Prima țeapă de pe amazon

Acesta este un click-bait, ca prima a fost când mi-am comandat verighete,  dar englejii au masurile cu volan pe dreapta, iar aceasta nu a fost o țeapă- sau nu până la urmă.

Am comandat eu  șasă  chestii de pe amazonul UK-ului.  Și veniră azi cu UPS-ul. Mi se păru mie pachetul cam dubios, da-n fine, aveam alte treburi și-l aruncai cât colo pe o canapea în birou ( zic așa să para că aș avea mai multe canapele în birou, nu că trăiesc intr-o gaura de vierme- de-aia din măr , nu de-aia din cosmos).

Veni soția și voi să verifice dacă noua verighetă i se potrivește. Da, e puțin mare și asta. Încet-încet ajung la prețu’ aurului, dar măcar îmi deschid magazin de  inele din tungsten.  Dar nu asta e problema.

Observă ea că nu e o copertă de telefon ca al ei, că i-am spus c-o să. Și că pachetul pare desfăcut. După ce mă enervai ca-mi fute mie organizarea pe care cu greu mă chinui s-o încropesc, mă uitai, văzui, îl sunai pe nenea de la UPS să se uite puțin prin mașină poate o fi căzut, cine știe. Nailes. N-a văzut, n-a auzit omul nimic, el le are pe rafturi puse în mașină , e totul ordonat, dacă era ceva el vedea. De aia pachetul meu arăta de zici că au dat turcii. De la ordine și disciplină.

Zic: -bine!  Caut vreo 5 minute pe net cum pula mea fac plângere la amazon, că au buton doar de retur, dar aia e , că eu nu aveam ce returna, și gasesc o opțiune. Super tare. Luaț’ aminte ăia care lucraț’ pula emag sau alte magazine sătești din Romănia:

Îți alegi comanda, itemul, spui ce problemă ai avut și-ți recomandă ei o soluție, în cazul meu apel telefonic. Apăs pe butonul de apel  telefonic, scriu numărul meu și zice că mă sună ei ”now”. Mă sună de la un număr de Irlanda și-mi pun muzică. După 30 de secunde preia un omuleț indian care vorbea engleză cu un accent între indian și irlandez și de la care nu am înțeles jumătate din ce-a zis, dar a zis că el mă transferă la  o altă colegă că nu poate să-mi dea banii înapoi, că e un produc pe care nu îl vinde amazon, ei doar îl proceseză/expediază.

Nu-i nimic, m-a lămurit colega că-mi dă banii înapoi pe card sau în contul de amazon. Fiind băiat gigel zic hai puneți-i în contul de amazon, să nu le mai cauzez costuri de transfer pe  card. După care pa-pa-pa. Când mai am eu timp desfac celelalte produse și-mi caut un card de memorie de 128 GB, pentru care văzusem deja că e pachetul. Adică ambalajul. Doar ăla era, bă. O pungă din aia resigilabilă GOALĂ.  Da, băga-le-aș pula-n sânge, au băgat vastul. Evident că nu știu unde, dar dacă ar fi să pariez aș zice că de la Otopeni la ușa mea.  Și am aflat că și inelul era așezat în cutie ca și când ar fi fost ”verificat”

Futu-i ceapa mă-sii, zic, după ce termenai plângerea, acum nici nu mă mai bagă ăia în seama, or să zică că-s milog d-ăla, sau ceva. Îi spun soției să nu mai facă așa, să nu mai deschidă pachete  dacă nu are foaia de inventar ,că acum eu nu mai știu ce și cum și chestii pe care le mai zic oamenii supărați și futuți la creier.

Mă enervez nu că bani, nu că card de memorie, dar că trebuie să am eu discuții contradictorii cu nevasta că fură unii din pachete băga-mi-aș pula în toți curierii săraci. Și-n amazon, desigur, care nu trimite pachetele cu 2 bodyguarzi și supravegheate de un lunetist, pentru safe passage prin țara asta.

Altfel totul e ok, să n-aud pe careva că locuiesc eu în țara greșită. Am nevoie de puțin răgaz pe temă.

