Doar piesele noastre

M-am angajat la un service auto acum ceva vreme, la relații cu clienții, și sună numai săraci, va spun. Că nu sunt mulțumiți, că e manopera scumpă și serviciile proaste, că sunt piesele scumpe , desculții ăștia inventează tot felul de soluții ca să iasă ei mai ieftin.   Ieri m-a sunat unu’ că vrea să îi schimb un compresor și că îl are deja. 

I-am spus pe ton, că deja nu mai pot cu ăștia, că noi nu schimbam piesele clientului, doar pe ale noastre.  Am incercat totuși să îi explic de ce, dar mi-a zis “Ok, mulțumesc, o zi bună” in grabă și mi-a închis în nas, nesimțitul.

***

Mi-am deschis un service auto acum ceva vreme, am review-uri bune pe Google și au început să mă caute oameni grămezi.

Dar acuma mă caută mai mult pleava, știi tu, zgârciții aia care își cumpără singuri piesele ca să iasă mai ieftin, nu știu că noi ne facem banii din contractele cu furnizorii de piese. Vin ei cu gunoaiele lor cumpărate ieftin și mai vor și garanție. Mă sună unul și azi, l-am mirosit direct că are piesele cumpărate că mi-a spus el ce vrea să îi schimb un compresor; de obicei ăștia vin cu problema, investigăm noi și le spunem ce să schimbe și cât costă. Și dacă nu se repară, mai schimbăm și alte piese, nu contează, așa se face banu’.

M-am gândit că o fi vreun sărac, care nu are bani de unul nou și l-am întrebat dacă e piesă SH, că dacă da, îl ajutam, că nu au toți banii de piese noi, ce să faci, sărăcie. Dar nuu, el are piesele noi , cumpărate de pe dracu știe unde la jumătate de preț și acuma merge pe zgârcenie cu mine, lasă tată, să-și caute el fraieri.

***

De-abia ce am ajuns ieri la muncă și au început să sune sarakii. M-a sunat unul că vrea să schimbe compresorul de aer condiționat la un Hyundai de nici nu mai știu numele , am mai văzut o dată o mașină ca aia.

I-am zis că eu vreau să îl ajut, dar să vedem dacă găsim piesa, că astea sunt rare. Că știe și el că sunt rare și că a cumpărat-o el.

Aaa, păi așa nu! Eu ajut, dar să cumpere piesa de la noi. Ăștia nici nu știu ce cumpără și după aia vor să vină să le montăm noi pe 50 de lei. Păi noi muncim degeaba.

****

Acum un an și ceva mi s-a stricat aerul condiționat la rablă. Am dus-o la reprezentantă mi-au zis ăia că mă costă piesele ( compresorul și un filtru uscător ) vreo 7500 de lei și urmau să vină în vreo 2 săptămâni. Eu venisem din vacanță și plecam in vacanță – august deh.

Mi s-a părut și târziu și cam scump. Un prieten a zis că mă ajută, oricum mă mai ajutase cu o grămadă. Haida. Din păcate și la el s-a lungit, și mai mult, pen’ că pur și simplu se găsesc rar piesele. După părerea mecanicilor se stricase o fulie care era mult mai ieftină decât tot compresorul – 1000 de lei. Și avea sens să încercăm așa. A montat-o mecanicul lui, cum o fi montat-o și nu. Nimic. Ghinion. Eh. Ce să faci. Venea toamna.

Acuma vine iar vara. Dacă duc mașina în service, iar durează diagnoza, comanda pieselor 2-3 săptămâni, iar eu nu am timpul ăla și nu prea are cine să îmi ducă rabla în service când nu sunt in România. Ar trebui să cumpăr alta, dar nu vreau , că îmi place asta și altfel merge OK, in niste limite.

Am zis că să comand eu piesele in avans și să merg sa le monteze într-un service. Originale de la producător – vreo 6500 de lei. Timp de așteptare 15-30 de zile, timpul exact după comandă fermă.

Aftermarket de pe autodoc, 4 zile 2000 de lei. Probabil de banii ăia sunt și piesele , dacă s-or potrivi măcar, deși am cerut să îmi valideze că se potrivesc pe seria de șasiu, dar am mai avut probleme. Mă aștept oricum la orice, doar nu o să rezolv problema asta in mai puțin de un an?!

Zis și cumpărat, i-am zis lui tata să-i sune pe băieții de la service-ul de proximitate, unde merg la revizie , dar cică nu au electrician. Nu știu la ce le trebuie, dar în fine, știu ei mai bine.

Așa că am inceput sa sun la rând la service-urile de la municipiu. Aparent nimeni nu lucrează cu piesele clientului, deși nu pot răspunde la întrebarea “OK, dar când vin piesele comandate la voi ?”

Ok, nu e problema mea, până nu se termină toate service-urile din municipiu și din București. După aia e, jur că iau mașina în UK, o repar aici la modul vine cineva și o ia de acasă, nu lucrează eui prea bine, dar nu contează, mi-o aduc reparată.

Până la urmă am găsit, însă ce nu înțeleg este de ce nu poți să ai un business cinstit in care îți facturezi manopera atât cât vrei să coste munca ta, ca să fie profitabil.

0 0 votes
Article Rating
Posted in Uncategorized
Subscribe
Notify of
guest
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alex
Alex
2 years ago

Pai… si le-ai spus explicit service-urilor care te-au refuzat, ca NU VREI GARANTIE ?
Poate ele se asteapta sa iti dea garantie daca iei manopera si piesele de la ei :).

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Poftim? De ce as face asta? Daca un prestator de servicii are conditii speciale care deriva dintr-o situatie n-are decat sa le expliciteze, nu inteleg de ce as spune eu explicit asa ceva. In fond, vreau garantia calitatii operatiunii, ca de aia am sunat la service auto si nu m-am dus la un nene pe sant. Eu am spus explicit ce serviciu doresc. In mod normal orice service autorizat RAR trebuie sa ofere garantia calitatii lucrarilor efectuate, anume a profesionalismului lor. Garantia calitatii componentelor este oferita de producatorul lor. Prin urmare, daca o piesa se strica pentru ca e de… Read more »

Doru Vlad
Doru Vlad
2 years ago

Lol la Dacia, reprezentanța, nu am avut deloc problema asta,