După ce m-au ofertat cei de la Axa cu un preț mai mic decât anul trecut, am căutat eu la alții la care am mai avut asigurări și am primit un preț și mai mic, vreo 570 de lire și la aceia am și cumpărat.
Nu, nu pentru că sunt zgârcit, cât pentru că sunt scârbit, în general, atât de firmele de asigurări auto , în general, cât și de poliția din UK. Efectiv există mai puțin decât există în România.
În Marea Britanie, dacă cineva vrea să îți fure mașina, ți-o fură și gata. Efectiv asta e tot. Sigur, faci plângere, te întreabă miliția lor inutilă dacă ai asigurare și aia e tot.
Din când în când mai citesc prin presă lor că au mai prins câte o echipă de hoți de mașini. Ca și cum ai prinde un purice in cotețul câinelui.
Nu cred în asigurarea de la Tesco, mi-au subestimat valoarea de piață a mașinii ( cred ) și am mai adăugat eu niște franșiză peste minimul obligatoriu la “full comprehensive insurance” , doar ca să scadă prima la cât am zis. Foarte probabil e degeaba, sau aproape degeaba, în sensul că le plătesc 570 de lire, iar la un accident minor , paguba va fi suportată de mine din franșiză, chiar daca e pe “RCA” , la un accident mai mare , voi primi înapoi o jumătate de mașină, sau ceva de genul. Sau la furt. Sau la incendiu. Sau. Dar este suma minimă de care pot fi jupuit și sunt OK cu principiul ăsta.
De ce zic asta? Uite de asta.

E de spus că Range Rover sunt cele mai furate mașini din UK și asigurările și costă o gălăgie de bani . Efectiv nu merită să cumperi rablele strict din cauza aia, sau dacă le cumperi , mergi pe Third Party Only ( RCA ) , hoții ți-o fură și sugi pula așteptând poliția să facă ceva, ever.
Se preta un titlu de tip click bait gen ” Am declarat război companiilor de asigurări”, doar că nu e adevărat; nu îmi permit asta. Doar îmi minimizez pierderile.
Lol , pai cica Range Rover e cea mai usor de ciordit :
https://m.youtube.com/watch?v=_XQhEy4_LGQ
Da le fac pe toate piese, sau cum de nu sunt detectate la iesire din UK (ca gen au serii pe rable, nu?)
Din ce vad problema nu e cum/ce sa furi, ci cum sa valorifici fara sa te prinda. Sau nici nu le scot din tara, gen asa de mare nevoie de piese de schimb e pe acolo?
Pierzi bani seriosi asa pe piese la masini noi cum e asta. La masini mai vechi da.
La iesire din uk probabil le baga in containere si le da drumul pe mare – fara sampanie, ca oricum nu le exporta in europa cu volanul pe dreapta ci in foste colonii banuiesc.
Plus ca si in tara cred ca poti copia frumos seriile altor masini pe aia furata. Daca nu vii cu expert si inca unul cinstit, nu o sa recunosti ca e font diferit, zona adancita etc.
Da – containere, în mare parte , mai sunt și care le dezmembrează bine garaje, dar e riscant și dezmembrarea se produce de obicei în afara UK. Unii le duc întâi pe câmp să vadă dacă au GPS tracker și dacă vine cineva după ele și le lasă acolo la cooldown. Alții le urcă direct în camion fie, container metalic, fie tapetat cu folie de aluminiu pe interior pentru shielding GSM si GPS. Se exportă și în țări unde e volanul pe stânga, una că nu toate țările au interzis înmatricularea de vehicule cu volan pe dreapta, alta că se… Read more »