Da, deci după cum spuneam: Tre’ să îmi iau mașină.
Va dați seama de aici că zic “de bine”.
Mmm, e problematic în România să încerci să nu ai mașină, chiar dacă stai mai mult de jumătate din timp în București. De fapt, poți fără și e chiar distractiv , dar numai dacă ești fără obligații , fără copii , în principiu singur, și iți place stilul de viață mai “backpacker” așa și mai “travelling light”. Sau dacă ai treabă mai-mereu într-un singur oraș. Pentru că , aia e , dacă stai doar in București și n-ai altre grețuri , să zicem , te cam descurci fără mașină.
Eu nu mă încadrez în tipar. Viața mea e dezordonată și întinsă în mai multe spații . Și pentru că mă plictisesc intr-un loc . Mai ales dacă locul ăla e un apartament într-un bloc. Bleah.
Am visat idealist că aici, ca și prin alte parți, se poate cu transport in comună , cu taxi , cu uber , cu mașină inchiriată …
In București RATB, Metrou, taxi , să zicem ca iți faci treaba cu ele. Ai ieșit din Bucuresti, ai de ales între tren , autocar , rent a car , ocazie ( yeah right , fă asta cu familie/copii) .
Despre tren am spus , mi s-a părut că e ok , dar nu prea. Gen , în mare , un drum da, unu’ ba. Pe lângă că unde am treabă nu am neaparat stație de tren și mai am nevoie de un segment de transport.
Autocar – e, în general, mai nașpa decât trenul , să zicem că pentru unele destinații mă lasă mai departe decât trenul și am nevoie să merg cu “rata” de-acolo, mai nesigur , mai…mai ieftin decât trenul, da.
Mașină inchiriată . Ca masina ta, doar că n-ai grija întreținerii , ai, în schimb, grija rezervării din timp și mergi, în principiu ,cu ce apuci.
Hai să vorbim puțin de bani . Trenul e mai scump decât o mașină, normal. 1 copil și un adult la clasa 1 = 180 lei / 230 km. Cu mașina fac 200 km până la aceeași destinație și ma costa 100 – 130 lei ( consum între 8.5 – 11 % ) Sigur că, plm, există mașini care consumă și mai puțin. Cum am mai zis, cu Logan GPL pot ieși undeva sub 50 de lei, bine, cu ăsta bat autocarul. Dar să fim rezonabili.
Mașina nu înseamna numai benzină . Pentru mine a însemnat și 4100 EUR/ 4 ani – preț, + 2350 EUR intreținere + benzina de care am scris mai sus . Uite ici. Incluse și reparații de tinichigerie , gen pe unde am mai dat cu ea.
Am făcut 54 000 km în patru ani . Rareori am mers singur . Mai mult de 50% din timp – 3 persoane. Da, când am mers cu trenul, am luat bilet cu loc și pentru copil. Cu trenul m-ar fi costat circa 63391 lei . Ma uit si zic: WTF? Asta înseamna 14 k euro. Nu, nu am băgat benzină de 10 000 de EUR. Cam de 6000.
Daca ma gandesc mai bine nu as fi plătit atât , că nu aș fi mers atât , și probabil că aș fi mers și la clasa a doua, că nu mușcă . Știi cum e, te inveți și cu mizeria și gunoaiele . Sau mai bine îmi bag pula , zic.
Cu masina inchiriată e mai complex de calculat că se măsoară in timp utilizat. Altfel spus , cât timp puteam sa ânchiriez mașina în 4 ani de 6450 EUR?
