Bine că nu am Tesla. Bateria

Eee,veni toamna și mă lasă bateria la Veracruz, băi nene!
Ia uite uite ce frumos pâlpâie bordul și cum nu mai dă ea peste cap motorul.

 

Tocmai când  să o întind către țară.
O măsurai,  frumos, 11.2 Volți, aia e.


Parcă nu am uitat nimic deschis când am plecat ultima oară din mașină.

Aveam în plan să fac altceva cu 350 de lei sau cât dracu o fi o baterie de 100 Ah.
Să iau niște izolație,  alte ălea.  Deh.

Așa credeam eu atunci că costă .
Fusei la Norauto și văzui “minunea” .

image

508 lei! Nici nu-mi încape aia de la varta silver.
Fiuuuuuuu!
Luai un redresor și o pusei la încărcat până mâine când văd eu ce fac.
Bine dracu că nu am Tesla.

PPS.
Bateria Cre’ca nu are nimic de data asta. Alternatorul bagă.
image

Eu am o problemă și cu un copil. Uitam becuri aprinse.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Fery
Fery
8 years ago

nu exista sa se descarce de pe o zi pe alta daca nu ai ceva consumator, fie normal (ceva bec la usa deschisa, etc.) sau unul anormal – gen ceva defect pe undeva pe unde consuma curent. Daca tot ai masurici, masoara curentul dupa ce iei contactul si vezi daca scade sub 20-30 mA dupa cateva minute. Daca nu, problem. Nu de alta, dar si daca iei baterie noua si ai consumator, n-ai rezolvat nimic (decat ca eventual esti mai sarac cu 500 de lei).

Fery
Fery
8 years ago

pai de ce sa mori? pui ampermetrul pe 10 ampreri, il inseriezi intre borna + de la baterie si firul de plus, pui contactul, iei contactul, si te intorci peste 10 minute. Daca citesti chestii mai mari de 20-30 mA, ai o problema. Daca nu ai nimic de genul asta, verifici daca la turatie de relanti (bine, daca mai pornesti motorul gen) ai cel putin 14.3 (ideal 14.6) volti pe bornele bateriei – cu faruri aprinse macar. Daca ai diferente semnificative fie in jos (<13.5V), fie in sus (>15V), ai o problema cu alternatorul care iti termina bateria.

catalinx
catalinx
8 years ago

Pai aia vreau sa o fac prima. Sa vad dacă încarcă alternatorul. Dacă nu am belit-o
Costa vreo 1500-2000 de lei mizeria 🙂

Fery
Fery
8 years ago

da pula. il dai jos si il reconditionezi, max 350-400. perii, colector, maxim un rulment, regulator incarcare. rar toate deodata.

catalinx
catalinx
8 years ago

Sshh. Ca am gasit buba, cu bateria plină. Erau 2 becuri lasate aprinse în habitaclu. Voiam să urc nervos sa trezesc copilul și să-i trag o mamă de bătaie, dar unul e deasupra șoferului, așa că mai amân partea cu pedeapsa.

Fery
Fery
8 years ago

lasa-l pe om sa sara la cele mai pesimiste scenarii si care implica cele mai mari costuri..

Nautilus
8 years ago

Dacă nu ai detectarea becului ars prin CANBUS (sau dacă o poți anula prin OBD), schimbă becurile din habitaclu cu unele cu leduri. Amperajul e cam de 10 ori mai mic la led față de filament.

La o mașină medie, becurile din habitaclu (2-4 la plafonieră, 2 la parasolare, 4 în uși, 2 în plafonierele laterale etc) pot să consume, funcționând toate împreună, vreo 70 W, adică mai mult decât un far aprins.