Sau de fraieri, depinde cum privesti lucrurile. Cica s-ar fi prins primarita ca se circula greu prin Bucuresti si autobuzele nu prea ajung la timp si vrea sa faca ceva. A si facut. Benzi speciale pentru transportul in comun. Erau deja unele inclusiv pe Bulevardul Unirii si presupun ca modul exceptional de bun in care au functionat astea au determinat-o sa mai puna si pe alte strazi.
Lumea se plange, ca vai, e haos, s-a dat traficul peste cap, masinile circula mult mai greu. Ba, pe mine chiar ma doare in pula. Haos e mereu. Si traficul dat peste cap. Dar, simplist vorbind, masori succesul unei actiuni in functie de ce urmaresti. Urmaresti o banda libera pentru RATB ca sa se miste autobuzele mai repede, sa ajunga mai multi calatori la timp si sa transporte mai multi calatori? Bun, pai sa vedem daca se intampla asta.
Nu are cum. Din principiu , desi Radu zice ca e o idee buna, in pofida parerii soferilor.
Poate te gandesti ca “nu e dom’ne asa” , ca e clar ca daca faci o banda libera pentru autobuze, asta vor circula mai repede, lucru cu care-s de acord, in teorie, ca-i la mintea cocosului.
Doar ca nu asta a facut primaria. Dupa cum se poate observa si pe celelalte bulevarde unde exista banda aia.
Primaria a trasat niste dungi continue pe asfalt si a pus niste stalpi de plastic intre benzi. Pe care, daca vreau, pot sa ii culc pe toti cu masina mea, de exemplu, fara consecinte. Garantez.
Ca asta e treaba. E plin orasul de dungi si semne si patrate hasurate in centrul intersectiilor, ca sa nu le blocheze soferii. Si? Si nu inseamna nimic.
Daca vreau, pot sa merg pe linia de tramvai, nu ca pe banda de autobuz, de la un capat la altul, pe dupa refugii, la semafoare , unde vreau eu, si nu mi se intampla nimic. Serios, chiar pot sa fac asta.
Cand aveam nevoie sa fac asta sa ajung la serviciu chiar am facut-o. Sigur, au trecut vreo 6 ani de atunci, am inceput sa capat oarecare bun simt, dar mergeam fara probleme cu 100km/h pe linia de tramvai, atat cat aveam linie. Evident ca nu eram singurul, ca mi-ar fi fost un pic rusine. Intre timp, pentru ca nu mai am motive sa ma grabesc, nu mai merg la serviciu cu masina, a inceput sa-mi fie rusine oricum, da’ asta e alta poveste.
Pe bulevardul Unirii am impresia ca-s singurul fraier care chiar respecta de banda aia de “BUS”, chiar daca nici nu se mai vad marcajele bine si oricum nu arata ca si cum i-ar pasa cuiva, sau ar sti ca exista asa ceva.
Cand faci un marcaj in Bucuresti, d-asta limitativ, practic separi cu o linie fraerii de smecheri. Fraierii il respecta smecherii, nu.
Ai facut banda de autobuz? Foarte bine, pentru smecheri banda aia e una libera, pe care o vor folosi, pentru fraieri nu e nicio paguba, 30 de minute in plus prin trafic. Pentru autobuze? La fel ca inainte.
Aaa, ca ar putea politia sa dea amenzi , sa …sa ? Ar fi putut, in teorie, sa faca chestii si pana acum si fara banda aia. Lucrurile sunt asa si pentru ca nu se intampla nimic. Atat timp cat ieri am depasit o masina parcata la semafor, pe avarii, pe banda a doua, iar puletele pe care il plimba venea linistit cu o shaorma in bot si telefonul la ureche, si a deschis usa in fata mea, pe banda a 3-a , de a avut noroc ca nu l-am mutat cu tot cu usa zece metri mai incolo, si nu se intampla nimic, pai, pula mea, cum poti sa te gandesti ca orice dungi pe asfalt ajuta la ceva . Cum ?
Ca ati vazut voi in Londra, Paris , Munich, pula mea? Lasati, ba, cacaturile astea, aia aveau deja framework-ul functional ( adica law enforcement) si au tras dungile intr-un sistem unde dungile se respecta.
In ceea ce ma priveste , puteau sa economiseasca banii de vopsea si de separatoare .
Dar e bine ca un handicapat de la OPTAR , crede ca asta e o masura buna, desi se pare ca RATB merge mai incet decat inainte, si a trimis el o petitie la Firea si la primaria din Viena , loloi, ca sa vina aia sa ne arate cum se face, dom’ne, corect si frumos. OPTAR sunt unii care viseaza numai biciclete si biciclisti peste tot . Asa visez si eu, toti prostii plimbandu-se cu 10km/h pe biciclete, apoi calcati de masini , cu rotile facute opturi, ca presupun ca de acolo vine optar.
Pe mine ma lasa masca astia cu ideile lor, ma. Nu par a intelege care-s problemele, se uita asa ca niste maimute: Ia, cum au rezolvat aia, sau ailalti problemele lor? De ce merg la aia autobuzele mai repede si foloseste multa lume transportul in comun?
Nu se uita la faptul ca aia au transport in comun, ca au multe autobuze sa ajunga la toata lumea, cum ar veni, ca au metrouri si ca la aia se respecta legile.
Nici nu vad problemele. Tot ce fac e sa se uite ca niste maimute la chestii simple care cred ei ca schimba jocul gen : Aaaa, uite aia au dungi pe asfalt si benzi speciale pentru transport in comun. Hai sa facem si noi asta ca e ieftin si siiiigur universul se va alinia si va merge totul ca uns, ca asta era problema, n-aveam dungi pe asfalt.
pai asta m-am gandit si eu, ca aia o sa devina banda de smecheri.
daca din loc in loc ar fi fost camere de supraveghere care sa dea amenzi, poate ca atunci n-ar fi intrat decat aia foarte smecheri (de ex cu nr de bulgaria sau tigani cu masinile ramase inmatriculate pe numele nu-stiu-cui)