Votară ăștia să pună taxe mari pe rablele importate din China, se scumpește Dacia Spring, gen.
Dar nu e despre asta. Doar Germania s-a opus, din motive obiective: Mercedes, BMW, VAG.
Undeva peste 4 milioane de rable pe an vând companiile germane in China și este ceea ce le șusține pe profit in perioada asta. Majoritatea cu combustie internă. China exportă în UE undeva în jur la 500,000 de rable, majoritatea electrice. Ghici cine pierde la schema asta.
În UK, care are o rată mai bună de electrificare decât media UE, în general, e o campanie prin toată presa, inițiată de SMMT (Society of Motor Manufacturers & Traders) care cere subvenții mai mari pentru rable electrice de la guvern ( că ei au investit, deh) și se plânge că privații cer mai multe vehicule private decât diesel.
Figures showed the number of EVs sold in September, a traditionally strong
month for new car sales, grew by 25pc to reach a record 56,362.The growth means EVs accounted for 17.8pc of new car sales from January to
September, up from 16.4pc during the same period in 2023, according to the
figures from the Society of Motor Manufacturers & Traders (SMMT).Beneath the headline figures, however, the lobby group pointed out that
sales of EVs to private consumers had grown by just 3.7pc to 11,919. This
suggests the lion’s share of the overall increase [214]had come from fleet
operators such as rental firms and leasing companies.By comparison, private sales of diesel cars grew by 17.2pc to 9,339 during
September, the SMMT said.
The figures will give little comfort to manufacturers at a time when EV
sales are slowing across Europe, prompting many to scale back production.
Că să le dea, că să le facă, că doar companiile cumpără în draci rable electrice – adică pe firmă, și există o explicație fiscală. Cu excepția cazului când cumperi rablă electrică pe firmă, ești mai muls de bani decât dac-o cumperi privat, așa că dacă vrei mașină pe firmă ( gândește la ideea din România) ca să mai scapi de niște taxe, ai opțiuni să iei electrică sau mai bine lasă.
Importurile din China și producția în China ( salut, Tesla) au făcut rablele electrice mai ieftine. Aparent asta ne costă. Drept care, să le facem mai scumpe. Pe toate.
De unde mă uit eu, asta rezultă, în Europa, în continuarea trendului de slăbire a electrificării. Motivul e simplu. Nu prea sunt în Europa producători cu oferte serioase pe temă. Zic pentru bugetele de mase.
Also, brace for impact – urmează unul două trimestre de scăderi de venituri pentru producătorii auto din Germania, dar e posibil și restul.
ieri am fost la Salonul Auto Bucuresti si JUMTATE din expozanti si masinil expuse erau masini CHINEZESTI ok, e expozitie si au vrut si aia sa arate ce au de vanzare, dar in afara de BYD si MG, la restul a trebuit sa caut eu numele pe net sa vad cine naiba sunt Subaru si Volvo erau printre masinile chinezesti, adica vroiau sa arate ca sunt ale lor. Ma rog, unele aratau decent, altele aratau ca niste jucarii ptr copii cu bani, ba chiar unele aveau inca meniul pe tableta centtrala in chineza, dar sincer mi-e frica sa imi pun… Read more »
Volvo sunt chinezi :). Deținuți de Geely.
Dar Subaru nu. Sunt tot asiatici, dar o sa te trezești cu o sabie țigănească de samurai în cur, dacă le spui japonezilor chinezi.
Am auzit si eu ca de la salonul auto bucuresti au lipsit marcile europene adevarate (renault, skoda, vw, peugeot, citroen).
Cica a fost plin de chinezisme, ceva toyota, un pic de ford, subaru, mazda.
Lol speedy majoritatea navelor tip portcontainer si tanc sunt făcute in China,practic economia mondială mișcă cu echipamente făcute de chinezi dar noua ne e frică de o mașină chinezească! Frică trebuie sa îți fie că statul chinez marca banul in a susține atât achiziția de materie primă adică tot felul de minereu până la subvenții la echipamente si infuzia la greu în cercetare. Nu ai ca si companie privată chiar si la nivel de corporație internațională cum să concurezi cu așa ceva. Asta fără să te mai gândești la norme de poluare, protecție socială etc care trebuiesc respectate de ceilalți… Read more »