Eu n-am recondiționat in veața mea până acum baterii auto, nici măcar nu le-am întreținut. Când s-au dus, s-a dus; alta. Am avut redresoare acasă, din cele mai ieftine, dar am pus bateriile pe ele doar după ce le-am golit troancă – așa m-a învățat tata, pula-n pizdă…
Așa face și el, nu de alta. 4 ani -> baterie, dacă se strică mai repede nu e bună. Nu contează că face numai drumuri scurte, cum am zis așa rămâne.
Până mi-a zis Fery că sunt prost că știe el cum se rezolvă astea. Am mai schimbat o baterie și în UK și după aceea cum s-au anunțat negative în UK , am căutat după un aparat recomandat de el de la CTEK. L-am găsit pe ăsta, care pare destul de competent.
Când am dat cu el în baterii ( se folosește destul de simplu, inserez o tentativă de început de clip după paragraful ăsta, dar sincer, dacă nu știi cu ce se mănâncă nimic nu ai nevoie de explicații mai detaliate) am rămas un pic surprins. Mă așteptam ca bateria de la rabla din România, care deși e mai veche ( 2018-19) decât cea din UK ( 12.2020) face drumuri mai lungi, deci cicluri de încărcare mai lungi , să se prezinte într-o formă de cozonac mai bună. Dar nu.
Am pus redresorul ăsta pe ea, cum se vede și in clip și a luat-o de la talpă, direct de la desulfatare.
In stare foarte de-a nu era , că a trecut totuși repede, in câteva minute de la pasul 1 la 2 și la pasul 3, în 1-2 ore . Treaba e că în 10 ore nu a trecut de pasul 4 și a mai trebuit să o mai bag o tură.
Astea sunt ciclurile de încărcare pe programe .
Pe bateria de la Opel a luat-o direct de la treapta 2 și imediat a trecut la 3, in 8 ore ajunsese la ciclul 6 și până dimineața a ajuns in punctul 7.
Ce e de știut. Unealta e mică, se vede, nu e “robot” și nu încarcă bateria repede. Dacă vrei așa ceva, ai nevoie de altă sculă. Și NU E ieftin. In România , la eMag , costă acuma vreo 620 de lei, nu știu la alte magazine, eu am cumpărat asta cu 78 de lire. E drept că e și iarnă, dar nici ieftin nu e. Și incarca cu 5 amperi . Ăla de zece amperi e și mai scump , 937 de lei. Găsești chinezării la 150 de lei pe Amazon , găsești redresoare din alea in format vechi ( cutie de tablă – am și eu două în România) , cu 200 de lei și mai mulți amperi.
Dar nu fac același lucru . Sunt mai bune decât alternatorul mașinii dacă reușesc să încarce bateria lent, cu tensiune relativ mare și curent pulsatoriu – decât nimic, merge, dar nu știu să controleze amperajul și tensiuneaz sau forma de undă pentru a recondiționa bateria . Nu știu să desulfateze, de exemplu.
Știu, că am avut, am folosit. Am golit bateria de câteva ori și am incafcat-o la redresor, a patra sau a 5-a oară nu am mai avut ce să mai încarc că s-au scuturat doi elementi și au intrat în scurt. Când ajungi acolo ești cam pa, ca civil, că nu o să stai de desfăcut elemenți, golit reziduul din ei, realimentarea cu electrolit și eventual recondiționarea fizică a elemenților.
Pe ăsta o să îl duc acasă, in România și îmi cumpăr altul aici. Cea mai mișto jucărie de iarna asta.
Nu trebuie deconectata bateria de pe masina, inainte sa pui CTEK-ul pe ea ?
Nu neapărat. Când o încarci cu alternatorul o deconectezi de la mașină?
Super scula. Am imprumutat si eu unul acu’ doua ierni in urma unei probleme de descarcare a bateriei si mi-a placut cum ‘misca’. Sunt insa reticent ca reuseste sa desulfateze, deoarece procesul e mai mult fizic/chimic. Anyway, buna achizitie!