E ceva în aer anul ăsta; miros de cauciucuri, cred.
Cum adică, că nu sunt bune: M+S , varfu de munte, Extra Load, cum îmi place mie. Din gură. Problema e că au burtă și cam burtă stă și pe mașină, că așa sunt astea mai ieftine. Nu rău, dar orișicât.
Altfel mie îmi plac , mai puțin faptul că sunt produse în Serbia, dar orișicât, Serbia e în Europa, mai bine decât China. Că asta este. La 98 de lire cu montaj inclus cam astea sunt cele mai ieftine anvelope de iarnă , de dimensiunea asta, care nu sunt produse în China.
Am fost cât de cât mulțumit, altfel, de cele de două pe care le-am schimbat în primăvară, dar nu prea mai eram mulțumit de cele de pe spate, un Pirelli din 2019 și un Michelin din echiparea inițială , DOT 2015. Dar era fabricat in Italia – altceva!
Mai mergeau 10 mile, nu erau chiar la piele, doar că erau pentru un anotimp imprecis și ăla din 2015 avea niste riduri de bătrânețe de numai-numai.
Pe ăla din față l-am schimbat așa de fițe, să vadă lumea că am bani. Am bani sa merg ca boul prin toate bordurile, am julit și jantă și tot.
Nu știu dacă eu am cauzat această extorsiune a degajamentului ,care cum.se vede în poză, sau soția, dar nu am de gând să fac cercetări din care aș putea ieși vinovat. Pentru asta există MasterChef sau ceva.
Erau două ca asta. Cealaltă mai adâncă un pic.
un fel de necro 😀
allseason sau winter(pe post de allseason) – ai avut niste argumente legate chestia pe forum si cum e in pauza acum am zis sa vin direct la sursa, daca ai chef sa repeti 😀
Am dilema asta, unde eu fac cam ~10k/an ceva gen 70/30 – vara/iarna.
E o chestiune logico-matematică și e valabilă până nu ești sportiv. Dacă te preocupă cauciucurile de iarnă pentru mai mult decât aspectele legale, înseamnă că ești preocupat și de aspectele de performanță. Raționamentul pleacă de la faptul că după o aumită vârstă îmbătrânierea afectează performanțele mai mult decât uzura și am observat asta pe pielea mea. Recomandarea este ca anvelopele să nu fie folosite mai mult de 4-5 ani deoarece după timpul ăsta materialul îmbătrânește și scade performanța. Între noi fie vorba, dacă mergi boșorogește poți să folosești cauciucurile chiar și 10 ani, părerea mea. Dar – un cauciuc de… Read more »
În retrospectivă, cauciucurile ălea Kleber sunt super OK pentru UK – la categoria buget, familist, gen șofer de Citroen, nu cu pretenții de sportivitate cum a dezvoltat soția.
Pentru România cred că ar fi prea moi – pentru vară 🙂 , aș cumpăra niște cauciucuri de iarnă mai premium – Michelin, Pirelli, BFG – ceva de genul.
Am pus si eu Wildpeak-uri pe gl, nu suna urat deloc, si merg decent pe noroi. Evident ca nu am gasit pe dimensiunea oem, muie mercedes si audi si restul care va faceti dimensiuni custom ca sa inchideti oamenii in bula de cauciucuri la pret dublu. Am pus 275/55 in loc de 275/50, nu freaca nimic, acuma kilometrajul e spot-on, nu mai supraevalueaza lol. S-au echilibrat fara scheme speciale, desi trebe sa recunosc ca e prima data cand montatorul pune pata galbena la valva fara sa-i zic. Am bagat deja vreo 3k de mile in ele. Ale tale cum se… Read more »
Aveam un articol programat pentru mai incolo, că mai strângeam date, dar dacă se cere 🙂 —> Falken Wildpeak A/T AT3WA —– tldr Pentru mine se cam văd compromisurile și nu sunt sub nicio formă comparabile cu BFG-urile. DAR. Rabla merge / trage așa de bine cu ele și diferența de zgomot, sarcină și consum e atâta că nu o să mai pun BFG-uri pe mașina asta. Sunt mai bune decât orice am avut dintre cauciucurile stradă . Și da, se echilibrează mult mai ușor și mai bine decât BFG-urile. Pe alea le re-echilibram în fiecare toamnă, când le roteam… Read more »
Ba BFG-urile n-au rival daca esti ok cu compromisul sosea-noroi. Ca pe asfalt unde eu stau 95%, nu se compara cu falken, desi n-am avut ko3, lumea zice ca-s mai bune decat alea vechi. Cum zici, nu merita pentru o iarba uda pe luna sa faci mii de km cu bfg si sa platesti motorina aferenta. Sunt super-multumit de falken, n-as pune bfg oricum, faptul ca a/t ko3 pe 20 costa fix dublu sigur nu ajuta.
Corect ar fi să stau să schimb roți – dar îmi e și lene, nici nu am rulaj suficient pentru gume BFG – cred că ar îmbătrâni cu ceva gen 10%
daa, si daca se iveste sa mergi sa dai barca la apa, pragul de decizie e ceva de genul, barca + cric + 4 roti, mai da-l si-n pula mea de peste, nu?
Exact!