Viata in UK. Mituri despre drumuri bune și caucioace.

Acest articol este despre cauciucuri ca anvelopele, de fapt, si am sa încep cu următoarea constatare:
Când îmi căutam rablă ieftină ( a se retine accentul ), verificam totodată si istoricul ITP (MOT) al masinilor vazute .
Cele mai multe masini ochite de mine aveau în istoricul ITP(MOT) fie avertizari fie verificari ratate complet din cauza cauciucurilor, nu uzate, cât cu gâlme și umflături și mă și gândeam ce, băi nene, ăștia merg ca cizmele, sau au gropi ca-n Româania de mari și de dese?
Gropi n-au, sau nu la chiar ca-n România, că de exemplu eu stau într-o zonă din oraș unde asfaltul bate așa un pic asemănător cu ăla din București, de parcă sapă Apa Nova săptămânal și pe la ăștia, însă se pregătesc să repare, așa că-i cred, momentan.

Dar au altceva, anume numai opritori, morminte, acolade, borduri (Negoiță ar fi invidios să vadă câte au ăștia) și toate soiurile de limitatoare de viteză imaginate vreodate în istorie, plus drumuri strâmte de zici că ăștia fabrică doar Mini Cooper în țara asta, parcă Land Rover nu-s produse tot aici.
În prima zi m-am suit doar pe două borduri, în următoarea alte două borduri, una într-un fel de strâmtorare de șosea pe unde mai traversează ciumafleți ( ca mine când călătoresc cu autobuzul, să zicem), iar alta într-o acoladă, înaintea căreia era indicată cinstit viteza maxima de 20Mph, da’ mie să nu-mi vorbiți de indicatoare d-ăstea inutile, istoricul meu de service nu mă recomandă că le-aș citi.
Și-a mai umflat și soția una-două și aia a fost; a apărut subit o umflătură pe lateralul cauciucului stânga-față ( pe colțul lung adică), pe care aș putea s-o las ca englejii până la MOT-ul viitor; adică la anu’, care-o mai avea rabla asta p-atunci.

Dar nu prea îmi vine să circul așa, adică soției, eu merg și pe jante. Ca urmare a faptului că nici nu aveam rezervă, am cumpărat o jantă de tablă și mă uitam de două cauciucuri să le pun pe față, roata desperecheată am s-o fac rezervă si aia e; alți bani, altă distracție, dar eu sunt cam sătul de atâta distracție în UK.

Am dat un ochi la tyrerack.co.uk și-am fugit urlând de pe site-ul lor, că așa scumpătate n-am mai văzut din România. Auzisem eu că treburile ăstea trebuie să fie mai ieftine aici, dar contează și faptul că existau posibil și cauciucuri/jante mai mici decât cele montate pe mașina asta.

M-am mai coit eu de colo-colo până am găsit site-ul săracilor cum sunt eu, adică ASDA. Haleluia, sunt salvat!

Așa da, să tot trăiești în UK și să schimbi caucioace cu 80 de lire două, incluzând manopera. Noi, bă, nu de la gunoi.

Da, știu că voi credeți că ar trebui să iau gume mai de doamne-ajută, că mă chitroșesc, că ăstea nu-s bune, că-s de vară și cine dracului a văzut vară în Anglia, dar mai ales ce fac la iarnă.

De fapt sunt de iarnă, M+S scrie pe ele și pe ploaie se descurcă binișor, din ce am observat.

Vreau să zic doar atât: Voi fi foarte fericit daca la iarnă voi mai avea măcar același set de anvelope pe roțile din față și dacă n-o să schimb la ele ca-n desene animate.

Ce, n-ați auzit de Comforser?

Efectiv, n-am ce face pe rabla mea cu Bridgestoane și nici nu am să cumpăr prea curând vreunele, cel puțin până învăț să conduc, că da, e evident că merg ca o cizmă prin limitările ăstora, înțeleg logica, dar nu e ca și cum fac și ceva să mă adaptez la ele. Adică, cumpăr roți, asta da, de-aia e bine să fie cât mai ieftine.

Altfel spus, degeaba au ei drumuri cu mai puține gropane, dacă ori ești în localitate și nu poți să mergi chiar cu 140 ca-n România, în primul rând că milele-s mai lungi și nu cred că pot să prind 140 de mile la oră nici cu două motoare diesel, și-n al doilea că cred că mă bagă în pușcărie, ori e aglomerat, ori e îngustat, ori e cine mai știe ce, și oricum, și când ești pe autostradă și e liber, toată lumea merge încet . Așa-s ăștia, vere, aici nu e Germania, carevasăzică orice roți sunt bune.

Send to Kindle

10 Replies to “Viata in UK. Mituri despre drumuri bune și caucioace.”

  1. Nu e aia bre, toata lumea cand trece pe volan pe dreapta fute gumele pe stanga ca se suie pe borduri. Toata lumea. Din cauza ca ai impresia ca e putina masina pe stanga ta, fiind obisnuit sa fii in stanga. Iti trece. Mie mi-a trecut la duba dupa ce m-am dat pe autostrada si m-am dus aproape de parapetul din dreapta si m-am recalibrat. In rest iti vine sa iei virajele la stanga din scurt si atunci iei bordurile grupa mare. Te obisnuiesti, nu e stress.

