Ultrascurt: Dacia – Eppur și muove

Avea tata nevoie s-o mute pe bătrâna doamnă din locul în care se scufundă în pământ și-n rugină, să scoată ceva din grădină.

Bătrâna doamnă, pe dracu; babă putredă toată ziua.

I-am umflat roțile ( e nemișcată de vreo doi ani ) .

Am conectat bateria la bateria rablei mai noi să-i dăm un pic puls. A dat tata la coada pompei de benzină să mai sugă ce resturi de benzină ore fi prin rezervor. A verificat capacul de la delcou ( deh, Dacie , trebuie să faci astea) .

V6
I4

I-a dat cheie și “go, planet”. Bună rabla. Nu prea mai are ea table și structură – dar asta a fost mereu problema Daciei. Vizionari, în pula mea, ăștia de la Pitești. Făceau de acum 30 de ani mașini cu tablă subțire care ruginește in 10 ani de nu mai ai ce face cu ea. Nemții și francejii s-au prins mult-mult mai târziu de schema asta.

Dar, motorul… Ganță. Nu am văzut în viața mea Dacie să pornească așa după mult timp de stat pe margine.

I-aoz’.

8 Replies to “Ultrascurt: Dacia – Eppur și muove”

  1. :))). Ca nu am curaj sa merg cu ea. Am condus-o cand era “renovata” si ba am rupt o planetara, ba un etrier de frana. Masina aia e o rabla, sa fim seriosi. Si renovata tot rabla e. Nu-s pasionat de Dacii. Ii mai fac din cand in cand poze doar ca sa mi-o aduc aminte peste timp.

  2. sa-ti verifici incarcarea la hyundai ca daca iti umezeste dopurile de deasupra inseamna ca incarca putin cam mult si iti arunca electrolit. Supra-incarcarea e mai rea la plumb decat sub. Daca vrei sa te tina bateria for ever, iti iei un c-tek de ala smecher si odata la 3-6 luni il lasi peste noapte sa iti egalizeze celulele. In mod normal o baterie de plumb bine intretinuta n-ar trebui sa aiba moarte, am vazut celule stationare de 20 de ani care inca erau in capacitate – cu mentenanta desigur.

  3. Nu cred că mai ține Forever. Am impresia că s-a cam slăbit ( cred că de la prea mult lăsat să se descarce complet ) și toamna asta am să cumpăr alta. Dacă mai ține și aia 3-4 ani eu sunt bine, atât plănuiesc să mai țin rabla.

  4. aia zic, ca nu tine 3-4 ani daca iti impinge alternatorul electrolitul la deal. pune si tu un multimetru pe el, vezi daca sare de 14.5-14.7 fara consumatori, atunci = bubu

  5. Pai, ARE DEJA vreo 4.5 – 5 ani asta. Adica, daca crapa maine sunt ok.
    Am pus deja multimetrul, arata ~13.5 si cu si fara consumatori.
    A aparut pata aia dupa ce am golit-o de tot.
    Am mai golit-o o data s-a marit pata.
    Am mai golit-o inca o data s-a mai marit putin.

  6. n-o mai goli :))))). Da acuma serios, daca nu trece de 13.5, nu e nici aia bine. Un 14.3 ar fi ideal. Ti-o facut pata aia ca fiind goala, o luat 100 de A instant, ceea ce a fiert electrolitu – patasti. Ce sa si faci cu masinile astea… (io deja ma gandeam la urmatoarea baterie, ca de la asta ti-ai luat oricum gandul)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.