Chinezării

Aș putea să spun că de asta nu-mi cumpăr eu mașină electrică – dizăl e cel mai sigur, se știeee – dar nu.

Mai iau foc ăstea electricele de zici că-s cu benzină în ele și când ard ard un pic cam violent pentru gusturile mele .

Dar în cazul ăsta, nu. În cazul ăsta vorbim doar de o chinezărie. Știu că nici asta nu ard toate și totuși mie nu îmi surâde când o văd pe asta că se aprinde rachetă, practic îți ia curul foc.

La rablele cu benzină, se aprind în mod normal de pe la capotă, ceva scurtcircuit, sau benzină cursă pe galerie și o ia așa încet înspre rezervor. Până ajunge acolo ai ceva mai mult timp să reacționezi.

La astea e clară treaba, s-a dat alarmă, sari afară din rablament și te duci dracu, n-ai ce să faci cu stingătorul de jumătate de litru la un incendiu la baterie.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0040
0040
11 months ago

Sunt doi tipi de-au stat prin China, spun pe bune niste lucruri din wonder-land care in media nu ajung.
Unul dintre ei e asta:

https://www.youtube.com/watch?v=yOA7qKMcjcE&t=359

https://www.youtube.com/watch?v=qKa8mVOe5so&t=153

Cine a vazut videos cu petardele alea chinezesti cred ca s-a lamurit de mult.

Alex2
Alex2
11 months ago

Mda…Nu cred ca imi iau masina electrica in viata asta. Si diesel-urile pot lua foc, uneori mai usor ca benzinarele. Din cauza filtrului de particule care se infunda, nu isi poate face regenerarea corecta, iar cantitatea de motorina injectate nu mai este folosita ok pentru regenerare si uite asa ia foc intreaga masina . Cred ca ai vazut multe diesel-uri pe autostrada ce au luat foc. Si ast e si motivul pentru care cam iau foc fix pe autostrada (atunci incearca sa isi faca regenerarea). Dar vorbim de masini cu multi km, ceea ce in cazul tau nu mai e… Read more »

Catalinx
Catalinx
11 months ago

Am vazut masini diesel care au luat foc. Ideea e ca motorina arde un pic altfel decat benzina sau litiul. de regula mai putin intens, focul se propaga ceva mai lent, si nu explodeaza, la presiune si temperatura ambianta normala.
https://ex-machinery.com/Blog/flash-point-of-gasoline/

Stropic
Stropic
11 months ago

Pe principiul capra vecinului, si Tesla iau foc destul.

Banuiesc ca diferenta e ca fata de masinile clasice, au pus bateria la mama naibii sub masina si fara portita de acces gen capota.

Pana vezi tu fumul sanatate, plus ca e cam greu sa rastorni masina sa il stingi.

Or fi avut motivele lor sa o puna acolo – desi nu imi imaginez care. :))

catalinx
catalinx
11 months ago

Or fi avut motivele lor sa o puna acolo – desi nu imi imaginez care. :))

Centrul de greutate. Aspecte de deformare, daca ia foc ragalia mai bine sa ia de jos. Oricum litiul nu il prea poti stinge, nu in cantitatea aia, cu ce ai la indemana, oriunde o fi. Pur si simplu nu ai ce face cu un stingator de 1kg si daca a intrat deja in bucla de reactie care ii creste temperatura caldura generata de ardere deja intretine bucla aia. Cand a luat contact cu aerul litiul deja arde liber.

0040
0040
11 months ago

Pe langa concurenta pe hidrogen a mai prins avant acum si nanoFlowCell.

Pana avanseaza ei suficient, tot diesel e calul de bataie. Dar da, trebuie incurajati aia care au, sa dea 50.000+ pe o rableta care nu se stie daca o sa mai faca 10% in 5 ani (sau cat e lifetimeul pana trebuie inlocuita bateria, care e de departe cea mai scumpa piesa)… ca pe banii lor se vor face chestii mai eficiente. Inainte era aia ca costa mai putin sa te plimbi pe baterie reincarcabila…acum nu mai e.

Catalinx
Catalinx
11 months ago

. Dar da, trebuie incurajati aia care au, sa dea 50.000+ pe o rableta care nu se stie daca o sa mai faca 10% in 5 ani (sau cat e lifetimeul pana trebuie inlocuita bateria, care e de departe cea mai scumpa piesa)…

Exagerezi.
La 21,600 lire face un pic peste 20% dupa 7 ani
Ai devalorizare similara la un Mercedes S Klasse. Exemplu

Stropic
Stropic
11 months ago

: pai nu stiu cati au stingatoare cu co2 in masina sau paturici din alea – inclusiv pompierii vad ca aruncau cu apa.

oricum pana la stingatorul de foc roaga-te sa mai poti deschide portierele si sa nu ramai blocat acolo :)) am inteles ca au probleme inclusiv pe canicula sa nu mai mearga portierele (sau pe ger) – daramite la incendiu.

Doru Vlad
Doru Vlad
11 months ago

Am eu chinazeroe dintr-aia. Până să imi fie frica că ia foc îmi țâțâie curul ca trec cu alta chinezărie de nici 100 m prin Biscaya 6 luni pe an. Di ca sa ajung sa fac asta ma plimb cu niste avioane care nu știu cat de bine sunt întreținute și cât de capabil și dispus e pilotul sa se joace de-a pilotatul, iar dacă totul e ok până sa ajung acasă la chinezăria mea merg cu o alta mașină care in timp ce se deplasează cu 90Km/h din sens invers vin alte mașini cu aceeași viteză sau chiar mai… Read more »

Catalinx
Catalinx
11 months ago

Toate astea ( modul tau de lucru / viata) nu schimba in vreun fel calitatea masinii, riscul ca ea ( sau o baterie de litiu in general) sa ia foc, nu?
Cum te raportezi tu la risc e o chestiune personala, ma gandesc.