În fine, îmi dă amazonul mail să-mi confirme ce-au făcut ei și să le spun dacă-s mulțumit și dacă mi-au rezolvat problema.

-Bă, mulțumit sunt, dar problema nu ați rezolvat-o, adică mai am.  Și le scriu și un mail în care le explic ce și cum cu poze. Acum ,să fiu sincer, pozele ălea nu dovedesc nimic, dacă eram un milog puteam să mă prefac și să fac fix același lucru. Nici nu mă așteptam să mă bage în seamă, gen – muie fraiere, belește ochii în colet, de aia în România se livreză colete cu verificare, să te uiți pe ce semnezi.

De unde, pac mail cu link să apăs pe buton să mă sune. Bă eji nebun/ Apăs îmi preia altul , îi spun problema, încerc să fiu amuzant deși nu-mi arde de glume, că cardul ăla nu mai era 5 lire, era vreo 38 și-mi zice că să stau calm, că se rezolvă , să-i spun numărul comenzii și itemul.

Când dau să văd comenzile vă că deja  amazonii puseseră alt card către mine.  Mă mai uit odată și-l întreb pe ăla cât dracului de repede se mișcă.

E și el surprins, zice că nu a făcut nimic, probabil colegii lui . Așa că îi spun direct că-i suspectez pe ăștia că fură din pachete și că nu știu ce să fac să nu se mai întâmple d-ăstea, că ăia de la UPS îmi dau să semnez înainte să se uite în pachet. Cică să stau liniștit să sun imediat ce observ probleme că se descurcă ei.

Băbăeț, nu știu cum să vă spun, dar de când lucrez cu ăștia parcă aș trăi în altă țară.  Și mai îmi pun câteodata problema de garanție. A-ha.  Buyerțs protection 200%.  Nici nu vreau să mai aud de alte manele . Dacă ar trimite și mașini de spălat , frigidere și alte chestii mari în România ar fi prietenii mei.

Eu nu am văzut așa ceva nci în filme. Fără 500 de mii de cereri de dovezi, fără ștampile pe timbru, fără nimic.

Poate trebuie să mă mut eu mai aproape de ei, să ținem legătura mai bine, cum ar veni.

 

Send to Kindle

11 Replies to “Prima țeapă de pe amazon”

  1. Tot la un reseller de pe amazon s-a întâmplat să îmi întârzie un colet și nu aveam tracking code; nu știam dacă ajunge la poștă/curier etc. Îi contactez pe ăștia de la Amazon, mai mult să îmi dea un tracking code ceva, îmi zic să mai aștept 2 zile să văd dacă apare și între timp mi-au și transferat banii de transport înapoi în cont. Finuț. Place. La o zi după a aparut și coletul.

    Azi cred că am pățit ceva asemănător, prădat de curieri. Trebuia să primesc o cutie mare cu multiple produse înauntru. Surpriză, primesc o cutie mică. Îl întreb pe curier: “Atât ai?” El: “Da”. Iau coletul, mă uit pe etichetă … 14,6 kg e pe labelul de shipment.. cam atât ar fi trebuit să fie. Încă o etichetă mică, cred că scrie în ungurească, cu 1.4 kg lipită pe undeva pe colet. În cutie erau o parte din produse din comanda mea, deci nu cred că au încurcat în depozit, la predare, comenzile. Probabil a fost un colet mai mare cu multiple colete mici înauntru.

    Am contactat expeditorul… ei cică o să vorbească cu GLS… să vedem pe unde or fi produsele… Din Franța până în Ro e drum lung.

  2. Am povestit eu aici cum e treaba cu Amazon (ctrl+f lopata).

    Ce am de zis pe tema postului tau:

    100000% te-au furat romulanii. Zic asta pentru ca am comandat pana acum vreo 248421 de cacaturi de pe Amazon. Nu s-a intamplat nici macar o singura data sa iau teapa, la modu’ ala cu coletul desfacut si gol si items lipsa sau pula mea. Cand a fost un item lipsa, a fost din cauza ca au trimis in 2-3 shipments, nu ca “lipsea”. Ba, nici macar o singura data. Si, ca sa ne-ntelegem, nici macar nu stau astia sa semnez de primire. Imi lasa coletul la usa sau la vecini daca nu-s acasa sau n-aud soneria. Nu a lipsit vreodata ceva. De la chestii de 1.62 lire (Chei de calorifer) pana la chestii de 2400 (placi video). No. Problem.

