Servicii Austrian. Locuri rezervate

    Ma intorc acasa din vacanta cu un gand oarecum amar. Nu legat de calatorie si de vacanta in sine. Cu asta sunt multumit. Ci legat de servicii si transporturi aeriene.

Ba, ne-am tot futut in cur cautand ieftin si bun, de cred ca in ultimii 10 ani le-am stricat de tot, pentru ca suntem de cacat si orice euro in minus conteaza boss.

Am observat degradarea intracontinental si am fost ok cu asta, ca, ce pula mea, 2 ore nu mor, poa’ sa fie si mai confort de autobuz intercomunal, rată din aia obosită, galben cu albastru. Ieftin am zis .

Intercontinental am zburat mai rar si am considerat că măcar acolo să se păstreze calitatea. Si credeam că.

Intracontinental au rămas câteva companii, le numeri pe degete, care oferă servicii “ok”, cu scaune care se reclină, o grisină, o măslină și bagaj de cală inclus default. Ălea de la Lufthansa/Austrian, Air France/KLM și Turkish.

Cand am plecat am optat pentru Austrian pentru că preț și legătură foarte bună la dus, dar știam și că sunt Star Alliance in segmentul premium și au serviciu ok.

Ok din pulă. Era o vreme când la cursele non-low cost era ok să iți alegi locurile, opțiunea asta era în prețul biletului, nu era ca la Wizz. Poate nu ți se putea respecta mereu alegerea, pentru că motive, dar era ok.

Plateai dacă voiai premium economy sau din alea la ușa, cu mai mult spațiu la picioare.

S-a dus smecheria aia. Acum , la Austrian, platesti daca vrei orice loc până în rândul 25, la fel daca vrei la geam . Adica iți poți alege un loc din rândurile 25-41, pe randurile din mijloc, DEG , pentru B767-300. Alte aeronave probabil au alte configurații, dar principiul rămâne. Inclus în prețul biletului, în spate și pe mijloc, vrei la geam și/ sau mai în față, bani taică, de la 30 de euro în sus.

Ca fapt divers, asta e una din cele mai incomode aeronave de distanță lungă, dacă nu aveți buget de premium-economy măcar, probabil e util să cumpărați locuri la ieșirea de urgență că au semnificativ mai mult spațiu de picioare, sau mai bine să găsiți altă soluție , ca problema principală e că scaunele se reclină la fel ca la cursele premium de distanță scurtă ( că la low cost nu se mai reclină de loc)

Spațiul la picioare e ok, dacă ai până în 1.80m , e mai mare decât la așezarea low cost pe distanță scurtă ( gen Wizz/Ryanair), dar mai mic decât spațiul pe care tot Austrian îl oferă pe distanță scurtă, de exemplu cursa Viena – București.

Așa arată spațiula picioare pentru randurile 26-41. Eu am cca 1.70m. Dacă ai 1.80+ lovești scaunul din față cu genunchii.

Pentru Airbus A320-214, pe traseul Viena – Bucuresti, se exemplu, spațiul la picioare pe locurile standard, de la rândul 14 în spate, de exemplu, e mai mare decât pe zborul intercontintal. Este sensibil mai bine și pentru mine, chiar dacă din ochi diferența pare discretă. Am putut dormi mai bine.

Dar nu asta e cel mai important. Ci faptul ca a vrut sotia sa facem upgrade sa stam la geam si mai in fata, pe segmentul de intoarcere mai lung, sa se uite pe geam, normal, si sa nu ne uruie motorul in creier. De la randul 30 incolo, ai să auzi motorul ala. Eu sunt ok cu asta, sotia mai putin, daca ai probleme cu zgomotul te pot ajuta casti din alea cu anulare se zgomot dar eu nu prea le sufar si am impresia ca nu sunt prea sanatoase.

Eh, si am platit 65 de euro pe doua locuri , sa zicem 26A, B . Perfect, multumiti. Bai, zic aia ca disonibilitatea depinde de conditiile calatoriei si ma astept ca pot aparea conditii cand nu pot respecta locurile, dar ma astept ca imi dau banii inapoi.

La checkin, pula , vad ca s-au dat alea si suntem asignati automat si obligatoriu prin spate asa, sa zicem pe la 35, unde iti bate motorul in geam . Sun la ei si imi spun ca da, nu pot respecta seatingul pentru ca au schimbat aeronava.

Ok , or fi schimbat-o, dar tot cu un B767-300 cu același seating, măcar de ar fi pus una mai bună!

Zic,ok, plm , banii inapoi. Nu, ca pula mea , cica eu am rezervat locuri la geam, nu neaparat 26 gen. Bai, o fi, dar pe site-ul lor nu spune asta explicit, sa stiu si eu adica. Gen, sa stiu in ce range voi primi locuri. Ca poate nu vreau cu 10 randuri mai in spate ( daca tot platesc pentru asta, gen ). Pula. In fine, o sa le scriu si am sa fac o plangere, nu e asta problema. Problema e ca fac asta in mod curent, e plin pe net de văicăreli precum scriu ei aici și că migrează către o abordare low cost, dar pe care nu o pot, măcar, onora.

La Wizz am primit mereu locurile rezervate, sau mai în față, când chiar au schimbat aeronavele si au operat una mai scurtă, caz în care e ok si normal, că nu numărul matemagic e important, ci poziția în avion.

Mai departe, serviciul de catering din avion s-a subțiat se tot, băi, din 2015, de când am zburat eu prima dată intercontinental. Partea proastă este că deși și aici abordarea e low cost, nu ai opțiuni suplimentare. Uite, la Wizz Air, nu primești măncare moca, poți cere și unele opțiuni sunt chiar OK. Aici nu au altceva, probabil au, la business, și nu poți cumpăra altceva.

Băi, la un zbor de 2-3 ore nu prea contează, dar la unul de 8.5 cam da.

Când zburam cu ei prin 2013-15 in Europa, obișnuiam să primesc niște servețele umede , utile că ți se usucă fața de la aerul condiționat. Deci pe segmente scurte. Acum nu le mai au nici pe zborurile lungi.

Slab, foarte slab.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Doru Vlad
Doru Vlad
4 years ago

Șerifule in afară de Turkish toti europenii sunt căcat lungit cu apă dulce! E drept ca Austrian excelează la acest capitol dar nici cu ceilalți nu mi-e rușine! Eu am dat înscris la companie ca sunt de acord sa merg cu Wizz. Câștigam asa două ore de somn si nu mai plecam la două dimineața spre aeroport si nu știu cat a fost diferența de preț dar mi-au dat și al doilea bagaj de mână si bagaj de cală la 50Kg plus prioritate la ambarcare. Toată lumea fu fericită. Te felicit oricum că la o astfel de vacanță nu te-ai… Read more »