De ce se orienteaza lumea catre leasing operational

N-as putea spune, decat o data pe an, sau la doi ani cand fac devizul pentru revizie.

Are sa coste mai mult, mai e si un ITP de pus acolo si posibil sa mai fie elemente de inlocuit dupa  verificare. Si nu, masina nu e stricata. Aproape  deloc.

Adica , e o aparatoare de noroi pe care am futut-o cand am intrat in sant. Plastice. 340 de lei cu tot cu montaj.

Mai sunt doua diuze de spalator de montat, ca s-au pierdut capacele. Unu’ l-a pierdut sotia, unul eu.  Astea au o poveste separata. E in lucru. Montajul e ieftin.

Imi iau astia 200 de lei sa imi monteze camera care s-a futut.  Cumparat camera de la chinezi cu circa 25 de dolari.

Si-am mai cumparat un scut metalic ( platit 300 de lei ).

Si-am mai pierdut un capac de la sina de plafon, nu stiu cum dracu’ a cazut, l-am vazut in mers, dar nu am stiut ce e si nu am oprit dupa el.  Sa fi stiut ca ma costa 300 de lei si ala, opream, fiti voi siguri, chiar si pe autostrada – zburam printre masini sa-l recuperez.

Iar in rest, chestii obisnuite, filtre, uleiuri si lichide de toate felurile ( motor, diferential, cutie de transfer,  de pompa servo) verificari electrice si mecanice.

Estimez ca, in plus, va fi nevoie sa inlocuiesc ceva pe la suspensii. Parca-parca, simt ca masina capata un pic mai mult ruliu decat de obicei, parca parca incepe sa “joace” un pic pe roti.

Am mai schimbat acum 6 luni placute de frane si am mai facut o minirevizie, inlocuit ulei si filtru de ulei  si m-a mai costat cca 900 de lei ( aka 200 de euro).

Iar dupa asta, dupa ce “mai strang niste bani”, psihologic vorbind, nu ca nu as avea banii aia, trebuie sa cumpar si caucioace, Cele de pe spate au ajuns aproape la primul marker de uzura. Nu cred ca mai e un milimetru pana la el. Sunt de iarna si se tocesc mai iute vara.  Nu prea mai gasesc sa cumpar doar doua, ca le caut din martie.  Nu pot sa iau de feluri diferite, pentru ca tractiune 4×4.  Asa ca am sa cumpar 4.  Probabil niste BFGuri , ca imi plac mie alea, dar si daca iau ceva anvelope de la alt producator first/ second tier, tot pe la banii aia ajung, vreo 3000 de lei cu tot cu montat.

Uite. Astea-s alea standard de iarna.  Stiu ca exista mai ieftine. Dar, dintre cauciucurile de strada, daca nu-i in lista asta de nume, nu prea ma intereseaza ( aka Toyo, Hankook)

Iar astea de care sunt eu interesat sunt cam asa, pe la 3000 setul .

Ok, as putea sa “scap” cu 2000-2500.

Ideea e tot aia,  daca as avea CASCO (da’ n-am), as ajunge la cost de operare  anual undeva pe la 2500 de euro. Asta ca nu ma costa in fiecare an la fel de mult ca acum.

Pai, asta-i rata pe 6 luni, mai ales in alte tari.  Da, mai sunt 6 luni de acoperit, dar eu nu am luat rabla moca. Am cumparat-o. Acum 3 ani si un pic am platit 15 000 EUR/ ea.  Nu stiu daca mai face 10.  Daca imparti 5000 la celelalte 6 luni din an neacoperite de mentenanta, ajungi la ~280 EUR.

Sigur, de anul asta incolo e posibil ca rabla mea sa se deprecieze mai putin, ca nu mai are de unde atata depreciere. E posibil, ca totusi e diesel, asa ca nu se stie.  Iar eu nu platesc chiar atat ca nu am CASCO, adica iau un risc, dac-o fac bucati cumpar alta. Pentru mine e ok, ma motiveaza sa conduc mai atent si pays off. Iar acum , am costuri reduse de faptul ca masina devine mai rabla. Lol.

Iar daca citesti pe blogurile din Romania si daca intrebi oameni random pe strada, aia care fac ca mine sunt mai castigati, ca nu dau banii la companiile de leasing/ banci. Aia care fac L.O. sunt de fapt “saracii care nu-si permit sa cumpere o masina” o iau in leasing. Nu mai sunt sigur, de ceva vreme.

Sigur, e ok pentru mine, pentru ca conduc rable SH, calculul asta l-am facut e solid, beton, l-au facut alte milioane de romani care importa masini din Germanistan.

Imi zicea un coleg suedez ca el nu prea vrea sa detina obiecte care nu fac profit ca il incurca.  Si are o masina pe L.O. si una a lui, de care vrea sa scape sa mai ia una in L.O.

Si l-am combatut cu “bai, nene, dar daca ramai fara cash flow, plm , contracte, alea, belesti pula , nu mai ai masina deloc”.

Raspunul a fost: “-Da, si e mai bine asa. Mai bine sa nu ai in posesie un lucru pe care nu-ti permiti sa-l operezi corespunzator. Mai bine mergi cu autobuzul, daca nu mai ai bani.”

Nu rezonez cu treaba asta, sunt roman, pot gasi 1000 de situatii cand ai nevoie de rabla si nu te incalzeste transportu in comun, mai ales ca-i aproape inexistent, pot gasi 1000 de feluri de exploatare ieftina si precara a unui bun / masini, chestii de saraci.

Argumentul omului e ca  platind costul de operare iti tii cheltuielile la nivelul la care ti le permite cash flow-ul curent. Daca ai incasari de S-Klasse, mergi cu S-Klasse , nu-i nevoie sa il cumperi pe tot. Daca iti scade cash flow-ul, treci la Sandero, lasi pe altul sa mearga cu S-ul.  In ideea ca nufaci un efort financiar sa cumperi o rabla, pentru care te alegi nu numai cu proprietatea dar si cu grijile si riscurile aferente.

Argumentul meu a fost ca costa mai mult. Argumentul lui a fost ca ia rablele pe firma, fara TVA, si daca vor fi hibride mai sunt si ceva reduceri de la stat ( ala suedez) si ca leasingul operational va fi de fapt mai ieftin.

Argumentul meu a fost ca n-are cum. S-ar putea sa “are”.

Nota haterilor: Nu vand nimic, nu va sfatuiesc sa va vindeti masinile si sa faceti L.O., nici macar nu ma plang ca-i prea scumpa intretinerea la rabla. E ok, imi permit si dublul sumei, sau sa cumpar o rabla noua cu banii jos, fac  doar un rationament. 

Send to Kindle

2 Replies to “De ce se orienteaza lumea catre leasing operational”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.