Cât am fost în UK a închiriat colegul cu care eram rabla asta de Vauxhall Astra sa facem un Gatwick – Reading si retur + ceva împrejurimi.
Eu am condus-o doar vreo 50 de km ( approx. 35 de mile ), în rest am preferat să fiu copilot și să citesc GPS-ul. Mai simplu decât să-mi spun la fiecare girație: ”Fă stânga, coaie, că o belim altfel, fă stânga!”Mai bine când îi spuneam colegului. Plus că s-a chitroșit și-a luat o rablă cu cu cutie manuală. Și cu cutie manuală. Mi-a zis omul gen conduci tu un pic, că tre să fiu într-o ședință și-am fost ok cu asta.
Ne-am suit amândoi în mașină, el se uita la mine, eu la el și-i zic:
-Păi, bă, nu a fost vorba că conduc eu? De ce mi-ai luat volanul? Hai, mai încercăm o dată.
Mașina pe care am primit-o avea motor. Avea, că l-am auzit, ne-au dat ăia de ne-au julit – 1 litru turbo, 105 cai putere. E ok, la cât de mică e mașina, acuma nu are rost să fiu bulangiu. La cât de încet se mergea pe autostradă și prin localități nu am simțit vreun moment ,că, bă, e motorul prea mic.
Am o problemă cu mașinile Astra. Eu credem că direcția de la rabla lu’ tata din ’97 e spartă în pizdă că e bătrână și uzată și chiar așa e, dar și astea noi ( am mai condus o astra în 2013) tot așa sunt, cu direcție deosebit de moale și imprecisă. Când se urca colegul pe borduri îmi spuneam în mintea mea ”bă, ăsta nu prea știe să meargă pe stânga, avem și asigurare ”basic”. Dar nu e numai aia, că și eu am făcut un pic asta în principiu pentru că nu simțeam aproape deloc direcția și legătura între cum rotesc eu covrigul și cum se rotește drumul în jurul mașinii. Nimic, nema, la nicio viteză.
Altfel , mașina prin lăuntrul ei arată cam ca un Logan . Un pic mai bine. Serios că poți pune semnul egal între ultimul Logatron și rabla asta, cu excepția faptului că Opelul e cu garda mai joasă, deci stă mai bine pe șușele, că nu-i făcută de coclauri.
Și suspensiile se simt ieftine, prea moi și prea de căruță. Avea, ca toate mașinile din era noastra consolă centrală media cu touch screen, fără GPS în varianta pe care am avut-o noi , dar cu bluetooth și…și cam atât.
Aerul condiționat era manual pe versiunea asta, comparabil dar parcă mai dubios de nimerit din reglaje decât cel de pe Logan.
De ce o compar cu Logan ? Că cam așa se poartă. Da arată mai binișor, că e hatch. Ah, consumul? Cam mare pentru un motor atât de mic. 18 litri pentru 142 de mile . Da, a fost aglomerație, dar asta-i vreo 8 litri la suta de km. Mult, foarte mult.
Aveam senzația că cutia-i lăbărțată și nu nimeream neam vitezele nici eu nici colegul, dar ignorați asta, o pun pe seama faptului că eram noi n00bi și schimbam cu stânga.
Nu am observații legate de accelerație, frânare și stabilitate în viraj. Viteza maximă cu care am mers eu a fost 50mph, ce dracu, iar viteza maximă cu care a mers mașina, vreo 80mph pe autostradă, cam 5 minute, maxim.
Un pic despre pret. Nu știu care e treaba exact, dar răblăciunea asta e foarte scumpă în UK ( față de prețul unui Opel Astra în UE/ Germania) . E de la 18k lire în sus, mai scumpă decât un VW Golf și să fim serioși, Golful e un pic peste.
Io nu cred că mai vreau să conduc în țara aia, am zis.
