Am testat SsangYong-ul și trebuie să vorbim

Poza din feat e cu Musso, mișto mașinuță, altceva.

Eu am textat Restonul. Drive testul nu a fost unul în condiții suficient de diverse – asfalt, aglomerație de București și un drumeag găurit. Nu tu autostradă pentru un pic de viteză, nu tu off-road mai semnificativ.

Totuși, mă interesa cum se conduce , față de rabla mea, și cum se accelerează.

Pe undeva , este similar.

Mașina are aceleași dimensiuni ( diferente de câțiva centimetri) cu Hyundaiul pe care îl conduc în România și se mișcă similar.

Chit că motorul e de 2.2 litri , una că e mai bun,  ei se laudă că e “motorul de pe Mercedes” . Din perspectiva șoferului tot ce pot să spun e că se mișcă decent.

Când accelerez relaxat nici nu simți treptele. Dacă apăs tare zvâcnește ușor și se simte schimbarea treptelor. Nu știu să traduc corect în cuvinte, dar e diferența dintre motoarele mari și mai puțin supraalimentate și motoarele mici cu turbo. Nu e vorba de turbolag, că din ăla are și motorul meu, un pic.  Cine conduce motoare de la V6 în sus, știe.

Au stricat o chestie mică de la ediția 2021, când au făcut update-ul 2024. Au pus tabletă in loc de ecranul din centru . Asta e OK. Dar au înlocuit și butoanele media și de control al climei cu din cele noi tactile. Mi-e cam scârbă. Dar în fine.

În schimb, ce nu știam și nu știu de unde să o apuc e că mașina nu are 4×4 permanent.

Are trei moduri de tracțiune selectabile electronic dintr-o rotiță :

2WD – trage spatele

4WD – trage și fața și spatele, dar nu are diferențial central  prin urmare  nu e chiar indicat de folosit pe asfalt la viteză mare. E ca și cum ar fi cu diferențialul blocat.

4WDLow – reductor cu amplificator de cuplu. Cu se spune “4×4 greu”.

Ca utilitar, e de ajuns / ce trebuie .

Ce căutam eu e însă o rablă fie cu 4×4 permanent, fie și 4×2 , dar să intre “automat ” cealaltă punte , când pierde aderența.

Adică să știe ea .

Și nu e așa.

Și partea pe care nu o cunosc, dar mă întreb, este cât voi fi penalizat în situații reale de circulație pe stradă, ori pe zăpadă, ori pe aderență scăzută de altfel, când pierd aderența la puntea spate, să am nevoie să stabilizez tracțiunea și să nu pot. Că nu o să conduc cu mâna pe rotița aia. Nici nu știu dacă se recomandă să schimb din mers.

In mod normal aș fi zis jet și aș căuta altceva. Dar în afară de asta mașina pare să fie ce trebuie. La până în 50k euro, vine cu tapiserie din piele bej, încălzită și ventilată  care depășește ce am văzut în zona de Mercedes C / CLS , uneori și peste seria E.

Vine cu aer condiționat cu guri de admisie și pentru locurile 6-7.

Vine cu portbagaj chiar mai mare decât am la Veracruz.

Vine cu capacitate de tractare de 3.3 tone.

Vine cu motor diesel!  Pentru mine e de bine.

Vine cu un sistem audio care se aude binișor, cu android auto și car play – pe fir, cu încărcător usbc de 27 de wați , cu încărcător wireless de telefon, cu vreo 10 airbag-uri, inclusiv pentru pasagerii din rândul 3.

Cu 5 ani garanție full și 10 ani garanție la cutie, motor și turbo.

In primii 5 ani vine cu asistență rutieră în Europa inclusă. Băi tată!

Vine cu un motor care pare reparabil.

Astea sunt pe versiunea Premium.

Eu , normal, nu voiam din astea , dar de la un moment dat încoace soția s-a schimbat un pic brusc. Unde anterior îi păsa de culoare, acuma a zis că alb e Ok ( ?! ) , dar o interesează caii putere, dacă e motorul transversal, să aibă airbaguri cortină și în spate, să aibă asistență la schimbarea benzii – cică pentru mine! Ca să îmi piuie in cap când calc dungile, ce pula mea?! – camere 360 și cu praguri exterioare , că altfel la 40k euro găseam un model cu 4WD-ul ăla și gata.

