S-au suparat taximetriști afiliați COTOR ( până acolo au s-o belească, da, că nu dă nimeni nici măcar 1.49 lei pe ei) și-au început o serie de proteste împotriva concurenței neloiale a UBER. Mai întâi neluând curse de pe aparatele de comanda de la Otopenis.
În mod normal, nu ar fi observat mai nimeni, ultimele dăți când am zburat nemaifiind coadă la aparatele ălea, fiind, în schimb ”în zona de preluare” din parcarea de auto personale, unde vine Uber.
În cazul ăsta Uber au mai pus un pica la tariful pentru cursele de peste 15km ( nu mult, practic ce trece peste 15km e 3 lei /km, sau ceva). Am observat ca a costat cam mult ultima cursa, dar nu m-am obosit să văd de ce. Ce-i de căcat e ca Uber nu a anunțat asta . NU scrie în aplicație, nu nimic. Asta mă enervează, nu prețul. Ci că oricine, om, serviciu, companie – ajunge în țara asta, după o vreme se țiganizează inevitabil. Mdeh.
Mai zicea Xxxx că ăia din zona aeroportului, șoferii uber iau curse doar ca să le anuleze și sa creeze artificial surge, prin faptul că se strang mai multe curse decât mașini disponibile. Am observat și eu asta, inclusiv în oraș. Nu contează, exista Taxify, mai sunt soluții.
Taximetriștii au continuat protestele blocând șoselele. Presupun că așa încearcă să-i țină pe loc pe ăia care circulă cu Uber.
Între timp, un fost coleg argentinian stabilit în Estonia s-a lăudat pe facebook că țara asta stă să devină prima din lume care introduce transportul public gratuit. Bine, cred că nu a fost el în București, că nu se mai grăbea așa cu laudele. Aici e transportul gratuit din 2002 ( adică de atunci știu eu).
Iar la ăia nu-i chiar gratis :
To ride Tallinn’s network of trams, buses and trains for free, you must be registered as a resident, which makes the municipality profit €1,000 from your income tax every year. All you need to do then is getting a €2 green card and carrying your ID on public transport
Practic ăia șiu că iau mulți bani pe curul tău și-ți dau la schimb asta.
There’s no doubt that we not only cover the costs, but also come out with a surplus. We earned double as much as we have lost since introducing free public transport. We’re happy to see that so many people are motivated to register as residents in Tallinn to make use of free public transport
Desigur, nu funcționează într-o țară cu mai mulți pensionari decât angajați, sau pe beneficii, funcționează într-o țară cu eonomie și sistem de taxare descentralizat, unde oamenii vin degrabă în Talinn să beneficieze de ce le oferă și aduc și taxele cu ei.
Acestea fiind spuse, cum taxiul e jeg, uberii devin și ei jegoși, iar cu mașina nu pot să merg seara în oraș la un pahar de vin, că-n România n-ai voie să conduci nici măcar cu o picătură de alcool la bordul șoferului, protestez cu transportul public. Ăla care este.
Au revenit băieții pe mail, aparent cumătrul cu care am mers a lăsat ceasul sa meargă cât sa se întoarcă în București de la aeroport. Ce sa zic, buna treabă.
Asta înseamnă că estimarea pe care mi-au dat-o a fost corectă, și includea și surcharge-ul pentru distanta. Tot nu-i ok că nu e detaliat pe site-ul lor și trebuie să-i întrebi ca să afli dar, vorba ta, obiceiuri românești.
Tu nu ai telefonul pornit cu GPSul activat?
Ca in momentul in care se distanteaza de tine , cred ca taie automat Uber cursa . Lol. Si poti sa o si intrerupi tu, nu-i bai, daca vezi ca esti pe cursa.
Dar ce conteaza e : l-au scos pe cumatrul ala din business?
Ca daca nu, intre ei si taxi nu e nicio deosebire, daca-i ok sa faci asta din perspectiva lor.
Era gps-ul pornit deci se pare că nu taie singur cursa. In plus, sincer sa fiu, nu stau sa verific daca închid aia cursele, dar se pare că o sa stau de acum înainte.
O sa întreb la shto ce măsuri au luat intern cu șoferul dar nu îmi fac iluzii că primesc vreun răspuns la obiect.