La RentExpress am plătit 22E/zi pentru 4 zile legate . Pentru un Logan , cu care nu prea aș mai merge . În general, am nevoie de 3 zile legate , gen 24 EUR/ zi Logan . De banii de mai sus inseamnă circa 268 de zile de utilizare . LOGAN. Sau 157 de zile de Octavia , ce aș cauta eu, probabil. Ca spațiu și clasă de calitate , nu neapărat brand. Nu e rău. 4 ani au 1460 de zile . E corect ca pentru prețul unei mașini, vechi de 10 ani , + întreținere sa primesc posibilitatea de a închiria un Logan ,relativ nou, 18% din timp. Probabil că intervalul meu de utilizare a fost de 30-35% din timp , sau mai puțin. Asta incluzând faptul că merg la supermarket, sau dimineața sa o duc pe fie-mea la școală. În ambele locuri pot merge pe jos.
Hai să fiu cinstit și să spun ca am apreciat faptul ăa oamenii livreaza mașina la adresa la care te afli tu , în București , că vin cu POS-ul mobil după ei și poți plăti cu cardul. E un pic cam mișto, trebuie să recunosc.
Problema nu e asta . Problema e că doar din București poți să inchiriezi mașină .
Și că la Europcar , pe care-i stiu mai de oameni serioși ( din Germania ) e mai scump.
Și că nu poți lua mașina din București și să o lași prin Iași, să zicem , sau cine știe cât costă.
Și că atunci când vorbești cu omul să vină să iți aducă / ia mașina /de acasă ( plătit 15 EUR pentru fiecare operațiune) , ei mai întârzie un 45 de minute la adus și o oră și jumătate la ridicat . Ce dacă ai treabă și dacă ai plătit comision. Pula mea, ei cică ” n-au avut cu ce veni “, în București ,unde ai taxi și transport în comun, iar ei sunt firma de închirieri auto. Păi, muie!
Iar când vin, îmi zic , într-un fel de la obraz, că ” n-ați avut timp să duceți mașina la spălătorie ” ? Gen, să-mi sugi pula! Parcă aș fi împrumutat mașina unui prieten și e de bun simț să i-o fac înapoi curată că , pula mea , a fost un favor.
Coaie, ești prost? Dacă am timp și pofta să merg pe la spalatorii, îmi iau, în pula mea, mașina mea. Mă aștept să te descurci și faci tu asta , doar nu o să ai încredere că spal eu mașina înainte de a o da urmatorului client.
Gen, WOW!
Altfel , cum spuneam , îmi caut mașina , că la noi nu se poate . Si nu , nici cu Europcar nu se poate , nu pentru ca sunt mai scumpi, că au aceleasi preturi ca in Germania , dar că au program de gravide , nu livrează decât in doua locații din București si plm.
Or mai fi și alții , nu ii știu eu pe toți , poate alții sunt mai okish , dar nu îmi lasă sentimentul că pot trăi cu mașină închiriată.
salut, cred ca este de bun simt sa predai masina curata in afara faptului ca numai curate se preda deci si tu o inapoiezi tot curata……
Te rog frumos, invata sa te exprimi in scris . Nu vorbesc de dezacordul dintre “curate” si “se preda”, caci toti gresim pe net , ci ca in ansamblu constructia : ” in afara faptului ca numai curate se preda deci si tu o inapoiezi tot curata …. ” nu prea are sens, din punct de vedere lexical . Cumva ,cred ca inteleg totusi ce vrei sa spui. Cred ca ai dreptate , dar doar in cazul in care o imprumuti de la un prieten . Altfel la nicio companie de inchirieri nu exista politica asta. Pentru ca platesti un… Read more »
De foarte multe ori clientii aduc masinile murdare.
Așa, și? Care e problema?
Nu știți o spalatorie aproape și aveți nevoie de o recomandare?
Nu este vorba de faptul ca nu stim spalatorii in apropiere, asta nu numai ca implica costuri pe care le suportam tot noi, ci despre faptul ca masinile pot fi pline de zgarieturi sau accidentate serios sub noroiul de pe ele.
