Scurt Raport de Satisfactie a clientului : Rezultatele cumpararii de rabla pe NV

Asa cum stiam de la inceput cand cumperi un lucru fara sa-l vezi pot aparea mici, sau mari, probleme cu cumparatura ta, in functie de mai multi factori printre care, limitarile protectiei legale, care aici e destul de OK.

Cel mai important e ce-am mai mentionat deja anterior:

  1. Obligatia dealerului de a informa cumparatorul de orice potential accident ( cred ca-i vorba totusi de cele semnficative care rezulta in write-off) sau datorie existenta pe masina.
  2. Posibilitatea sa vezi istoricul ITP online. Acum cica se poate si in Romania, n-am incercat.

In rest,ca in Romania, tine de cat de golan si cacanar e vanzatorul si pot sa spun ca oamenii pare ca sunt asa si-asa.

In mare, masina e OK, nu in sensul c-as fi facut cine stie ce super-deal cand am cumparat-o, e o idee mai scumpa decat media pretului pe Autotrader pentru varsta si rulaj, dar nu stau acum sa vad cum arata rabla medie din modelul si anul asta pe Autotrader ala.

Dar nu pare ca mi-am luat teapa, grosier vorbind, ceea ce a si fost targetul meu, tinand cont efortul pe care am dorit sa-l depun pentru a-mi cumpara tinicheaua.

Masina merge ganță, functioneaza toate beculetele, desi senzorii de parcare parca asa si asa, vad eu cand ii infund botul la Mondeo-ul vecinei, nu am gasit inca ( nu-nseamna ca n-o fi, dar daca nu l-am gasit nu e important) ceva optiune sa nu functioneze .

Ce-am gasit, adica sotia, a fost o pata frumusica de ulei a treia zi sub ea. L-am sunat pe ala sa-l intreb macar daca stie ceva despre asta, in sensul ca cum pula mea a trecut MOT-ul cu asta. Mi-a zis omul sa stau calm ca e probabil de la schimbul de ulei. Ori a ramas in scut, ca n-au fost aia atenti la deversare (plm, mecanici), ori n-au strans bine busonul sau filtrul, caz in care ma costa pe mine o vizita la service si ca “sa urmaresc nivelul de ulei cu interes”. L-am urmarit cu lanterna cu curatat scutul, intr-adevar era plin de ulei.

Si aia a fost, n-a mai curs.

Voiam sa-l sun pe om sa-i multumesc sa-i dau review de 5 stele pe site-ul de rable, ce mai trebuie sa inteleaga ca-i apreciez serviciu, dar ia stai putin!

M-am uitat atent la anvelopele din fata pe care a mentionat in raportul de service ca le-a schimbat sa treaca MOT-ul. Initial ma intrebam daca le-a schimbat inapoi dupa.

Nu-s uzate, sunt ok, bine acum nu mai sun ok, le schimb zilele care urmeaza si mai am un articol despre asta, dar problema cu ele e ca-s SH. Deci, s-a laudat ca a schimbat cauciucurile – cu unele de la gunoi, gen . Mare branza.

Nu-mi pasa, nu i-am cerut eu asta, vazusem in pozele cu rabla ca unul de pe fata parea cam uzat, eram pregatit sa-l schimb eu chiar daca trecea MOT-ul cu el asa, da’ plm, parca nu e de cinci stele treaba asta, tinand cont ca eu i-am dat cam cat a cerut si ca n-am negociat ca un tigan, ci in termeni rezonabili, adica i-am aratat eu ce-am vazut in neregula si cat a dorit sa lase asa ne-am inteles. Ma interesa sa fie totul in regula, cum am spus.

In portbagaj, in pozele de vanzare se vedeau niste presuri si modelul asta la nivelul asta de echipare parca vine cu presuri. Or fi fost murdare si le-a dat jos. Sau poate s-a gandit ca nu le vreau. Va trebui sa cumpar cred, ca copiii se urca zici ca ies din grajd, nici nu stiu de unde dracu se murdaresc pe pantofi, ca e cat de cat curat, in general, pe strazi si la scoala. Ma mai costa vreo 20 de lire, daca le-oi cumpara.