    La capitolul retur/bani inapoi, o singura data am avut o problema. Aia cu lopata. Mi-am primit banii inapoi de la Amazon (iar ei si-i iau inapoi de la sellerul ala jegos). Ca fapt divers, si acum sta lopata aia inutila in portbagaj, ca nici macar nu s-au deranjat sa trimita pe cineva s-o ia inapoi, prea mare efortul.

    La capitolul chestii returnate pentru ca defecte, procedeaza si mai frumos. Cumperi o chestie de la ei. Ajunge la tine si nu e cum vrei sau e stricata sau pula mea (hard care ajunge la tine cu baduri). NP. Online, click, plm. A doua zi, hard nou de 4 TB la usa. Abia peste vreo 5 zile au trimis pe cineva sa ia hardul celalalt (ala cu baduri). Nu a intrebat nimeni “dar cum de are baduri”, nu a incercat nimeni s-o arunce pe mine, nu am dat vreun telefon, nu am dat vreun mail, nu nimic. Click, click, click, un minut. Chestia buna e ca au trimis hardul nou inainte, asta mi-a placut. Altii m-ar fi putut tine o saptamana, ca…sa le trimit eu inainte hardul celalalt, sa-l evalueze, sa garantie, sa-l repare, sa vada daca nu l-am stricat eu, sa treburi. Astia nu.

    DAR, sunt doua chestii de mentionat.

    Prima e ca, daca nu vrei dureri de cap, trebuie sa cumperi chestii vandute de Amazon. Altfel, poti cumpara de la Gheorghe Fute-tare din China care-ti livreaza in doua saptamani si nu accepta nimic care tine de retur/garantie. Iti iei banii oricum inapoi de la Amazon, la o adica, daaaar, pana-ti vin chestiile, pana primesti banii inapoi (trebuie sa verifice ei cateva chestii inainte), poate dura cateva zile sau chiar o saptamana. E neplacut, pula mea.

    A doua chestie ca da, merge minunat de-a dreptul acum cu cumparaturile de la ei. Dar, repet: asta-i acum. Dupa ce termina concurenta (oricum sunt mult in fata, da’ nu i-au eliminat COMPLET), o sa se cam termine si cu treaba asta frumoasa si-o sa fie comportament de monopol, evident.

  3. Știu asta cu cumpărături de la ei. Asta caut mereu. Când nu găsesc sold and dispatched by Amazon, caut măcar dispatched by Amazon.

    Îmi dau seama că o să fie cu monopol la un moment dat, măcar să pot să zic atunci că “ce bine era pe vremea mea” , decât să îmi iau țeapă acum de la alții și atunci de la ei.

  4. Nu stiu cum e in US sau in vestul europei, desi in Germania rumanii cumpara de pe Wish ( o mizerie mai mizera decat aliexpress), da-n Romania cunoasc mai multi oameni care cumpara chinezarii de pe ali decat produse de pe amazon. Aceeasi situatie o observ si la posta. Plin de colete de pe ali, deja au aia canal deschis cu China. Cu tracking si tot ce trebuie. Asa ca, ramane de vazut cum e cu asta.

  5. Aia care cumpara de pe alishit nu cumpara pentru ei. Cumpara pentru a le vinde altora. Cat de mult reusesc…n-as putea spune.

    End-userul (ala intreg la minte) cumpara de pe amazon sau ceva de genul amazon (eventual de pe vreun cacat pocnit local, cum ar fi emag).

    Dar baietii cu coletele de pe ali and shit se duc frumos si-si fac telefoane-aiphone-originale.com unde vand chestii nou-noute, noul Aple HIphone X. Ah, ca pe urma ajunge la tine si descoperi ca ruleaza Java? Nasol, returneaza-l. Oh, wait, descoperi abia la final ca n-ai unde si cui.

    Cam asa sta treaba cu alishit si de-aia Amazon nu da doua flegme pe ce fac aia.

