Spoială cu eroism agrar

Acesta este un mini-roast post mortem, nu se face, dar mă încumet eu, că-s lipsit de orice bun simț și respect.

Modul cum se declară eroii in România cea din timpul vieții mele mă face să suspectez că toți eroii patriei au fost inventați pentru a acoperi cu ceva poleială diverse insuccese, sau exerciții de incompetență individuală sau națională. Exerciții, pentru că se întâmplă repetat.

Mă întreb dacă Ecaterina Teodoroiu a fost pe bune, sau o fi fost vreo bagaboantă gen Mariana Cur de Fier, poleită că și cum ar fi tras mai mult cu tunul decât cu curul.

Dacă credeți că pângăresc istoria patriei și memoria eroilor neamului, n-or fac, doar fac un exercițiu de inducție pe baza a ceea ce văd.

E vorba de un nou erou, un nou Arsenie Boca al aviației române.

Omul a murit la arat ca mai toți eroii aviației române recente. Cum ar veni, s-a dat pe brazdă, dar i-a fost fatal.

Aceste glume proaste fiind făcute, înțeleg că evenimentul e unul regretabil, dar să nu uităm că face parte din procesul standard de casare al avioanelor MIG 21 , cu tot cu pilot, altfel se pare că nu pot fi scoase din uz; deci nu-i chiar ceva special, în ciuda faptului că se speculează că probabil a intrat o pasare în motor, ( posibil o cioară în căutare de ceva fer vechi ) că altfel avionul era OK, trecuse ITPul, sper că nu pe șpagă cum am mai trecut și eu cu rabla cu parbrizul spart, pilotul cu siguranță nu a greșit cu nimic, ba chiar și-a sacrificat viața pentru a-și salva pe preacinstiții membri ai publicului acestui miting – motiv pentru care să-l facem erou, că i-a salavat de la moarte, practic și-a dat viața pentru ei.

Carevasăzică, organizezi un meeting, chemi niște puleți să belească ochii la avioane după care îi pui în pericol, dar mori ca să îi salvezi și de aia ești erou. Pai de ce nu intri, coaie, cu migul în proști în timp ce te catapultezi, atunci ( asta dacă funcționează ejectorul, desigur ) ? De ce nu? Că nu o fi ok să pui în pericol niște oameni oricum ?

Îmi place ca se spune că pilotul avea “peste 400 de ore de zbor” deci practic era experimentat, un veteran, ce să mai.

Sunt sigur că în România îți trebuie probabil 10 ani să bagi 400 de ore de zbor dar asta e puțin, băi. Ești cam nwebie.

Imaginează-ți un pulete care se dă jupân după 400 de ore de condus, adică vreo 40,000 km în Europa de Vest, dau vreo 25,000 în România, că-i ora mai scurtă, e de 50 minute.

Păi eu după 25k km numai șofer cu experiență nu eram.

Vorbind serios, mi se pare că se diluează esența eroismului cu scheme de genul ăsta. Că doar nu era antemergator în coloana lui Oprea să îl facă erou.

18 Replies to “Spoială cu eroism agrar”

  1. Nope. Atpl civil frozen 200 de ore (ofiter secund care piloteaza fara probleme aeronave civile de linie). Ca sa ‘dezgheti’ atplu intr-adevar trebe sa ai 1500 de ore, dar din alea macar 250 trebe sa fie ca PIC. Deci nu se pune problema sa zboare cineva 1500 de ore pana sa fie pus la volan cu pasageri. ATPL 200h + type rating costa oricum catre 100k, cine satana se ‘antreneaza’ 1500 pe banii lui?

  2. Nu se fac manevre acrobatice la scoala civila ba. Ca nu tin avioanele loop si cuban 8 si pula mea. Avioanele pe care faci scoala nu sunt abilitate la zbor acrobatic. La militari e cu totul altceva, de aia 400 de ore nu-ti zice mare lucru. Poate are 360 pe soim si a facut conversia pe supersonic anul trecut, n-ai de unde stii. Plus ca 400 pot fi de multe feluri chiar si la aviatia de vanatoare. Zic doar ca e prea simplu sa judecam strict dupa orele zburate.

