Reiterez că până la ora asta nu am făcut niciodată vreo pană de cauciuc cu vreo mașină condusă. Sigur, roți s-au mai înțepat dar am putut merge cu ele așa zile, luni, sau măcar până la prima vulcanizare. Eventual folosind compresorul, din când în când.
Da’ parbrizeee! Zici că dă lumea cu pietre după mine pe stradă.
Eh și am luat un pietroi și la asta. În prima fază am zis să îl repar, apoi s-a făcut crapatura de vreo 25 de centimetri, către dreapta jos și am zis ca trebuie schimbat. Apoi am primit informația cum că ar costa spre 1000 de Eur la reprezentanță, carevasazica am găsit pe unii să-l repare. Se făcuse se cca 35 cm și cei mai mulți ziceau ca soluția e altul nou . Că e peste 10 cm. Gen hahaha.
Soluția e altul, clar, dar nu acum. Când se face de nu mai vezi prin el :). Tudose. Hagi Tudose mă numesc.
Am găsit siteul ăsta. Scrie ca repară și crăpături mai mari. Am sunat, i-am explicat omului beleaua, mi-a zis ca o face și nu mai crapă, dar o să se vadă, că e mare și a trecut mult timp (a intrat mizerie).
Am zis ca e ok și a venit omul a doua zi și mi-a lipit cei 40 de centimetri de geam. Chestia aia creste, nu se joacă.
I-a dat și două găuri sa nu se mai ducă la vale.
M-a costat 150 de lei. În estimarea de cost de la dealer e 3200 de lei numai geamul.
De la Pilkington încă nu am primit vreun răspuns. Mașină rara, plm.
Totul bine, e un pic nașpa ca se vede tot ca spart și ca va trebui probabil înlocuit la itp, deși e în partea de jos, dar plm, momentan trec peste deranjul ăsta .
Totuși duminica am observat ca din ciobitura ( punctul de origine al crăpăturii) a luat-o și înspre stânga.
Intr-o zi s-a făcut iarăși de 30 de centimetri. M-am enervat un pic și l-am sunat pe nenea ăsta la modul, ” mi-ai spus ca nu mai pleacă “.
Mna, a dat-o puțin românește cu parbrizele sunt ca femeile și glume cotite dar a zis ca vine sa vadă și îl repara iarăși.
A venit. L-a reparat, iar crapatura înspre stânga e foarte dificil de observat. Că era proaspătă, fără jeg.
În poză nici nu se vede, dar cu ochiul în mașină se observă un pic, de aproape.
Ma rog, mă interesa mai mult să îl oprească din crăpat să mai merg o vreme cu el așa.
Eram pregătit cu încă 150 de lei, dar omul a fost de bun simț (neașteptat pentru piața din România) și i-am platit doar 10 lei deplasarea.
Dacă “pleacă” iarăși, îmi bag picioarele și îl schimb.
Ce vreau sa spun e că cu reparatul parbrizului e cu dus și întors. Dacă reușești să îl prinzi la timp, bine dacă nu, e dificil. Iar dacă lași să treacă timp (zile) și să intre mizerie în crăpătura va rămâne clar vizibil și după reparație.
Uneori ma gândesc dacă parbrizele sunt așa plăpânde intenționat. Serios, la Ford, s-a urcat un animal pe capota (am găsit vopseaua zgariata), presupun ca pisica și cu ghearele a zgâriat și parbrizul de nu au mai dispărut niciodată zgârieturile alea.
Cât greu e să faci un parbriz care să nu se crape / ciobeasca de la pietre? Ca dacă vrei spre o mie de euro pe el, ieftin sigur nu e.
Vorba aia, am termopane la casă care rezistă oarecum la bolovani de mărimi și viteze rezonabile și pentru circa 200-300 de euro puteam pune unele care rezistă și la topor. Probabil ca nici glonțul nu intră prin 4-1-4, dar îl crapă.
Cred că trebuie să întreb la qfort dacă pot să îmi facă un termopan de forma parbrizului. Cu deschidere oscilo-batanta, normal. Și mânerul pe partea soției.
Evident glumim, dar nu cred ca sticla float, nici macar aia antiefractie cu folie, e certificata ca nu-ti taie gatul cand se sparge intr-un accident.
:). Nu îmi pun parbriz de la qfort, dar cred ca nici ăsta nu e securit cum erau alea pe vremuri, ca nu pare sa se spargă asa. Nu cred nici ca e sticla float, dar am văzut oameni tăiați în parbriz. În principiu folia îl forțează să se spargă în multe locuri la penetrare, chiar dacă e float, dar da, te poți tăia în ea.
[…] mai știți pe aia cu lipitul parbrizului, pe care am zis-o acum câteva […]