Eu va propun sa vorbiti despre lucrurile care sunt, care se intampla , nu de cele care se pot intampla si mai ales sa nu incercati sa folositi o idee doar pentru a putea de devia de la ea. 1. Tema e faptul ca clientul returneaza masina neaspalata, ca nu o duce la spalatorie. Da, asa trebuie sa si fie, iar firma dumneavoastra trebuie sa duca de fiecare data masina la spalatorie sa o faca boboc pentru urmatorul client si bineinteles sa includa costul spalatului in pretul inchirierii. Asta cu “costuri pe care le suportam tot noi” e o fraza… Read more »
Cred ca te trolleaza. Nu prea pot crede ca un firma de inchiriat masini nu are o chestie de spalat masinile fix in curte si nici nu-mi prea vine sa cred ca o firma ar lasa comentarii atat de ridicole.
Incerc sa-mi imaginez cum s-ar descurca oamenii de-acolo in prostitutie/proxenetism. Poate ti-ar cere sa stergi prostituata cu servetele umede, sa nu-i fi lasat accidental un sifilis sau o zgarietura pe herpes sub stratul de sloboz.
…si pentru cei care nu au auzit de “cost of doing business”, e un calculator aici.
Stii tu, cost of doing business – gen cat curent electric consumi sa tii lumina aprinsa si calculatorul/terminalul de plata in priza, cat te costa apa, spalatul masinii etc.
…daca nu-s prea subtil.
Daca nu as fi inchiriat ( de cateva ori) masini din Romania, daca nu as fi citit varii bloguri pe unde mai platesc astia advertoriale, sau articole despre ce naspa sunt clientii, iar pe urma comenteaza cand le raspund clientii as fi zis ca trolleaza. Da’ nu troleaza. Asa isi conduc business-urile. Fara asigurari, fara spalatorie, fara… Altfel explica-mi cum tu firma de inchiriat masini care mi-ai vandut un serviciu de adus masina la usa si ridicat masina la usa te scuzi in prima instanta pe intarziere ca ” stati ca am vazut ca are un bec ars, dar vi-l… Read more »
Ma rog…nu despre asta este vorba cu spalatul masinii. Doar ca atunci cand o aduci cu noroiul de 5 cm pe ea, masina poate fi si bine de tot busita pe sub noroi. Crede-ma ca stiu ce spun!
Pai e simplu. Daca pulete iti aduce masina busita ii opresti suma pe care trebuie sa o suporte in astfel de cazuri de pe card. Daca nu a optat pentru asigurare full. Dupa cum spuneam , la ultima inchiriere, de acum doua saptamani am avut de ales intre a plati pe langa costul chiriei pe 4 zile si o asigurare aproape full, care imi elimina orice cost mai putin furtul in doua zone de hoti si care costa cam cat chiria, sau de a nu plati asigurarea, dar in caz de furt sau dauna ar fi urmat sa fiu raspunzator… Read more »
Nu ca le tin partea, dar mai fac si altii asa. Se numeste “profit din damage claims” si sunt foarte multe companii care practica asta. Se invoca nu numai costul reparatiei, care poate fi minor, ci si “loss of use”. Garantia oprita nu e un act unilateral, iar daca-i doar o zgarietura superficiala care “iese la polish” poti contesta actul atat la protectia consumatorilor cat si in instanta, daca crezi ca merita efortul. Costul unui polish pe zona aia cu siguranta nu ajunge nici pe aproape de 400 de euro, iar “loss of use” este minor, practicpierderea este strict pe… Read more »
Buna ziua,
Dupa o discutie civilizata cu managerul de la Rent Expres Rent-A-Car, am recuperat garantia integral (400 eur). Avand in vedere ca acum comentariul anterior nu mai are baza reala, va rog sa stergeti comentariul postat de Patzitu din data de 13 July 2018.
Va multumesc si pentru comentariul anterior ( cu scuzele de rigoare pt eventualele neplaceri cauzate).
Felicitări că ți-ai rezolvat problema, comentariul, fiind al tău, ți-l șterg, desigur. Nu-i nicio neplăcere pentru mine.