Am dat-o afară!

Oarecum.

Acum o vreme a venit copilul la școală că i s-a schimbat profesoara de spaniolă și că aia nouă nu e cool, că nu le explică bine, că.

Știi cum sunt ăștia, rămân ancorați în trecut și aia e, unii profesori sunt mai buni alții, te descurci cu ce ai.

Dar am ridicat o sprânceană când la final de un fel de trimestru, doar că-s vreo 5 și ăștia îi zic ”term”, n-am primit evaluarea la spaniolă.

-Hei, ce-ai făcut, te paște corijența ?

Nu sunt corijențe aici, dar na.

-Nu, nimic, nu știu, dar … și a început din nou să spună că profesoara e așa și pe dincolo.

Mai apoi a zis că nu poate să învețe că țipă la ei. Eee, pula mea….

-A țipat la tine?

-Că nu prea, că la colegi, că eu mai știu spaniolă mai bine și la mine nu prea țipă. Că.

Na, dacă n-a țipat la ea ( nu prea nu e o unitate de măsură convingătoare) , nu prea mă pot duce să-i arăt cum se țipă, că cine știe ce caii CAP-ului or fi ăilalți.

Apoi mi-a mai zis că au avut o suplinitoare, că profesoara asta nu prea vine la ore ( o fi fost part time, nu știu ) și că învață mai bine cu suplinitoarea. Și că le-a zis profesoara de an ( un fel de dirigintă) că dacă se plâng părinții o schimbă. Și că a țipat și la ea.

No, acestea fiind coordonatele, m-am apucat de-am scris o jalbă electronică. Nu întru demitere, că nu știi niciodată cât se potrivește din ce spun copiii cu realitatea, dar am pus problema cum văd eu lucrurile:

  • Că se plânge copilul că nu poate să învețe suficient și vrea să dea examenul de treaptă la spaniolă, care va să zică e important( eu tot adaptez terminologia din sistemul britanic la ce cred că s-ar potrivi în România, ca să nu zică cineva că-s Răducioiu, că nu știu să traduc exact GCSC într-un examen curent din România, dacă nu e o adaptare corectă, aia e ).
  • Că se plânge că organizarea elevilor durează prea mult și și din cauza aia nu prea au timp. Poate se identifică problemele să-i organizeze mai cu spor
  • Că se plânge că învață mai bine de la suplinitor decât de la profesorul titular, care mai e și nativ, și că eu nu știu dacă asta chiar e adevărat, dar nici nu am primit evaluarea la final de trimestru.
  • Și, în general, că vreau să știu ce se întâmplă și cum putem să facem treaba să meargă.

Inițial am crezut că pe ăștia îi doare-n pizdă și mi-am zis că asta e, presupun că va trebui să merg să discut cu profesoara aia, ‘mniezău să-mi dea răbdare, că deși eu nu lovesc femei, dacă-s profesoare, s-ar putea, că am bagaj emoțional din România și nu știi cum îmi scapă o automată și mă bagă ăștia direct la arest. Zic asta că doamna căreia i-am scris mi-a mulțumit de mail și a zis că i l-a transmis profesoarei de spaniolă, să se descurce ea cu plângerea.

Acuma, că mai lucrez și eu prin corporații, unele respectabile, cam știu cum ar trebui să funcționeze treburile ăstea pentru a putea implementa politici antiretaliere la plângeri și e clar că ăștia la școala asta n-au auzit de schemă, dar nu contează.

Ce contează e că n-am primit vreun feedback de la profesoara cu pricina, că în vreo două săptămâni au și dat-o afară și-au angajat pe altcineva, care n-are probleme de comportament. Scurt.

Și deși nu cred că profesorii sunt musai mai pregătiți în UK, problemele de comportament și problemele de partizanat ale școlilor crează un mediu toxic, unde elevilor le e dificil să învețe.

*Nu cred că a fost din cauza mailului meu, sau numai din cauza aia. Probabil că un număr semnificativ de părinți au făcut reclamații pe temă.

5 3 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments