Odată ce ai condus un Grand Cherokee, ramai impresionat de el, orice s-ar spune despre masina, chit ca nu ți se potrivește, chit ca ești bărbat sau femeie. Masina asta obișnuia sa arate ca o cărămidă. Dar chiar și asa, pana și nevestei i se pare promițătoare.
Sigur haterii pot spune ca nu e o masina fiabila, ca e făcută de americani. Ca bea multa benzina/ motorina, ca suspensiile nu-s cele mai confortabile, ca se aude ca un tractor, am mai auzit ca se busesc turbinele relativ repede la motoarele diesel de 3 litri Mercedes, ca scapă ulei pe la simeringuri și îl arunca în turbina, ca nu trece testul elanului, etc, etc.
Realitatea e ca nimic din tot ce se spune nu afectează imaginea a ce e Jeep GC. Nu, nu e un SUV în accepțiunea curenta a cuvântului.
E mult mai sport și mai utility decât ce se vede pe piața. Și e premium. Nu, nu premium ca un Range Rover.
Este la fel de elegant ca un derbedeu tuns scurt cu cicatrice pe cap și mâini murdare îmbrăcat în costum, cu pantofi lucioși.
Poate nu înțelegeți ce spun, dar masina asta e agresiva, ea singura. Poți sa urci și un miel la volan, după ce ai pornit-o îți împrumută personalitatea ei.
Oricât as încerca să descriu în cuvinte cum se aud și se simt pinioanele prin grupurile de distribuție, cum simți forța bruta pe care motorul o opinteste la roti prin cutia automata, de zici ca e direct prin roti dințate pana la asfalt, nu am cum sa reușesc sa redau ce îți oferă masina aia.
Da, sunt mușcat de Jeep, simt ca ma identific cu spiritul sălbatic al mașinii, dar pe de alta parte, mi-e greu sa schimb o roata. Pe de încă alta parte, sa îmi iau Jeep ar însemna să mă bucur doar eu. E prea sălbatică pentru o familie cu copii. Și consuma, da, cat un autobuz comunist. Pe de încă alta parte,am văzut doar petarde sau vechituri la vânzare. Sunt câteva care promiteau, dar nu le-am văzut. Și nu le mai vad.
Voi cumpăra alta masina. Va spun eu ce. Jeep alta data. Posibil niciodată. Pentru ca din 2010 Jeep s-a schimbat. Nu mai e lumbersexualul suvurilor. Este frumos, stilat, sensibil – metrosexual. Ceva ce eu n-o sa pot fi vreo data. Și refuz sa identific Jeep cu asta. Dar, aia e. I-au cumpărat Fiat, ce te aștepți.
Da știu, aveți sa îmi spuneți ca mai sunt suvuri sălbatice, chiar mai potrivite de offroad și aventura, gen Toyota Landcruiser, care în afara de faptul ca e fiabila și ca e intr-adevar capabila de offroad, pe sosea e o barca și nu simți ca e furioasa.
Mai este încă Mitsubishi Pajero, dar sa fim serioși, nu am sa îmi iau vreodata o masina care se numește Labagiu. Wankerul suvurilor… Desi altfel e o masina ok.
Și cam atât. Restul sunt agregate. Tractoare. Derbedei cărora le lipsește costumul. N-ai ce sa cauți cu ele unde nu e mocirlă.
Nissan Pathfinder si-a pierdut și el masculinitatea în ultima versiune.
Arăta asa:
Iar acum…
Noile suvuri vor sa fie hibride. Vor sa fie verzi. E bine ca ne îndreptăm înspre o lume mai curata, vrem nu vrem.
Voi aștepta probabil încă 10 ani sa mai conduc un Grand Cherokee.
Nicio grija, nici ce voi lua acum nu e foarte departe. Doar ca în visul meu trebuie sa încapă și familia și nu trebuie sa fie un coșmar pentru ele.
Va las sa visați…