  2. Este si aia, fara indoiala.
    Dar o sa pun niste poze si filmulete. Cand imi aduc camera. Nu stiu cum e in toate orasele, dar aici m-a adus acum 2 saptamani un indian acasa si era o stramtorare de banda limitata de doua morminte, asa de stramta ca cu Land Roverul a urcat cu ambele roti pe mormintele vietii, putea sa o ia pe banda de autobuz, dar plm.

    Eu si in Romania merg destul de pe dreapta si nu am o problema cu faptul ca merg la 10-20 cm de bordura asa si trebuie :).
    Am o problema cu faptul ca ai numai alveole de reducere a vitezei si tot soiul de bumpere si sa le fut toti mortii in cur cu drumurile lor de mers incet. Efectiv faci rotile praf daca vrei sa mergi cam cum as merge eu in Romania.
    Asa ca aia e, am sa cumpar mai multe roti.

  3. “Asa ca aia e, am sa cumpar mai multe roti.” – sau poti merge mai incet, ca nu e ca si cum mergi des sau e ultraimportant sa ajung in 3 secunde. Asa e in localitati, te fut bumperele alea non-stop, n-ai ce face, altfel sunt convins ca ar fi plin de dilii ca in romania. Nu-s nici astia mai breji la volan

  4. Asa e, nu e. Dar nici nu-s fan dormit pe drum, asta o data. In rest, cand merg in weekenduri sa ma plimb, sau seara la o bere, e ok, pot admira peisajul.

    Cel mai tare ma omoara drumurile scurte. Gen mai duc copiii la scoala si incerc s-o fac cel mai putin timp posibil, ca e cam in timpul serviciului cand se intampla asta. Sau iau o pauza de pranz si incerc sa fac ceva in superviteza, ca mai am si alte treburi.

    Dar de aia am cumparat masina ieftina cu roti ieftine. Sa nu-mi prea pese si sa continui viata in stilul meu caracteristic.

  5. Eh, profita cat merg inca masinile cu peste 50 la ora. Citisem undeva ca deja Volvo s-a oferit ca nicio masina produsa de ei sa mearga peste 180 – nu ca ar merge careva de prea multe ori, dar simbolic asa. Plus treaba ca din 2022 sa fie limitatoare de viteza pe masini + “cutii negre” – inregistrarea activitatii masinii.

    Dar intrebare, nu exista alternativa de transport public pentru mersul la scoala? Gen un autobuz pana la care sa mergi 2 min si sa te lase fix in fata scolii? Reading-ul e un orasel relativ mic parca, pana in 200k.

  6. Vrei sa spui pe masinile – PRODUSE – din 2022. E ok, oricum imi plac rablele. In plus, nu dau doi bani pe ce zic aia acolo. O sa ii afecteze pe copiii mei, probabil.

    Raspuns: Exista, dar nu cum zici tu. E ai degraba autobuz pe care il astepti 5-10-15 minute, care merge 15-20 de minute si ajunge la scoala. Si cu care faci dus-intors o ora batuta pe muchie. Din motive de organizare, ca sunt doi copii care incep la ore diferite si nu poti sa-i lasi acolo si sa pleci ca se deschide poarta la o anumita ora, nu e chiar cum te astepti. Si mai pui un 15 minute si acolo.

    Nici cu masina nu e mare smecherie, Ies pe usa la :12-:15, demarez la :17(:20) si ajung pe la :30 acolo, pierd timp cam pana la :50 si la :02 – :05 întru înapoi pe ușă.

    Readingul e un oras mic, desi populatia a mai crescut la peste 300k de cand ai gasit tu numarul ala de 200k, dar nu e cum te-astepti.
    In Romania, un oras de 300k locuitori e plin de blocuri si se termina brutal de repede. Si ai scoala langa scoala si probabil sa gasesti o scoala generala la distanta de mers pe jos. In Bucuresti aveam scoala generala peste strada. Nu mergeau copiii la ea ca se numeste “Mexic”, iar noi nu suntem mexicani, dar era. Si pana la cealalta facem 15 minute pe jos, 5 cu masina, 10-12 cu autobuzul, nici nu merita sa pornesc masina.

    Si aici erau scoli mai aproape ( semnificativ) ( peste drum de casa e o scoala gimnaziala ( de copii mai mari decat ai mei), plm) dar nu cu locuri libere in timpul anului scolar.
    Si nu pot sa inscriu intai copilul si sa iau casa unde il primesc, ca tre’ sa ai casa/ sa locuiesti aici mai inainte sa inscrii copilul la scoala #catch22.

    Asa ca plm, sunt 3 km pana la scoala aia, autobuzul merge pe alt drum si face vreo 5-6 km , iar drumul e cum am spus: giratoriu, denivelare, semafor, limitator cu alveola, ingustare pentru banda speciala de autobuz, drum in lucru, groapa (da, plm , au si ei d-astea), denivelare… Daca e nevoie si are sens, la anu’ ne putem muta in poarta scolii sau ceva, dar casele fix langa scoala nu-s chiar cum as vrea eu sa fie. Pana atunci, functionam asa.

  7. Nu imi plac cauciucurile umflate tare. Se simte masina ( oricare) de zici ca esti cu caruta ( din aia cu roti de lemn pe cerc de butoi ) prin pietre.

  8. Aaaam inteles. 40 de minute dus-intors, si chiar si o ora, e un timp oricum foarte ok, eram doar curioasa, ca stiu de la cineva ca si in uk e aceeasi poveste cu te duci la scoala de care apartii, si de asta ma gandeam ca e foarte aproape, nu tinusem cont de partea cu inchiriatul intai si mijlocul anului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.