In timp ce ma deplasam catre un obectiv turistic a inceput ploaia, normal dealtfel. Si-am dat drumul la stergatoare si-au inceput sa bata si sa troncane ca-s prea mari si lasau asa niste urme de nu mai vedeai nimic prin geam. Eu cred ca masina n-a trecut MOT-ul cu astea, ca am vazut in MOT history la alte masini gramezi de avertismente sau picate direct ca nu functioneaza stergatoarele corect si lasa urme pe parbriz. Eh, e greu sa fii cinstit pana la capat, plm. Mai platesc eu intre 25 si 45 de lire, ca la stergatoare nu ma pot chitrosi la calitate, nu-i ca si cum nu m-astept sa ploua prea des p-aici. Nu-i, bai, daca un review de 5 stele nu merita maruntis, nu-l facem.

Nu-s suparat, doar dezamagit. Si-ar mai fi o chestie, pentru care nu pot da vina pe dealer ca nu l-am intrebat despre asta, deci nu m-a mintit cu nimic, masina nu are roata de rezerva, ci kit de pana. E ok, am sa cumpar eu roata.

Pe scurt, sunt multumit. Am obtinut ce-am scontat, nimic mai mult, nimic mai putin.

Oameni pe care ii cunosc, au cumparat masini mai ieftine si cel putin la fel de bune, dar manuale. Ca-s mai multe si ai de unde alege. Ca idee , am platit echivalentul a 3770 de euro adusa acasa, iar daca voiam manuala, era cam 3300-3400 in conditii similare. Astea sunt preturile din Romania. Faceti ce vreti cu informatia, e doar ca referinta, momentan n-am in plan sa ajung in Romania cu rabla asta.

In alta ordine de idei, 3 pasageri au loc okish in spate. E destul loc la picioare, dar ar fi de mentionat ca doi sunt copii.

Spatiu în portbagaj este doar fara aia 3 pasageri in spate. Cu ei e, cred, cam cat spatiu ai intr-un Volkswagen Golf, sau Opel Astra hatchback, poate ceva mai putin.

Viteza maximă pe care am atins-o eu a fost 85mp pe autostradă. Pe ceas. Probabil cca 80 sau mai puțin, real. Mai mergea , dar nu știu cum e cu amenzile de viteza pe autostradă la ăștia. Și în ciuda faptului că de putut motorul poate, nu simt că mașina e făcută să mergi cu ea peste 130-140 km/h . Nici nu o să incerc prea curând.

Consumul de la alimentare la alimentare m-a dat pe spate doar la început. Acum nu prea. 7.11 l/100 km ( sau dacă vreți 33 de l/ 290 mile ) nu prea e fantastic pentru 1.7CDTi o mașină micuță . Rabla lui tata cred că consumă mai puțin , dar mă mai uit, mai măsor.

Send to Kindle

4 Replies to “Scurt Raport de Satisfactie a clientului : Rezultatele cumpararii de rabla pe NV”

  1. Uleiul la cutie l a schimbat cineva?

    Ștergătoarele ar trebui sa fie ieftine. Si posibil sa te țină mult și bine, mai ales dacă nu e gheata pe geam.

    Totuși, 3700 lire nu e mare lucru. Bani de țigări cum ar zice un clasic în viață .

  2. Habar nu am, probabil nu. Nu prea îmi pasă. Mașina are <110k mile. Probabil mai merge 50-60k până se fute cutia că nu are uleiul schimbat. Dacă mai am rabla la anu’ îl schimb eu, dacă nu, next buyer 🙂

  3. Cât poți să pierzi la 3000 de lire ? Maxim 3000? Mă doare in pula.
    Realist probabil că o să pierd 600-800 de lire intr-un an. E ok.

    Da’ dacă cumpăram o chestie pe care o voiam de vreo 10k și o făceam acordeon până învăț să conduc corect?
    Găseam cam ce mașină voiam. Dar nu m-a interesat Zafira.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.