  3. Nici nu credeam, spuneam ca-s chestii diferite, la fel.
    Pai , plm , am citit pe undeva ca in scoala faci cam 100 de ore de zbor la doi ani, la aviatia militara. Nu stiu cat e scoala alora, dar daca e si ea un 4 ani inseamna ca pilotii acumuleaza vreo 200 de ore de zbor din scoala. Deci, cat sa fi avut, 200 de ore de zbor de Mig21, maxim? Nu stiu cat timp tine un antrenament, dar ma gandesc ca iti ia 1 ora sa decolezi si sa aterizezi de cand te sui in cabina, nu?

  4. Corect. Plus ca nici ora nu e chiar ora. Adica nu numara nimeni de cand ai decolat sau ceva. De ex. la scoala de zbor civila ora e cam 45 de minute de stat in cockpit, nu neparat zbor, plus ceva ground briefing. Apoi si la civili, dupa ce treci la airlije, in afara de decolari si aterizari stai cu orele pe pilot automat, chestie pe care o face oricine. Vezi cand i-au arestat pe aia ca dormeau la volan (amandoi) sau altii care erau beti.

  5. Sunt destul de convins că ăla, săracul, a murit trăgând de maneta de eject, cu doi copii acasă nu cred că ii ardea de eroisme.
    Într-un fel pot sa ii înțeleg și pe ăștia din armata sau care căcat au scris că a vrut sa salveze spectatorii, ce plm sa spună, că nu era mig full option cu eject sau că avea, dar nu mergea?

  6. Eu nu știu ce a făcut, poate chiar a încercat să salveze publicul, poate a crezut că poate redresa avionul, nu am o părere pe tema “ce făcea ăla în timp ce se prăbușea”.

    Și o înțeleg pe ăsta cu eroismul de formă, în acte, în sensul că chestiile astea vin cu ceva decorații post mortem și statul are un pic grija de familia lui, așa cum e și normal, omul a murit în timpul serviciului făcându-și datoria pilotând rabla statului.
    Bănuiesc că e că un accident de muncă mai bine plătit.

    Dar genul ăsta de PR le spoiește imaginea cu căcat lor ca armată, înainte de a o spoi statului român.
    Mai văd și avioanele altora la antrenamente, show-uri, inclusiv F16 , inclusiv la americani, inclusiv anul ăsta, dar nu prea se laudă cu asta.
    Le umflă familiilor piloților buzunarele cu bani și o bagă elegant sub preș, atunci când nu sunt luați la rost pe linie politică pentru rezultatele catastrofale.
    Gen

  7. #Fery

    Mosule, daca conduci masina 60minute de la Bucuresti la Constanta este acelasi lucru cu a conduce o ora masina in raliul Dakar?Sau 60minute pe circuit la formula unu in timpul unei etape de campionat?
    Pentru aviatia civila (in speta aviatia comerciala) avioanele sunt automatizate la maxim (pot sa aterizeze si singure ) , faci manevrele de decolare, ridici avionul in aer, dupa care apesi butonul de pilot automat.Apoi stai relaxat in scaun pana ajungi la aterizare, mai poti lua pauze sa intrebi insotitoarea de bord de sanatate sau sa bei o cafea, mai exista un pilot care poate sa supervizeze comenzile.
    Avionul este tinut in zbor drept si pilotarea sa implica un minim de efort deoarece scopul sau este de a transporta pasageri sau cargo de la pct A la pct B.
    Un avion militar (cele de vanatoare, polivalente) trebuie sa execute o decolare rapida pentru a ajunge in timp cat mai scurt tinta, asta implica fortaj la motor, multi G pentru pilot precum si manevre care sunt similare celor din zborul acrobatic.
    Aterizarea se efectueaza tot la viteze mult mai mari decat cele comerciale (pentru MIG21 in jur de 300km/h) si cu parasute de franare.
    Practic stai calare pe motor si ai in spate rezervorul de combustibil si de picioare legate bombele.
    Daca vrei senzatii tari , poti plati o ora de zbor cu avioane de scoala (cele de la Aeroclubul Romaniei ) in care pilotul sa-ti demonstreze care sunt principalele manevre acrobatice si cum se fac astea.
    Adauga la asta ca trebuie sa urmaresti cu privirea spatiul din jurul avionului, pentru a vedea cerul, terenul si eventual un inamic, sa urmaresti cu privirea ceasurile de bord si ecranul radarului, sa asculti in casti comunicatiile radio si sa mai pilotezi si avionul.
    Sunt putini cei alesi pentru a deveni piloti si dintre acestia se aleg pilotii militari.
    Pilotii militari au o meserie foarte periculoasa.Dar o fac din pasiunea pentru zbor.
    Daca conditia fizica le permite, zboara pana pe la 35ani, dupa care fie mai raman in jur de 10ani ca instructori fie trec la aviatia utilitara/comerciala.Pentru zborul supersonic sunt expirati.
    Daca vrei sa intelegi ce inseamna pasiunea pentru zbor, citeste cartile lui Doru Davidovici.
    Daca vrei sa simti ce inseamna pasiunea pentru zbor, atunci intr-o duminica dimineata, intr- zi de vara (de august) cu soare pe la 6-7 iesi cu masina la o plimbare, preferabil pe un drum judetean (unde sa nu intalnesti multe masini sau un drum care are siruri de copaci pe margine ) si o sa intelegi despre ce este vorba.Desi este doar o palida comparatie.