Și asta e că, la pretențiile astea nu prea găsești europene nu că la 50k, nici la 60.

Și asta e , că nu știu care e treaba cu 4WD-ul ăla part time. Dacă merită efortul său o să îmi blestem zilele.

Așa, și chestia e că nici nu au pe stoc cu de toate ce vrem noi , iar la comandă – 6 luni.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
11 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alex
Alex
21 hours ago

Subaru Outback?
Nu e 7 seater si e 2.5 petrol
Dar e awd, e safe si e cool pentru ce se vrea a fi 🙂
Dar da, si pe lista mea scurta se afla Rextonul. Pare mai impunator pe sosea.

Fery
Fery
Reply to  Alex
20 hours ago

Tocmai ca e petrol si consuma 3 galeti daca te dai la el

Alex
Alex
Reply to  Fery
19 hours ago

Inteleg dar nici tu si nici el nu pareti genul sa va uitati la consum, pana la urma e un 2.5l. Outback il cumperi pe alte considerente.

Catalinx
Catalinx
Reply to  Alex
19 hours ago

N-am idee , dar ăla nu pare suv , ci un break / wagon înălțat – gen Octavia Scout.
Pentru 5 locuri am o grămadă de variante .

Alex
Alex
Reply to  Catalinx
18 hours ago

Pare dar e imens, trust me, fa putin research si daca e vreo reprezentanta Subaru prin drumul tau, da un ochi ca merita.

Catalinx
Catalinx
Reply to  Alex
17 hours ago

Știu că e mare, dar nu e pare SUV. Am avut mașina aia in drive – a venit mama unei colege de-ale copiilor cu ea și am urcat și înăuntru. Nu știu cum merge, presupun că bine, dar are alură de VW alltrack / Audi A4 allroad si pare cam cât un Mondeo Break de mare. E mai mic decât Audi A6 allroad, dacă e ceva cred că aș prefera un dinăla. De la Subaru m-aș uita la Forester că SUV- alat e competent, dar frugal așa și nu rezolvă spațiul necesar in România. Pe vremuri aveau unul cu motor… Read more »

Last edited 17 hours ago by Catalinx
Fery
Fery
20 hours ago

Daca vrei explicatii pe larg despre part-time 4×4, suna-ma. Pe scurt, full time 4×4 nu e asa de fain precum ai crede. Pe langa ca pui minim 1l la suta consum, daca n-ai diff central blocant, e mai rau decat part time-ul (sunt discovery 3 asa, niste jeguri). Also, timpii de reactie la alea cu awd cu haldex cum ai tu pe veracruz sau pe duster nu-s chiar asa de grozavi sa te scoata din cacat daca o dai de gard cu viteza pe lunecus. E mai bine daca ai un esp bun. Nu-ti bate capul ca e part time… Read more »

Catalinx
Catalinx
Reply to  Fery
16 hours ago

Meh, din păcate validezi părerea mea, dar asta nu mă duce într-un loc mai verde. Sincer, îmi place haldexul, deși știu că nu e rapid. Sigur, visam la ceva mai spre 4Matic – tu la GL nu ai permanent?

Fery
Fery
Reply to  Catalinx
16 hours ago

Ba da, dar la GL e aparte, ca are central blocant cu ambreiaje, si normal e auto dar il poti bloca on the fly pana la nush ce viteza. Cand e blocat, e fix ca 4H la alealalte. (Asta are si spate blocant, cam da rusine la orice ‘suv’ de asfalt si la multe de alea cu pedigree, nu prea ai ce compara acolo) Sincer, nu cred ca mai gasesti 4×4 permanent cu central blocant pe piata acuma la un pret de care sa te poti apropia. Pentru asa ceva trebuie sa te uiti la defender sau landcruiser, da’ ala… Read more »

0040
0040
2 hours ago

“nu tu off-road mai semnificativ.”
Vacaresti ai incercat? Avea pante destul de ok chiar si pt 4×4