Ajuns în București sâmbăta de acum o săptămână, îi chem soției un taxi, iar eu iau un Uber. Pentru c-așa.
Nu mă deranjează că au crescut prețul, au ajuns la nivelul prețurilor din 2003, lol.
Da, nu știu dacă vă vine să credeți , da’ eu acum 16 ani plăteam pe taxi aceeași sumă în lei, în același oraș. Lol.
Ia atunci mergeam nene cu taxiul; de vreo 1000-1500 de euro pe an și aveam prieteni care cheltuiau triplu. Da, știu că de banii ăștia puteam să merg dracului cu mașina dar viața e complexă și are multe aspecte, miliția te filează mai greu prin taxiuri, aparent.
Mda. De cate ori ajung într-un taxi în orașul ăsta mă gândesc la Perozzi și la furt. Jaf. Fraudă. Serios la jocul ăla cu îți spun un cuvânt și spune-mi prima asociere care îți vine in minte, să nu ziceți București , domnu’ psiholog, că mă abțin greu.
Eh, eu și un copil ne-am suit intr-o Dacia Duster cam nouă, care nu glumesc când zic că dacă ar avea cutie automată ar merita să fie mașina mea următoare. Comodă, nene. Și spațiu decent în spate.
Ne-a dus omul nederanjați până la ușă.
Și pe soție cu restul familiei i-au dus taxiul ăla scumpitu’, dar tot cum știam, cu duhoare de tutun și milogeală că ce rău o duc taximetriștii, aka “dă și mie un leu, să mănâncă și gura mea” .
Ceea ce oferă o perspectivă destul de simplă. Degeaba a crescut prețul pe km la 2 lei, așa cum e normal, că în rest nu s-a schimbat nimic.
Taximetristul tot sărac e și la doi lei, și la trei lei pe kilometru, pururea și în vecii vecilor.
Că sărăcia aia e impregnată în el și el știe că se află într-o lume pe ciordeală pe mangleală și are un statut social din care nu știe nicio metodă pentru a scăpa.
În lume, probabil că Uber au produs niște pagube sociale, făcându-i pe taximetriști să trăiască un pic mai prost, în tentativa de a concura cu ăștia. Dar în România, așa ilegali și neloiali ( concurență neloială ) cum sunt ei, sunt probabil mană cerească pentru un oraș care nu mai știe probabil de zeci de ani ce e ăla bunul simț și serviciul decent.
Și nu, tot nu cred că se vor schimba prea mult sau prea curând taximetriștii influențați de Uber. Dar cred că s-au schimbat clienții intr-atât încât să le fie scârbă de mașini și oameni împuțiți și prinăuntru și pe-afară și fac tot posibilul să-i ignore și nu mai propagă status quo-ul de “merg cu ei că n-am ce face”.
Și poa’ să protesteze taximetriștii pe fiecare zi unde vor ei, c-or să cam sugă pula dinspre clienți așa.
O dată ce piata înțelege că există cerere pentru servicii de calitate și repulsie și penalizare față de serviciile de căcat, se mai separă un pic jegul. Deja se.
Amin! :))
Dar cand au crescut, din 6 aprilie incoace? Ca pe 6-7 aprilie eram eu in Bucuresti si am facut 1 cursa scurta de 10 lei, dar a meritat, ca de-abia imi mai simteam picioarele, 2 curse a cate 8 lei cursa si 1 cursa de 6 lei, de la Sun Plaza la Palatul Copiilor, de nu mi-a venit sa cred ca nu ma suprataxeaza. Sau ca nu ma refuza pe motiv de “cursa prea scurta”.
6 aprilie, seara. Atunci am mers eu. Dar e posibil să mai fie încă companii care au preț mai mic. Eu am luat cursa din aeroport, iar pe urmă am văzut tariful și pe alte mașini prin oraș.
Prin vara ar trebui sa reintroducă cutia automata edc pe duster.
Preturile ridicol de mici la taxi in bucale parca nu se merita sa critici. Vorba ta, ce pretentii sa mai ai cand e de 10 ori mai mic decat in vest
Critic fapturile ca cresc preturile fara sa aiba vreo reflectie in ajustarea calitatii serviciilor. Si nu-i chiar de 10 ori mai mic decat in vest. Cam de 3-5 ori. Ultima data cand am verificat in Berlin, de exemplu ( e destul de vest?) costa 1.5 EUR/ km. Doar E-Klasse, sau din alea de 7 locuri. In Reading platesc de 5 ori mai mult. Cam 2 lire/ km iese, daca imparti milele alea. Iar acolo da, sunt niste spurcaciuni jegoase carora le zic astia taxiuri, caca-s-ar in ele de carute de la London Taxi Company – dar mai ok un pic… Read more »