    #Catalinx
    Unele lucruri se invata. Cum este respectul. Din pacate pentru tine, nu intelegi multe lucruri legate de viata si de moarte.Poate daca traiai revolutia in direct, pe la sediul tv sau in piata si auzeai melodiile gloantelor in zbor intelegeai mai bine.
    “Acesta este un mini-roast post mortem, nu se face, dar mă încumet eu, că-s lipsit de orice bun simț și respect.”
    Articolul asta este din categoria aia, pot sa te judec gresit, dar daca deschizi gura, stergi orice urma de indoiala.
    vaya con dios

  8. @Dante: “De aia am murit noi la revolutie?” este un refren tocit de atata utilizare si absolut inutil in context. Sau, vrei sa spui ca nenea pilotul era revolutionar si sa nu-i intinam memoria? Ma indoiesc, ca-i prea tanar.

    Ma poti judeca cum vrei si nu stii exact ce inteleg eu despre viata si moarte. Ce pot sa iti spun clar e ca daca mori in timpul unui antrenament sau al unui show nu esti erou. E un accident in timpul serviciului. Si nu tintesc cu nimic pilotul sau meseria onorabila de pilot cu textul sadic de mai sus. Ci pe aia cei care glorifica mediocritatea, esecul si dramatismul inventat si de prost gust. Aia ca tine.

    Vai, coaie, ai fost la revolutie deci TU stii cum e, ai auzit melodia gloantelor in zbor, Pula mea, cam de departe, ai ratat sansa de a fi erou, vezi?
    Si, daca ai trait revolutia te simti mai bine? Ca pana una alta revolutia aia au castigat-o Iliescu si securistii lui, nu tu, daca nu cumva esti dintre securistii aia, caz in care “ma scuzati, respectele mele , dom’ colonel, a fost o miscare buna”.

    Deci care-i morala si ce-ai invatat din melodia gloantelor? Ca de castigat ai pierdut si cum n-ai murit nici nu poti fi glorificat erou. Apropo de care, da, ii respect pe aia care au fost acolo chit ca au fost folositi impotriva interesului lor, dar tot respectul si jos palaria. Cam asa se face un protest cinstit.

    Merita pilotul tău o pozitie egală pe panoplia gloriei cu oamenii ăia? Părerea mea e că nu. Nu suntem toți eroi, altfel e prea simplu.

  9. @Dante: care parte din ‘400 de ore pot fi de multe feluri si e prea simplist sa judecam strict dupa asta’ ti se pare ca iti contrazice ideea ca la supersonic nu e ca la linie? Tu ai o problema cu comprehension-ul la citire?
    Mi sa nu-mi vi sa-i glorifici pe aia de pe mig, te rog frumos, or fi pilotii buni si etc dar cand pui piese de tractor in ele ca sa le mai tii in aer, cand extinzi durata de viata a airframe-ului prin decret ministerial, ca tu ai de furat la asfalte, atunci am indoieli mari despre calitatea ta umana.
    Du-te sefule cu melodiile gloantelor tale. Mi-e mila de aia care au pus botul la combinatie si au murit ca prostii nevinovati, muie alora care au organizat si futut chestia asta, cu Ilici si roman si toata gasca de securisti din spatele lor. N-ai dreptate, eroisme sau nu, nu aia care mor in strada schimba destinele popoarelor, ci aia din birouri inalte, care deseneaza harti noi pe servetele intre 2 feluri de mancare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.