Roadtrip: 11. Munca la spanioli

Din capitolul “Roata”.  

Am schimbat noi roata,  nu mare brânză,  dar totuși,  când tot ce ai e o cheie de roti și un cric durează ceva.

Totuși nu era suficient pentru că acum sunt două roți cu profil (flori) diferit pe față.  Plus că rezerva e de vară.  În unele curbe strânse, la oarece viteză, diferența de aderență se manifestă prin chitait de cauciuc pe asfalt.  Așa că am mers a doua zi dimineața ( joi) la service-ul la care mă programasem, să mai facă ei două schimbări. Să mute roțile din față în spate și viceversa. Sau măcar să facă asta cu cauciucul cu profil diferit. 

Lor le-ar lua 10 minute. Nouă încă o oră, minim.

Ne ia în primire omul care vorbisem la telefon, că da, rezolvă,  să punem mașina pe stand, iar eu îi explic că în mare am rezolvat eu problema, că era un cauciuc pe care l-am înlocuit cu rezerva, dar mai vreau schimbările ălea.  

Brusc și-a adus omul aminte că mecanicul de cauciucuri a zis că e bolnav și nu a venit azi la muncă și că are doar mecanici de “body work”. Mă uitam la el la modul “du-te în pula mea, dă-mi pistolul pneumatic și un stand, că o fac eu în 10 minute” moment în care zice: “Pot să o fac și eu, dar eu lucrez la birou! Vino mâine! ” 

Să-mi bag pula! Și plecăm să găsim alt service. Dăm de unul care se ocupa doar de roți. Vulcanizare. Cică da, pot după 3 și jumătate, să le las mașina până seara. Era 9:30 dimineața.  Coaaaie. 

Mai mergem la încă unul unde era o doamnă la recepție. Că da, stai să văd dacă am pe cineva. Nu se poate până miercurea viitoare. “Mucho Trabajo”.  Repet că era joi.  Iar angajații de-acolo se plimbau ca muștele fără cap de colo colo nefăcând nimic, dar e evident că aveau treabă de făcut,  că mi-a aratat doamna. 

Motiv pentru care am zis că le schimbăm noi după prânz,  nervoși. Dar am intrat în spiritul local și roțile sunt la fel și azi. 

4 Replies to “Roadtrip: 11. Munca la spanioli”

  1. Romania,2017,fabrica de saltele si perne:
    Cu exceptia a vreo 2 muncitori din 60,pe 3 schimburi toti au o singura viteza,nu ar accelera munca si de trazneste,indiferent de cantitatea de munca necesara / perioada timp.Mor incet cand ii vad,ii injur la greu in gura mare de am ajuns sa-mi spuna sefii ca nu ma pot integra,ma cert cu toata lumea si ar trebui sa traiesc in padure.
    Cum plm sa spuna unul de la banda cand ii arat un defect:Da-i drumul sa mearga,oricum cand vine rebut inapoi n-o refacem noi ca nu pica pe schimbul nostru!?
    Daca tot m-am bagat in seama va intreb pe voi ca sunteti mai umblati/scoliti: ce-i aia constiinta profesionala? E situatia aia in care faci munca de calitate doar daca sta seful cu parul langa tine? Poate sunt eu bolnav…

  2. Conștiința profesionala se aplică când rezultatele muncii tale te afectează, de obicei în mod direct.
    Adică: Dacă faci o saltea nașpa și riști să iasă pe piață așa și să o cumpere cineva căruia să îi intre arcurile în cur, iar apoi să te înjure indirect, că nu te cunoaște.
    Pe de altă parte în alte cazuri te poate înjură direct. Oamenii au nemulțumițirile lor, legate de salarii. De plm. Aș zice că dacă șefii tăi sunt toleranți și au procesele lor e inutil să te agiți cât timp lenea alorlalti nu te trage în jos. Tot ce poți să faci, dacă îți pasă e să îți separi cumva realizările ca să fie vizibil că tu muncești 5x media pe echipă, dacă îți pasă de asta. Apoi are să le pese și șefilor. Are Manowar mai multe articole despre asta.

  3. Cum plm sa spuna unul de la banda cand ii arat un defect:Da-i drumul sa mearga,oricum cand vine rebut inapoi n-o refacem noi ca nu pica pe schimbul nostru!?

    Foarte simplu.

    1. Nu-i platit suficient de bine incat sa-i pese
    2. Jobul lui nu-i un job bun, asa ca nu se mandreste cu el si, implicit, cu calitatea muncii lui.
    3. Daca maine-i dat afara de-acolo, isi gaseste un job platit la fel – sau poate chiar mai bine.

    E explicata si para-explicata chestia asta peste tot. Daca unul nu-i platit suficient incat sa-i pese de jobul lui si munca lui, well…atunci nu-i pasa. Nici de job, nici de ce iese din mana lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.