    Sigur, valoreaza o gramada de bani mizeria aia de alibaba. Dar valoreaza pe hartie, ca sa zic asa.

    Asa cum Apple nu da doua flegme pe-aia care cumpara HIPhone (ca n-au bani sa fie clientii lor), asa nici Amazon nu da doua flegme pe-aia care cumpara de pe alibaba.

    Sunt sigur ca la tine la tara, daca te uiti atent, gasesti pe cineva care poarta ceva vesta Adibas. Sau are un casetofon Pananasony. Da’ Adidas si Sony nu dau doua flegme pe Gheorghe ala. N-ar avea ala oricum bani sa le cumpere produsele.

  6. Sunt sigur ca la tine la tara, daca te uiti atent, gasesti pe cineva care poarta ceva vesta Adibas.

    Da, dar nu neaparat. Unele lucruri oricum vin din China. Unele obiecte, componente, oricum nu gasesti sa le cumperi decat in China sau la cine-stie-ce suprapret prin vreun service. Eu am cumparat chestii mici de la ei. Unele-s de cacat, dar oricum la majoritatea nu aveam alternative, sau alternativele erau aceleasi cacaturi cumparate de altii din china.
    Da’ eu-s unul care nici macar nu are nevoie de chestii complexe. Un coleg si-a luat un tester de masina – din ala de au baietii la service-uri auto, cu vreo 100 de euro de pe alishit.
    Vs. 250 daca-l lua din orice magazin. Desigur ai pula servicii, daca se strica ceva, dar macar ajung la tine, e si asta ceva.

  7. Da, dar nu neaparat. Unele lucruri oricum vin din China. Unele obiecte, componente, oricum nu gasesti sa le cumperi decat in China sau la cine-stie-ce suprapret prin vreun service. Eu am cumparat chestii mici de la ei. Unele-s de cacat, dar oricum la majoritatea nu aveam alternative, sau alternativele erau aceleasi cacaturi cumparate de altii din china.

    Asta-i chestia.
    Ca amazon nu vrea sa se bata cu Alishit pe diverse cacaturi basite de 50p bucata. Ca n-are de ce. Ce margin sa ai la ele?

    Amazon vrea sa vanda alora care dau 100,200,500,1000+. Iar aia vor cumpara de la Amazon oricum. De ce? Pentru ca poate se fute produsul pe drum. Poate nu ajunge. Poate-i cutia goala. Si vor sa stie ca-si primesc produsul.

    Ia incearca – asa, de fun- sa faci ce-ai facut tu cu Amazon, da’ cu vreun carnat de pe alibaba. Zi-mi si mie cum merge cu retur, garantie, cu “nu am primit produsul”, cu alte alea. Si-atunci o sa te lamuresti de ce Amazon nu da doua flegme pe ce fac aia de la Alibaba si cat valoreaza pe hartie.

    Pe langa asta, in general lumea cumpara ceva cand are nevoie. Si, cand are nevoie, are nevoie in 2-3 zile, nu in 2-3 saptamani (cat dureaza cand iei ceva din Chinastan).

    Sunt segmente diferite, asta-i chestia. De-aia nu merita efortul pentru Amazon.

    Da’ eu-s unul care nici macar nu are nevoie de chestii complexe. Un coleg si-a luat un tester de masina – din ala de au baietii la service-uri auto, cu vreo 100 de euro de pe alishit.
    Vs. 250 daca-l lua din orice magazin. Desigur ai pula servicii, daca se strica ceva, dar macar ajung la tine, e si asta ceva.

    Aia-i o zona usor mai “gri” – zona alora care cumpara fake-uri.

    Da, sunt sigur ca gaseste ceva decodor de-ala la juma’ de pret sau pula mea. Si e OK. Pana se strica. Pana nu are nu stiu ce optiune. Pana are manualul in chineza si nu intelege ce are de facut. Pana. Sau pana se uita un amic la el ironic si-l intreaba daca sta mai prost cu banii de-a ajuns sa cumpere fakes penibile si-si da omul seama ca s-ar putea sa valoreze mai mult de 150 de euro reputatia lui. S-ar putea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.