Tânguirile APIA

Pe mediafax se tânguiesc ăia de la APIA că taxele nu ii iau pe ei în considere. Eu bănuiesc că ăștia au vrut să ruleze o schemă în cârdășie cu politrucii și să pună ăștia impozite mari pe rablele vechi, ca să “stimuleze” vânzarea de rable noi, că nu prea se vând în România.

Nu am vreo dovadă în sensul ăsta, dar cum pun problema mă face să mă gândesc la asta.

Și sper că Bolozaurul să le-o dea prin cabină, cum ne-a dat-o și nouă.

Singurul argument relevant este primul din lista asta.

Așa e, cilindreea e o metodă învechită și incompletă, chiar și coroborată cu norma Euro, dar și norma de emisii codoi e un pic hoață. Mai ales aia la hibride cu sub 50g/100km.

Dar mai departe, zice așa : Că diferențele sunt insuficiente între vehiculele vechi sau noi și că favorizează menținerea și importul de mașini vechi…

Da, dar încurajarea ar trebui menținută. Ei spun că vehiculele Euro 6 ”vechi de 10 ani” e taxat la fel ca unul nou.
ȘI?!!!

Gen futu-vă în gură de producători, vreți să spuneți că vehiculele Euro 6 de acum 10 ani nu prea sunt euro6? De ce? Că ați furat la emisii? Că le faceți perisabile ? Atunci muie – un vehicul Euro6 de azi chiar TREBUIE taxat la fel ca unul de acum 10 ani și cărui producător nu-i convine are opțiunea de a da faliment și de a suge pula cu toți agaricii care-l promovează.

Aia cu ”impactul bugetar limitat” e o gargarageală comercială, că domne, lumea cumpără SH-ul , nu noi și nu stimulează strângerea de TVA și acumularea de table. Adică fix cum și trebuie. Muie.

Este foarte bine că propunerea APIA nu a fost luată în considerare, că-s irelevanți ca Ștefan Bănică Jr. între Paște și Crăciun.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Doru Vlad
Doru Vlad
1 month ago

Vroiam să schimb electrica cu una mai nouă, in fapt cu tehnologie mai modernă. Eram dispus să scot pana in 20k. La plânsetul soției, artizana acestei mișcări și cam de altfel și beneficiara, am mai zgârmat după 2500 cu durere in suflet. Acum cu noul program vor ăștia peste 26k in loc de 22,5. N-am avut decât să șterg lacrimile soției și să văd banii de diferență duși pe o vacanță unde vrea ea, gen compensații și cost vindecare traume. Cum ar veni tot îmi zboară banii din cont dar nu la ăștia. Sincer aș fi platit și peste, deși… Read more »

Doru Vlad
Doru Vlad
1 month ago

Da am un Spring complet funcțional si in afară de probleme pe la clanțe ( indicatorul care arta că ușa e inchuită/descuiată) nu am avut alte belele. Chestia e că masina a venit de noua cu tehnologie învechită și a fost mai degrabă un experiment să vad daca merită mașină electrică. Ce se vinde acum la 3 ani diferență e mult peste ca și construcție baterie, management al încercării si al consumului plus unele “scurtături” facute de constructor pentru a scoate mașina mai ieftin fac să accept să schimb masina la 3 ani. Asta ar fi o premieră căci altfel… Read more »

animaloo
animaloo
Reply to  Catalinx
1 month ago

pai, cred ca 26 e pretu fara rabla…practic chinezii trag si ei 10mii de la statu roman 🙂

animaloo
animaloo
Reply to  Catalinx
1 month ago

cred ca chinezii, in china, o dau cu 10-15mii
*si fara sa conduc vreuna, am impresia e ca sandelu e de 3ori masina vs Springu.

Springu e fix ce ar trebui sa fie electricele de oras. O cascarabeata mica, 100 si ceva de km de range. Doar ca ar trebui sa fie 10-15k. nu 26

Last edited 1 month ago by animaloo