Eee,veni toamna și mă lasă bateria la Veracruz, băi nene!
Ia uite uite ce frumos pâlpâie bordul și cum nu mai dă ea peste cap motorul.
Tocmai când să o întind către țară.
O măsurai, frumos, 11.2 Volți, aia e.
Parcă nu am uitat nimic deschis când am plecat ultima oară din mașină.
Aveam în plan să fac altceva cu 350 de lei sau cât dracu o fi o baterie de 100 Ah.
Să iau niște izolație, alte ălea. Deh.
Așa credeam eu atunci că costă .
Fusei la Norauto și văzui “minunea” .
508 lei! Nici nu-mi încape aia de la varta silver.
Fiuuuuuuu!
Luai un redresor și o pusei la încărcat până mâine când văd eu ce fac.
Bine dracu că nu am Tesla.
PPS.
Bateria Cre’ca nu are nimic de data asta. Alternatorul bagă.
Eu am o problemă și cu un copil. Uitam becuri aprinse.
nu exista sa se descarce de pe o zi pe alta daca nu ai ceva consumator, fie normal (ceva bec la usa deschisa, etc.) sau unul anormal – gen ceva defect pe undeva pe unde consuma curent. Daca tot ai masurici, masoara curentul dupa ce iei contactul si vezi daca scade sub 20-30 mA dupa cateva minute. Daca nu, problem. Nu de alta, dar si daca iei baterie noua si ai consumator, n-ai rezolvat nimic (decat ca eventual esti mai sarac cu 500 de lei).
Minute, plm? mor langa ea
S-a mai intamplat in trecut.La fostul apropitar. A fost inlocuita bateria o data. posibil sa fie chiar in garantie. Am sa merg la un service, dar plm, la fiecare revizie cer si test electric. Acum doo luni mi-au schimbat niste becuri dar nu a zis nimeni nimic.
pai de ce sa mori? pui ampermetrul pe 10 ampreri, il inseriezi intre borna + de la baterie si firul de plus, pui contactul, iei contactul, si te intorci peste 10 minute. Daca citesti chestii mai mari de 20-30 mA, ai o problema. Daca nu ai nimic de genul asta, verifici daca la turatie de relanti (bine, daca mai pornesti motorul gen) ai cel putin 14.3 (ideal 14.6) volti pe bornele bateriei – cu faruri aprinse macar. Daca ai diferente semnificative fie in jos (<13.5V), fie in sus (>15V), ai o problema cu alternatorul care iti termina bateria.
Pai aia vreau sa o fac prima. Sa vad dacă încarcă alternatorul. Dacă nu am belit-o
Costa vreo 1500-2000 de lei mizeria 🙂
da pula. il dai jos si il reconditionezi, max 350-400. perii, colector, maxim un rulment, regulator incarcare. rar toate deodata.
Sshh. Ca am gasit buba, cu bateria plină. Erau 2 becuri lasate aprinse în habitaclu. Voiam să urc nervos sa trezesc copilul și să-i trag o mamă de bătaie, dar unul e deasupra șoferului, așa că mai amân partea cu pedeapsa.
lasa-l pe om sa sara la cele mai pesimiste scenarii si care implica cele mai mari costuri..
Dacă nu ai detectarea becului ars prin CANBUS (sau dacă o poți anula prin OBD), schimbă becurile din habitaclu cu unele cu leduri. Amperajul e cam de 10 ori mai mic la led față de filament.
La o mașină medie, becurile din habitaclu (2-4 la plafonieră, 2 la parasolare, 4 în uși, 2 în plafonierele laterale etc) pot să consume, funcționând toate împreună, vreo 70 W, adică mai mult decât un far aprins.
Au o forma specială, nu am văzut leduri așa și nu era niciunul ars, le-am uitat aprinse. Aproape o săptămână.