Când am zburat Londra – Stuttgart ( e doar o săritură peste baltă, mai mult urci și cobori decât zbori) am mers într-un avion normal de distante scurte, Boeing 737.
La întoarcere , când să facă check-in, a observat soția că avionul este “wide body” din ăla cu multe scaune așezare 3-4-3, în formație de fotbal, iar avionul Dreamliner.
Și nu avea niciun sens , că ăla e avion de cursă lungă, chir că are doua motoare și e cel mai economic ( zice soția, pe mine nu mă pasionează) per pasager, pe distanțe de la 75 la 13000 km. Bă, o fi, dar presupune să ai pasageri. Avionul ăsta era configurat jumătate cu locuri la business. Evident că nu erau toate pline, deși era relativ ieftin să facem upgrade la bilete , dar pentru o oră…
Aparent, nu e o problemă , că ăștia folosesc spațiul mare de cargo să care și marfă pe rute de pasageri.
Sunt multe zboruri, la preturi bune in zone de business și industrie care angajează transport de bunuri pretabil pentru avion: chestii mici și scumpe.
Să trăiască Mercedes și Porsche și care mai sunt, că modelul ăsta de business ar putea să dea un și în cur low coștilor de pe anumite curse și să ne întoarcem înapoi la avioane unde stai comod și nu îți intră genunchii printre dinți. Doamne-ajută.
In afara de 747, care e restras sau aproape retras din cursele de pasageri, avioanele de pasageri actuale sunt cu 2 motoare. Nu e vorba de consum, ci de costul de operare, un motor de 737 costa cateva (era 3 acum cativa ani) milioane de euro bucata si se schimba la cateva mii de ore.
Aproape adevărat*, dar ceea ce voiam să spun e e că desi avioanele astea sunt economice, sunt per pasager. Avionul ăsta avew jumătate din lungime configurat pentru business și first class – și nu mergea nimeni pe locurile alea, nici măcar nu au personal , pentru că aparent nu e rentabil. Dar le convine schema strict pentru combinația cu marfă. *Ultimul aparat 747 aparent va fi livrat in octombrie 2022 . Mai sunt inca destule in serviciu. Emirates opereaza 118 Airbus A380 . * De la Qatar am vazut la Heathrow niste A380. * BA zboara 12 A380-uri. A fost… Read more »
Acel Boeing 747 e de marfa, scrie in linkul pe care l-ai pus. Am zis ca e retras de la zborurile cu pasageri. Al doilea link spune ca mai sunt in uz vreo 50 de avioane dintr-un total mondial de cateva zeci de mii. A380 e retras in masa din cauza consumului de carburant care e foarte necompetitiv per pasager. Era un plan sa ii puna o generatie noua de motoare, dar nu e fezabil economic. Emirates incearca sa anuleze contractul cu Airbus de vreo 4-5 ani, mult inaintea pandemiei, dar e mai ieftin sa ia avioanele si sa le… Read more »
Boss, ai zis că în afară de 747 care e retras sau aproape restras, restul sunt cu 2 motoare. Ți-am arătat o companie care operează mai bine de 100 de A380. Ți-am spus că BA operează acum A380. Le-am văzut. Nu mai că what about. Am zis că ce ai spus e aproape adevărat. Unde mă înșel? Că eu ți-am arătat unde te înșeli cu subiect și predicat.
Scuze, e vina mea, m-am exprimat aiurea. Pentru mine A380 e dead man walking, nu il iau in seama, mai ales dupa ce de ani de zile se plang toti de el si au inceput sa le caseze sau sa refuze sa le mai cumpere.
Pai nu zic nu, presupun ca pana la urma vor disparea toate, cata vreme poti obtine range de juma’ de planeta cu 2 motoare si e mai eficient decat 4 motoare, e mai util sa-ti dozezi pasagerii pe mai multe curse decat sa te chinui sa faci banii din volum, DACA reusesti sa mergi cu zborul fully booked.