Care, de când m-am mutat eu aici a devenit un pic mai șchioapăt și s-a tot scumpit.
Și se tot scumpește, de data asta cel feroviar, cu 4.6% pentru a acoperi inflația . E amuzant că ei ridică prețurile cu valori peste rata inflației, cică ”doar pentru a doua oară în ultimii 12 ani” – în sensul că în rest, costurile au crescut doar în linie cu rata inflației.
Și inflația asta, în UK are doi indici, inflația pentru fraieri – CPI ( consumer price index), aia care e folosită când ceri o mărire de salariu, și inflația pentru ăia mai puțin fraieri RPI (retail price index) , aia care e folosită când vrei tu să cumperi ceva, citez.
The increase has been set at 1% above retail prices index (RPI) inflation in July – which at 3.6% was substantially higher than the 2.2% consumer prices index (CPI) measure usually referred to by government.
Inflația reală n-o publică nimeni;

Mă uitam la BBC la reacția oamenilor și e interesant, anume că de ce:
-Avem, aicea pe insulă, un guvern socialist ( laburist) și, pe de o parte, fac unele lucruri pentru clasele mai sărace ale societății – revin într-un articol viitor.
Pe de alta, cei care folosesc transportul în comun, recte trenul, sunt dintre oamenii mai săraci ( nu așa de săraci ca autobuzarii, dar orișicât). Mă rog, ar trebui să fie, pentru că, în realitate, devine chiaburie să mergi cu trenul, atunci când merge, în țara asta.
Nu – nu-s condiții de CFR, dar nici lux. Prețurile sunt prea mari și erau interviuri cu oameni care ziceau – fac școala de șoferi că nu-mi mai permit trenul!
Și părerea boborului de aici ( poporului mai sărac, care este, nu milionarii ) este că cei ce conduc mașini primesc avantaje ”incorecte” pentru că costurile lor nu au crescut în același fel ca și costurile călătoriilor cu transportul public, ci dimpotrivă , sunt subvenționate prin reducerea taxelor pe petrol pentru a proteja prețurile , în timp ce subvențiile transportului public scad și prețurile cresc. Și au o oarecare dreptate – depinde însă cum privești lucrurile. Dacă le privești laburist, au dreptate.
Deși, pe hârtie, nu-i neapărat adevărat. Ce-au observat britanicii, însă, este că subvenția transportului public îi ajută mai mult pe cei cu venituri mari, care folosesc trenul, decât pe cei cu venituri mici care folosesc autobuzul ( e mai ieftin), pentru că transportul feroviar era mai subvenționat.
Ce fac ei acum e să reducă subvențiile la transportul feroviar și să le crească la autobuzari. Ca să ajute preponderent săracii.
În teorie, nu e rău, în practică, problema e că transportul feroviar a tot scăzut în calitate și călătorii migrează la autobuz, mai de săraci, mai ieftin, sau la rable. Oricum fac toți dau în clasa de mijloc, ținta se mută doar între upper-middle-class și lower-middle-class.
Ce se întâmplă e că săracii tot proști sunt și ce cer ei e fix ca romulanii care au cerut să li se mărească taxele ITștilor, că ”așa e corect” – capra vecinului , să suferim toți. Anume cer taxe mai mari pe mașini, ca să nu mai fie avantajos să circuli cu mașina și să poluezi. Pe cine o să-i afecteze? Păi tot pe ei, în pula mea, pe unii dintre ei, cu mai mulți neuroni în cap, că nu e ca și cum mâine o să le crească salariile. Vor câștiga atât de prost și, dacă guvernul introduce taxe suplimentare pe transportul privat auto, tot ei nu-și vor mai permite acea opțiune mai ieftină, ci vor fi forțați să folosească transportul public mai prost, care se și scumpește.
GGWP.
pasaport in aprilie si tira cand ajunge contractul asta sa devina dezavantajos.
un coleg isi face casa la ma-sa acasa in urziceni, vinde in milton keynes, cica ii iasa un 800k pe casa detinuta si vira inapoi.
there is no future here.
Nu știu ce să zic. Eu văd și semne bune, din păcate, nu mă ajută pe mine nici economia calului de la ăștia, momentan. Pe de altă parte sunt de acord cu orizonturi mai bine, dar pentru mine e no-no in perioada asta să imi retrag toate ouăle într-un coș. Mi s-ar rupe pula și dacă aș lua 1 milion pe casă – nu-i bag pe toți pe toți în România – trebe să fie minim 2 locații – bine, eu visez, copiii mi-au zis clar când plecați ( nu dacă, în caz că, sau măcar unde) ne lăsați nouă… Read more »