Rablele se strică când stau

Așa știe toată lumea și așa va rămâne istoria. Nu altfel.

Așa și eu . Am lăsat mașina unui prieten și m-a avertizat când a pornit-o după o lună că nu prea a luat-o la prima. Eh, aia e, mașină stătută.

Când am recuperat-o  duminică, a pornit frumos, cum știam, m-am adaptat din nou la condusul pe partea asta și mi-am văzut de treabă, că voiam să plec undeva. Am umplut rezervorul cu motorină ieftină de la MOL, că nu mai e iarnă și facem economie și am plecat să luăm gașca de acasă. Doar că pe drum ceva s-a întâmplat și n-a mai mers bine motorul deloc, a intrat în limp mode ( nu se mai turează peste 2500 rpm) și a început să meargă mai în trei pistoane din 6 așa.

Că de aia am lăsat mașina în România și nu am vandut-o , să stau să o repar, când vin, nu să mă ocup de ce am eu de făcut. Fir-ar ale dracu’ de fiare care ruginesc, o vând mâine, etc.

De dimineață deja scotea un fum de îmi era rușine că am pornit-o.

Am sunat la domnu’ inginer de la DAB care mă ajută cu astea și mi-a zis că mă primește de dimineață. Șmecherie treaba asta in România; de obicei aștepți, taică. Gen , săru’mâna mult.

De-abia am ajuns, înecat in fum, hotărât că băi, de asta nu e bine să am diesel, că poluăm , dar nici chiar așa ca un vapor.

Mă incerca pe urmă un gând, dar nu aveam cum să verific asta in trafic.

Ajuns la birou și, întrebându-mă domnu’ P. simptomele, scot bonul din buzunar și mă uit că el doar că să confirm că în unele zile sunt teribil de prost. Noroc că în medie sunt ok.

Prostia se plătește, evident. Partea proastă e că plătesc și cei din jur. Da’ așa e când ești prost, tu nu știi…

Partea  cea mai nasoală e că eu știu că rabla merge cu motorină, știu că pistolul negru e de motorină și cel verde de benzină, îmi amintesc perfect că mă uitam la preturi și mi-am zis, cum îmi zic adesea, că știu că-s neatent ( nu lua pistol verde, nu lua verde) și nu știu ce pistol am luat, dar am să merg să mă uit dacă cumva aia au benzină pe negru, că sunt curios dacă am avut un blackout de 3 minute sau e doar o neînțelegere in codul culorilor .

Oricum, rămâne cum am stabilit . Mașinile când stau, se strică.

Viața cu mine nu este niciodată plictisitoare. S-ar putea să nu fie prea plăcută, dar plictisitoare, clar nu.  Când te plictisești fac eu ceva să rup monotonia. Chiar și când nu te plictisești.

Oricum , să se noteze că eu am încercat să am o masina pe benzină, ca să poluez mai putin, dar se pare ca universul are ceva cu mine.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
30 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Valentin
Valentin
4 years ago

La genul feminin știu că se zice “tută”. La masculin cum e: “tut”? :))

Silviu
Silviu
4 years ago

Si cat a fost masa si dansul? Sau nu a venit nota de plata?

Alifie
Alifie
4 years ago

Bine ca o mai fost 20 si ceva de litri de motorina (diferenta de la 55 de litri de benzina la rezervor de 78), ca la procentaj mare de tot de benzina inteleg ca se puteau strica cateva dracovenii pe acolo. Io am bagat cam 35 de litri de benzina peste cativa litri de motorina, pe la mama naibi prin Mures, in concediu, nici urma de service prin zona. Scos furtunul de combustibil din filtru si dat la cheie pana am scos cam 40 de litri de benzina cu urme de motorina prin ea. De atunci ma uit de doua… Read more »

Stropic
Stropic
4 years ago

Chiar am ras. :)) Aham, da, imi pare si rau de tine, dar tot am ras. :))

Ai scapat ieftin, un fost coleg a facut asta cu masina inchiriata cand era la lucru. L-a costat vreo 500 eur plus combustibilul pierdut. Nu au vrut sa deconteze cu niciun chip dupa. Morala povestii a fost mereu, mereu sa inchiriezi cu ce ai acasa.

In uk ai pe benzina, nu?

Manowar
4 years ago

Wtf?

Manowar
4 years ago

Pai, am zis, da’ nu inteleg treaba.

