Ce e greșit la taxa de influencer

Spoiler: Nimic.

Zuckerberg a băgat-o și el repede p-aia cu taxa de cont verificat, după ce a văzut că i-a mers lui Musk la Twitter, pentru că de ce nu, cum adică, el e mai fraier?

Ce e greșit aici e exact ce e greșit și la Twitter – faptul că lumea face caz pe treaba asta și atât.

Sunt două business cazuri.

  1. Nu ești cineva – cum e, de exemplu aleator, cazul meu. Eu sunt un nimeni atât în viața publică a vreunei comunități mai extinse decât familia mea și mediul meu profesional limitat, cât și pe social media. Prin urmare nu am nevoie de bifa de cont verificat ca să nu cumva să nu mă impersoneze cineva, nici nu am nevoie de vizibilitate a ceea ce postez pe privat, dimpotrivă, reduc eu vizibilitatea cu mijloace adiționale. Dacă nu ești cineva dar vrei să devii cineva pe social media, bă, îmi par-am-sorry, dar nu e rețeaua lu’ mă-ta și nu e nimic ciudat să ți se ceară să marci banu’, mai ușor cu miloaga. N-ai bani, sugi pula, fă-ți twitter sau facebook, sau remarcă-te în altfel decât prin faptul că strigi mai tare și ar fi mulți proști care să pună botul la retorica ta.
  2. Ești deja cineva și vrei să-ți menții sau să-ți întreții statutul și pe social media. Se pune întrebarea cum ai ajuns cineva și ce faci cu social media ăsta. Ai ajuns cineva tot cu social media, tot cu goarna mare și hoarda de urmăritori? Sugi pula și marcă banul, nene. Ai ajuns cineva fără social media , dar vrei să întreții și social media, că dacă nu te știe nimeni aici ești nimeni? Păi mi se pare că succesul tău depinde de popularitate. N-am să mint, în general, cei mai mulți bani îi fac oamenii populari, nu ăia ca mine, ghinion. Așa că marcă banul. Costul cerut e de fapt infim. E un cost pe care eu l-aș plăti râzând dacă mi-ar păsa de asta. Și dacă aș fi mai sărac decât sunt DEJA.

Sunt unii oameni care cred ei că au nevoie de statut pe rețelele sociale, dar nu fac destui bani cu rețelele sociale cât să merite efortul. Vezi, asta e diferența între oameni cu importanță și pretinși, între statutul ăla adevărat ( obrazul subțire cu cheltuială se ține) și parveniți.

Sunt două clase sociale/ caste principale pe rețelele ăstea . Prima, casta care contează e casta influencerilor; a celor care dau moda, le dictează paysanilor ce să facă .

A doua e compusă din ăia care stau cu gura căscată. E meritul rețelelor că îi aduc pe ăia din al doilea grup, că fără gură cască , influencerii nu au subiecți. Și pentru asta , e OK ca rețelele sociale să ceară bani primilor, e de mirare că nu au făcut-o direct până acum.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Alex2
Alex2
1 year ago

Ar fi culmea sa fii inflencer și sa nu poți sa iti permiți sa plătești 10 euro pe luna, abonamentul la Facebook sau twiter.