice. Dacă-mi cumpăr un BMW de 8 ani cu 300,000 km nu înseamnă niciun lux, înseamnă că nu am buget de unul nou și am cumpărat o rablă veche și uzată, nu contează ce scrie pe ea și aparența.

Chiar și ignorând populația, România e pe undeva pe locul 16 . Orișicât, mai bine decât în anii 2000, mult mai, dar zic așa, nu suntem noi ăia cu mașinile scumpe, de lux , sau orice.

Luxul din România. Doar impresii de săraci cu pretenții.
Singurul lucru notabil e că din 2023 a scăzut numărul de mașini SH importate de România. Asta e bine, foarte bine, nici nu aveți idee cât de bine, dar nu înseamnă că în România sunt mașini scumpe.

Sunt tot rable ieftine – vârsta medie a parcului auto din România era de 15.1 ani în 2023, doar Estonia și Grecia având rable mai vechi. În medie flota auto din zona euro are o vechime de 12 ani, în UK este de 8.8 ani, în creștere – au sărăcit și ăștia, adică le stric eu media, că eu cumpăr mașini de 8 ani, deh, învățat cu luxul din România. Doar Austria și Danemarca, în UE, au vârste medii mai mici, dar tot în jur de 8 ani, la ăia e luxul, nu în România.

Numai mâncați căcat.

4.7 3 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
buntzi
buntzi
2 months ago

Luxul din România. Doar impresii de săraci cu pretenții.

This.

Acum niște ani (vreo 17 cred) am avut un prim contact cu mentalitatea asta. Nici măcar nu era vorba de mașini, dar pe vremea aia orice rahat de casă/apartament în care nu bătea vântul și nu te murdăreai pe tălpile pantofilor când intrai era trecut la “finisaje de lux”. La mașini, până și AC era trecut la categoria “de fițe”. Triste vremuri…

Alex2
Alex2
Reply to  buntzi
2 months ago

Am fost aseara si am vazut la cinema filmul: Anul nou care nu a fost

Impresionnt modul in care au recreat atmosfera din anii respectivi.
Absolut impresionant.

Da, era multa saracie pe atunci.
Inca a mai ramas.
Inca se mai simte mirosul si gustul ei.

Catalinx
Catalinx
Reply to  Alex2
2 months ago

E bun?
Inițial am zis că evit să-l văd, sunt oarecum sătul de comunism și revoluție.

Alex2
Alex2
Reply to  Catalinx
2 months ago

Mi s-a parut foarte foarte bun.
L-am savurat.

L-as mai vedea o data.

Stropic
Stropic
2 months ago

Depinde cum definesti luxul. Il poti defini ca volan incalzit sau orice alt feature de il are o marca de top – habar nu am, nu conduc saaau il poti defini prin am o masina noua si nu stau in service cu ea. Clar in romania, la acelasi buget, lumea prefera o masina mai veche dar mai de lux la modul sa aiba x features. Asta e si in cadrul la aceeasi marca – banuiesc ca exista si model bmw mai ieftin si mai scump – il iei pe cel mai scump chiar daca pui un an-doi extra la vechime… Read more »

Catalinx
Catalinx
Reply to  Stropic
2 months ago

Oricum ai defini luxul, dacă ceea ce vezi in România sunt rable SH, care înseamnă că le-au cumpărat din alte țări UE de unde ăia s-au plictisit de ele sunt convins că înțelegi enormitatea și că nu e niciun lux, sunt ”gunoaiele” altora. În țările de unde sunt venite ”luxurile” ăstea, ăia au noile generații de luxuri și e aberant să spui să asociezi ”românii” cu ”mașini de lux” – față de cine? Presupun că față de bulgari.

Alex2
Alex2
2 months ago

Eu am o rabla de 17 ani, in curand. Inca merge. As schimba-o si maine, daca as putea cu altceva, dar nu vreau sa fac credit sau leasing. Plus ca nu cred ca mai iau ceva pe o masina de 17 ani si 240 000 km. Si ma doare sufletul sa o dau pe 3k-4k euro, stiind ca e masina buna si nu m-a lasat (inca) in drum. Pana nu se implementeaza ULEZ si la noi in Romanika, nu o sa scapam de rable. EU personal nu vad nici un motiv pentru care as scapa de una veche, mai ales… Read more »

Catalinx
Catalinx
Reply to  Alex2
2 months ago

Plus ca nu cred ca mai iau ceva pe o masina de 17 ani si 240 000 km. Si ma doare sufletul sa o dau pe 3k-4k euro, stiind ca e masina buna si nu m-a lasat (inca) in drum. Dom’ne, mantra asta e nefolositoare la nimic, mai mult dăunătoare. Eu tratez problemele mai simplu, din punct de vedere atât personal, cât de business. Vreau să merg cu o rablă, fie că-mi place, fie că n-am bani de alta mai bună? Dacă îmi permit mentenanța, merg cu ea, că o am în curte ( în fața blocului) și gata. Nu… Read more »