Adica, o intelegeam daca aveai masina pe benzina aici si pe motorina in Romulania. Sau invers. Da’ tu le ai pe ambele pe motorina. Just…how…

Buruc
Buruc
4 years ago

Daca nu ti porneste nimeni masina cu saptamanile incearca s o inchizi din cheie si sa i scoti borna cand pleci. Eu asa fac cu a mea de cativa ani si functioneaza chiar peste iarna – alarma consuma bateria in stationare indelungata. Nu e funny sa alergi dupa cabluri sau asistenta cand chiar ai nevoie de masina

Alx
Alx
4 years ago

Coaie, cum sa faci una ca asta? Si te mai lauzi ca stii despre masini.
Eu nu ma uit in gura unuia care alimenteaza cu motorina cu benzina. Vorba celor de mai sus daca aveai o masina pe benzina mai intelegeam. Am ras si cu curul.

Alex
Alex
4 years ago

Ieftin reparația.
Doar 400 de lei. Ieftin de tot.

Auzisem cazuri la vw sau Renault la care au schimbat pompa de injecție injectoare, etc. Factura colosala.

Ai scăpat ieftin.

L
L
4 years ago

In orice mașină diesel făcută deceniul asta, nu întra pistolul de la pompa de benzină, care e mai subțire. E făcut ca să nu poți greși. Dacă însă aia au pus pistol cu țeavă groasă (diesel) la pompa de benzina, ai putea merge sa le dai foc. Sau măcar să.i fuți in gură puțin cu un ciot de hoit putrezit. Numa zic.

Fery
Fery
4 years ago

eu am mers mult timp cu fiat multijet cu ulei de floarea soarelui, bine nu folosit. Ala ars e mai nasol, dar ala ‘nou’ e fix ce trebe. pute a gogosi dupa tine. singura problema e daca e frig afara porneste mai greu ca se ingroasa uleiul. in rest n-ai treaba, desi acuma e cam acelasi pret si nu renteaza.

Fery
Fery
4 years ago

@L: mestere, pompa de benzina e mai subtire si intra intotdeauna in gaura de la masina diesel. invers e imposibil.

L
L
4 years ago

Incorect. Deși pistolul de benzină e mai subțire, mașinile diesel din deceniul asta au un capac la rezervor care nu se deschide decît dacă e apăsat pe marginea gaurii (pe toată circumferința cercului). Cine nu stie/crede asta, nu are decît sa încerce data viitoare dacă li se deschide capacul interior, metalic, de la rezervor cu pistolul de la benzina. O sa aveți o surpriză. Desigur, asta e doar la mașinile diesel mai noi. Și poate nu la toți producătorii. Vag, BMW, Mercedes au asta sigur. Parca și reno.

L
L
4 years ago

@Fery nu raspindi prostii. Uleiul ăla, deși pe termen scurt pare ca merge, conține niște chestii care nu ard și care se depun. De la fundul rezervorului pînă pe alte componente. Și duc la defecte catastrofale. Dacă nu știi sau văzut vreodată cum se face biodiesel (da, fix din uleiul pe care tu.l recomanzi prostește sa fie pus direct, nedistilat, în rezervor) poate cauți pe net. Chestia aia gretoasa și groasa care e rezidul care rezulta după furtul unei sarje de biodiesel, o sa te ingrozeasca. Aia nu arde, se aduna în mașina ta. Bine, asta e doar părerea mea,… Read more »

L
L
4 years ago

Fiertul, plm de autocorrect

L
L
4 years ago

O sa te miri citi au auzit de soluția asta miraculoasa și fac asa în mașini care nu costa 2k euroi. Altfel ai dreptate. Ce zicea omul mai sus nu era “in caz ai o coaja de căruță, pe ultimii citiva zeci de k km poți și cu ulei” ci propovăduia soluție miraculoasă.

L
L
4 years ago

Nu contează ca era clar uleiul. Nu te ajuta nici o sită, filtru de combustibil, etc. Procesul în care se separă chimic partea care nu arde se produce doar la temperaturi și presiuni mari, adică în motor. Procesul de producție al uleiului nu expune uleiul la astfel de temperaturi și presiuni, de aia elementele nu se separa și ție îți pare clar. A.l pune în motor e cancer. Just a matter of time.

Fery
Fery
4 years ago

Pe rand: 1. ca ai vazut tu cum se face biodieselul pe net nu te transforma intr-un expert suficient de doct ca sa zici altora ca vorbesc prostii pe net. Afla ca am facut biodiesel acasa, e relativ trivial. 2. ‘Chestia aia gretoasa si groasa’ – chimistul din tine s-a oprit aici cu stiinta – e doar glicerol sau glicerina, daca vrei sa-i zici asa, are destula gretosenie de aia sotia ta in cremele ei de maini. Cand inca face parte din ulei, glicerina nu este groasa si nici gretoasa, nu e nici macar glicerina in fact inca, e doar… Read more »