Cerșetătorii britanici s-au prins că pluginele electrice sunt și ele un pic la mișto, construite pentru impozit, cu motorișci de puteri mici și că șoferii nu le folosesc musai în modul electric, ci mai degrabă pe boost – ”dai NOS-ul!” – la benzină.

Verdele nu e așa de verde, iar studiul vine într-o vreme când în UK sunt presiuni să nu se facă tranziția la vehicule electrice chiar imediat.

Ăștia sunt ăia cu ”hai-bă-hai” mutați pe electrice, să nu ne mai furăm căciula.
Dar o să ne-o furăm și ne vom simți bine cu asta.
Depinde și de modul de utilizare, presupun. Dacă-ți amintești, soața are acum un PHEV de-ăsta. Cred că a și pus benzină săptămâna trecută, după vreo 6 luni așa. În rest, navetă scurtă casă-servici și retur, merge numai pe electric și încarcă de la priză peste noapte. Așa că și studiile alea merg luate cu nițică sare…
Nu cred. Cred că studiile sunt corecte, în sensul că mediază USD case-ul pe numărul de utilizatori. Încă în UK lumea locuiește preponderent la ceva soi de casă, nu ca in România în orașe. Ideea e că la plugine nu prea merge lumea în stații ca.sa le încarce, ca la electrice , că au de ales. Cine are priză acasă și e facil, bine, cine nu, benzină. In plus, UK are o situație specială unde efectiv nu merită să cumperi mașină pe firmă dacă nu e PHEV sau BEV. Așa că cine vrea benzinară, sau chiar motorinară de cursă lungă,… Read more »
Am vazut mai multe articole pe tema asta. In plus, bateriile de la masinile Plugin Hybrid nu tin mai mult de 100 000 – 150 000 km. Cica ar fi mult prea mici (in mod uzual cam 20 kwh) pentru cat de mare e autovehiculul si de asta se si duc mult mai repede. Iar la o electrica nu e problema asta, pentru ca au si capacitate mai mare, dar si sunt altfel optimizate incarcarile/descarcarile. https://piataauto.md/Stiri/2025/09/Un-service-specializat-din-Croatia-a-avertizat-vehement-oamenii-sa-nu-cumpere-masini-hibride-cu-peste-100000-km-parcursi-explicand-si-de-ce “a avertizat acum vehement oamenii să nu cumpere maşini hibride şi plug-in hibride cu peste 100.000 km… Croaţii spun că avertizarea lor e valabilă… Read more »
Depinde cum folosești bateriile PHEV. Că dacă le folosești în regim MHEV , adică nu le încarci la priză țin mai mult decat cele de la BEV, desigur, în ideea în care motorul merge pe termic și cel mult ajutat din când în când de baterii. Dar raportul privind stresul e corect. Este mereu o problemă să ai puteri mari pe capacități mici. Doar că depinde și cât timp sunt susținute puterile mari. Înțelege îngrijorarea la M5, dar la o mașină mai normală, dacă nu o conduci birjărește, nu depășești decât pe durate scurte 30-40 kW putere . Avertizarea însă… Read more »