Mecanicul care imi lucreaza la masini se cam plange de opelurile mai noi (Astra, Corsa, Insignia), ca-i mult de reparat la ele si cam tot timpul pica cate ceva, ca mar ca har si nu si-ar lua una trecuta de 2008 – 2009 nici batut cu ranga. Il cred, ca am vreo trei amici/colaboratori care-s cu opeluri relativ noi si numa’ injura si se jura ca nu le mai trebuie. Ma tenta si pe mine intr-o vreme Astra/Insignia mai mult pentru scaune, stiu ca erau foarte comode. Dupa ce mi-o spus toata lumea sa nu-mi iau Opel, mi-am luat scaune… Read more »
Dupa ce mi-o spus toata lumea sa nu-mi iau Opel, mi-am luat scaune de Insignia sa le bag in Daihatsu, numai ca daca le-as fi montat, dadeam cu capul in plafon. Am ras de mi-a sarit apa din gura . E prima dată când aud așa ceva. Și, sunt bine merci scaunele in magazie? Despre japoneze tot ce stiu e ca Mazda e Ford, cel putin motorul. Sau asa era intr-o vreme, anii 200x. Acum nu stiu ce-o fi, ultima Mazda pe care am condus-o era un CX-7 – o mizerie, iar înainte de asta am condus doar o data… Read more »
😀
Unul sta bine merci in magazie ( pe celalalt l-am dat pe unul unui prieten – c avea de gand sa-l puna pe o Dacie 1310, sunt curoios daca l-o si pus) ma tot gandesc sa-i sudez un suport ca sa-l ridic cu vreo 40 de cm si sa-l fac scaun de stat la masa de lucru din magazie (sau sa-l dau de pomana si pe ala, da nu mi-l cere nimeni 😀 ).
motoarele Mazda sunt TOATE productie proprie.
daca nu-i pe fuga asteapta anul urmator cand va fi lansata Mazda 3 Skyactiv-X cu noul motor benzinar si (daca se aliniaza corect planetele) s-ar putea si cu integrala.
ce motor ai avut pe ea? ca e diferenta enorma intre 1.4 benzina aspirat, 1.6 benzina aspirat si 1.4 bezina turbo.
Ma, tu nu citesti ? 😀
Am zis “1 litru turbo, 105 cai putere.” Deci de 1 kil.
n-am vazut, ca mai fac si altceva in paralel. oricum ala nu e motor de masina, e cel mult drujba. iar suspensiile si directia de opel asa sunt, moi ca naiba de nu ai nici un feedback. cel mai tare ma enerveaza ca volanul se invarte prea usor si nu ai nici un feedback cum merge masina, zici ca esti intr-un joc pe calculator. la ford in schimb e invers, volanul se invarte foarte greu si ai un feedback mult mai bun. bineinteles la ford conteaza si suspensiile care sunt mai tari si alt tip (focus are suspensie independenta spate,… Read more »
@mazda, multumesc frumos.
deci io nu inteleg de ce zice lumea ca motoarele mici turbo pe benzina sunt de drujba. Explicati-mi si mie de ce aveti impresia asta. Eu vad asa: hai sa luam 1.0 ecoboost, 125 de cai la 6k rpm si fucking 170Nm intre 1400!! si 4500 de rpm. 170 de Nm intr-o plaja asa mare de turatii si de la turatii asa de joase, inseamna ca e o masina extrem de elastica. Nu vorbim de benzine aspirate aici sa dai in ele ca in hotii de cai. Am luat fordul asa de ex., e aceeasi povesti si la tce si… Read more »
Io nu am nimic împotrivă din principiu, am condus Ford B-max cu motorul ăla de 1l/125 cai și am fost mulțumit.
Dar ăsta nu e chiar din aceeași ligă, asta ca să din preciși. E mai leneș, dar na, e Opel.
Sunt un pic prudent când mă gândesc dacă sunt fiabile. Io știu de la ăi bătrâni: ia mașină cu motor mare, putere la rpm mic , te tine o veață de om, practic mori în ea.
aia cu motor mare si vesnic probabil era cand nu se sfacuse inca metoda elementului finit la programmed obsolescence. Acuma mi se pare ca orice cumperi e facut sa tina o zi peste perioada de garantie. Daca tine 3 zile, cineva o gresit un parametru si s-or folosit prea multe materiale sau ceva. Nu e “optim”, e “supra-inginerizat” si alte mui de astea.
De ce nu?
De ce nu e din aceeași ligă? Deși pe hârtie e similar cu motorul celor de la Ford, cu vreo 20% mai puțină putere și același cuplu in aproape aceeași plaja de turație, iar Opel Astra are cam aceeași greutate cu Ford B-Max / Focus, e mai lent in accelerație, nu enervant dar îl simți mai întârziat așa. Cel de la Ford se simte un pic aportiv, mergeam lejer la 160-180 km/h pe autostradă. Ăsta îl simțeam cam lent în treptele 4 și 5 ( nici nu am avut unde sa incerc viteze d-ăstea ) deși pe hârtie zice că… Read more »
Cam nasol cutie manuala în UK. Sa schimbi vitezele cu stânga, asta mi se pare un chin.
Opel nu mai e ce a fost cândva, asta e sigur.