Că a dat handicapatul ăla cu viteză. În principiu, restricția propusă are sens , dar e nașpa, cred că sper să nu se aprobe.

Ei zic că în primii doi ani de permis auto, să conduci Logan, sau Sandzero , că na, la 1 tonă 75kw/ 100 de cai frumoși. Deci 100 de cai pe tonă. Daciile au, de regulă, sub. Dar unele au peste și ălea , lol. Ce te faci, dacă ești părinte și vrei și tu tabla peste 100cp/tonă, dar copilul nu are voie? Să ia bicicleta doi ani, dă-l în pizda mă-sii.
Rabla mea din Romania are cam atât și da, nu e bolid, doar tanc. Dar următoarea probabil că va avea un pic mai mult. Probabil că nu rachetă. Și plm voi avea copii care să conducă și nu vreau să le cumpăr alte rable , special pentru ei. Că nu umplu curtea. Și nu, nu o să îmi cumpăr mie Logatron, mă piș.
Urmarea logică e că în primii doi ani copiii nu vor conduce sau vor conduce doar cu mine în mașină. În teorie sună bine. În practică, nu prea vor avea experiență.
Sună rezonabil totuși, pentru că în primii ani este cel mai probabil să vrei să muți munții cu mașina, iar eu era să o și fac, de câteva ori. Dar tot nașpa.
Soluție pentru chiaburi și ăștia alde Vlad Pascu.Contract de muncă și mașina de serviciu pe firmă – joac-o pe asta.
Că au facut ei propunerea, ca să permită totuși șoferilor profesioniști să își facă treaba, oarecum normal. Dar găurit ca un cașcaval elvețian.
Aiurea…


Din păcate nu avem viziune și nu înțelegem ce înseamnă statistica și modul de implementare al unor măsuri. Încă avem consternarea și revolta din tastatură și leacul e să dăm o lege în plus după orice contravenție sau infracțiune. Când ai o statistică îngrijorătoare pentru ceva anume, atunci trebuie luate astfel de măsuri. Noi avem tendința de a exagera cu măsuri pe care oricum nu le putem implementa. De exemplu, după povestea Colectiv, au luat-o razna toți ăștia cu securitatea la incendiu. Căutau nod în papură să blocheze orice din panică, deși legislația se respecta. Aici ce o să facă,… Read more »
Nu. Când te oprește și nu corespunzi îți dă amendă, sau îți cere șpagă. În sensul ăsta.
Iar dacă faci accident, eveniment rutier – te trag pe pulă și pentru asta.
Pai nu vad ce legatura are cu cazul Pascu.
Ala a condus drogat si a intrat in niste adolescenti care mergeau pe marginea drumului.
Ce treaba are puterea motorului? Nu poti omori tot asa un pieton si cu un logan?
Puterea motorului e relevanta cand ai accidente de genul intri in alta masina – asa daca intri in pietoni te descurci si cu un scuter daca esti ambitios, nu e nevoie de cine stie ce cai putere.
Se pleacă de la premiza că nu vrei să omori oameni, ci că pierzi controlul mașinii care se întâmplă la niște viteze, pe care le poți atinge, în teorie și cu Loganul, dacă ai drum liber timp de niște minute și dacă nu te răstorni. Statistica arată că există o corelație între vârsta, experiența , puterea mașinii și accidente, nu-i chiar lipsit de plausibilitate proiectul ăstora de lege. Când aveam 20 și puțini ani am condus diferite mașini cu diferite puteri/ motoare. Nu era chiar tot aia. Sigur, eu conduceam ca descreieratul și cu Dacia lui tata și cu alte… Read more »
ce ai facut cand erai mic de ai atata noroc ?
In cazul Pascu el mergea cu 100 km/h, care e viteza mare, dar clar nu atat de mare sa zici ca uite aia cu loganul nu merg niciodata asa. Se cam folosesc de un accident celebru sa dea o lege care nu are nicio legatura cu accidentul in sine. Statistica arată că există o corelație între vârsta, experiența , puterea mașinii și accidente, nu-i chiar lipsit de plausibilitate proiectul ăstora de lege. Inclusiv citisem undeva de efectul psihologic de risipa – la modul conduc o masina cu atatia cai putere si merg cu doar 50 km/h??? Ideea mi se pare… Read more »
Se cam folosesc de un accident celebru sa dea o lege care nu are nicio legatura cu accidentul in sine. Desigur. Dar statistica le dă dreptate. Și nu e importantă doar viteza, cât accelerația. Contează în cât timp ajungi la 100km/h. Ca să înțelegi ideea – de la o intersecție la alta, cu un Logan e posibil să nu poți ajunge la 100km/h plecând de pe loc ( semafor, priorități, etc). Anume, de la 0-100km/h Loganul are nevoie de 11-13 secunde, iar ca distanță între 150-220m. Mașina pe care o conducea Pascu, Mercedes SL450 din anii 80 cred, deși mai… Read more »
Fix cand citeam ce ai scris și începeam să îți dau dreptate un student mi-a arătat de ce apar astfel de idei. Pentru că Ford Mustang și sens unic. Ce mai contează că o grămadă de colegi treceau strada la/ de la cafea!
Limitările ca și drepturile se fac de obicei în trepte. Trrve legea așa, mai okoara unul pe cineva pe scenariul tau, se schimbă legea
Bineînțeles.
singura problema la legea asta e faza aia ca nu poate conduce masina familiei. Practic, ar fi ok ca interdictia sa fie cu steluta “poate conduce daca are un Bist de minim 5 ani in dreapta”
Faza e ca aceeasi limitare e si la motoare, din ce stiu eu. Si acolo nu prea se mai plange nimeni
Exact aia am zis că e problema. Și așa și vor să dea legea, numai că nu de minim 5, ci 10, nu prea contează, mai rar să ai copii de 18 ani și permis de mai puțin de 10. Se poate, dar mai puțin probabil.
Poate pentru că nu există ”motocicleta familiei” ?
Bine, oricum in Romania ar trebui interzise masinile peste 50 de cai. Si asa ar gasi prostii cum sa se omoare
Sau…scos legea aia de interzice camerele si…aplicat mai drastic legea. Si, ca in Finlanda: amenda la procent din venit nu fix. Ca pentru unii e muie pentru unii e un cost irelevant
Flawed.
pai, ceva imi zice ca amenda aia are un prag minim
Păi da. Minim. Ca acum?
pai da. Practic max(amenda actuala, procent venit)