Am zis că va urma.
N-am venit niciun mecanic și timp de o săptămână nici nu s-a mai aprins martorul de eroare și am zis că ”doamne ajută, poate nu se mai aprinde” , că nu aveam poftă să îl deranjez pe Fery.
N-a ajutat, că bărbosul nu-i ajută pe atei agnostici, sau în general oameni care-i iau numele în deșert și se șterg cu el la cur.
Bă , serios , în vinerea următoare săptămânii în care mi s-a promis că vine un mecanic și nu a venit, conduceam și mă gândeam – ”bă , știi ceva ? Poate am noroc și nu se mai aprinde martorul ăla” . Și a durat cam 5 secunde până s-a aprins. Maxim 5, că nu mi-am terminat ideea și am auzit bip-bip-bip.
Așa cred au toți păcătoșii revelații și se convertesc la habotnicie. Nu io, dar na, te face să te întrebi, coincidențele ăstea pe care fie-mea le numește ”noroc rău” 🙁 .
Meh. Am insistat un pic pe oațap. Și până la urmă a venit cineva.

Pe final de februarie, na, ce atâta grabă.
A venit un domn, același care a schimbat distribuția la service, a măsurat, a fost de acord că e greșeala lui și a dat-o jos și pus-o la loc în câteva ore în fața casei.
Amuzant e nu asta, ci faptul că eu am dat mașina la un service să se ocupe, iar pentru că ”e deficit de mecanici” lol – ăștia au chemat un mecanic mobil, care a venit la ei la service a schimbat distribuția – prost – și mi-a emis factură; Anglia, o țară de antreprenori.
Evident prostul sunt eu: I-am sunat să-i întreb dacă fac asta, deși nici eu nu eram sigur că fac, deși nici ei nu păreau siguri că fac și m-au sunat înapoi cu o ofertă de preț. Eu am preferat să fac la ei că, în general, vin și-mi iau mașina de acasă și mi-o aduc acasă, iar asta e important pentru mine, evident că mai important de dacă se și pricep la ce fac.
Altfel, puteam să sunt eu direct la mecanic mobil, cu alte ocazii am și făcut-o, ăștia, în general, (n-a fost cazul acum) se cam pricep la ce fac, dar am considerat că ”dom’nee, e distribuție, nu schimbi plăcuțe de frâne, e cazul să fie făcută civilizat în service auto, nu pe cricuri în drive”. Cum am zis – prost eu.
În fine, a reparat omul greșeala, rabla merge – când to’ma căutam înlocuitor pe autotrader , la un drum lung la ceas de seară zice soția, probabil a văzut cât costă s-o înlocuiesc și s-a resemnat, sau cine știe, poate vrea doar să mă facă să mă simt bine:
-Parcă nu se mai turează motorul așa enervant. Ai schimbat și uleiul recent?
-Da. Dar nu de aia…
-Vezi, dacă n-a venit Piedone să-ți spună să schimbi uleiul mai des?

Am schimbat uleiul cu alt tip de ulei, mai gros, tot la recomandarea lui Fery și lol se pare că și soția reușește să discearnă diferențe la urechi, nu numai eu. Mă rog, n-am schimbat eu nimic, doar le-am spus ălora de 1000 de ori și le-am lăsat scris pe foaie în mașină să pună ulei 5W-40, în loc de apă chioară 5W-30. Acuma, eu nevăzând bidonul din care au pus și având la fel de multă încredere în afghanii ăia ca în orice absolvent de la Jilava, închis pentru furturi și înșelăciuni, acest lucru ar putea fi placebo, sau ar putea avea alte cauze – poate rolele de la kiturile de distribuție și accesorii, poate pulamea, nu știu, dar și mie îmi pare că se aude mai consistent, să zic așa.
Și a crescut consumul. Din păcate. de la 42-45Mpg ( 5.2-5.6 litri la sută) la 38-39Mpg (6.0 – 6.2 litri la sută), în regim similar de mers. Meh. De aia pun ăștia apă în motoare, în loc de ulei. Consumă mai puțin, bănuiesc. Sau poate și asta o fi din motive de schimbat de distribuție. Sau de resetat calculatorici.
Din nou, nu știu exact cauzele, dar ăstea sunt cifrele și știu, oarecum , schimbările.
Nu mă deranjează consumul de 6-6.2 litri – destul de mult circulat prin oraș, pentru că motorul se aude ca și cum se mișcă mai sănătos, părerea mea și a soției, absolut nemecanici auto. Și și mașina pare că trage un pic mai consistent.
Voiam s-o vând, acuma cred c-o mai țin , dar nu de aia.
Ci pentru că evaluarea pe care mi-o face standard autotrader la rabla mea e undeva la 5600 de lire. Mă rog, ăia nu știu că am schimbat eu distribuție and shit, dar nu contează, prețul pieței o să se așezeprobabil pe acolo, dacă aș vrea s-o vând să scap de ea.
Probabil c-o pun la vânzare la ce preț vreau eu și va sta acolo un an sau ceva. Nu-mi pasă.
Ideea e că eu am plătit acum 2 ani 9000 de lire pe ea, un preț care azi nu e realist, nici dacă am da vârsta și kilometrii mașinii înapoi.
Motivul e că acum 2 ani nu se găseau mașini noi pe stoc, SH-urile erau ieftine, acuma trendul e inversat, e plin de rable noi în stocuri, nu le cumpără nici dreacu – și pentru că sunt rable, dar orișicât sunt noi!, dar și pentru că oamenii sunt un pic săraki.
Așa că SH-urile s-au ieftinit un pic, că și ălea noi. Și au scăzut un pic și dobânzile, inclusiv la leasinguri auto, așa că na, înțeleg perfect unde am pierdut banii și nu mă deranează , dar e ca la acțiuni, o pierdere nu e o pierdere până nu vinzi.
A se citi, dacă e să am mașină ”scumpă” vreau să merg eu de scumpătate și o devalorizez eu prin uzură nu prin vânzare.
Al doilea aspect e că anul ăsta îi suflu în 10 lumânări, punct de devalorizare. Altfel se uită lumea la o rablă de aproape 8 ani ( avea când am cumpărat-o eu) , altfel la 10. Știam asta, nici asta nu mă deranjează.
Ce vreau să spun, mai în clar e că în 26 de luni de utilizare am pierdut la valoarea mașinii, dacă aș vinde-o la prețul recomandat de autotrader, undeva la 3400 de lire, o să spunem 3500 rotunjit la juma de mie. Asta face un cost lunar de 134 de lire. Dacă adun și servisarea care nu se referă la mentenanță, adică nu ulei și filtre că ălea sunt și la mașini noi, costul e de 165 de lire pe lună. NU e mult. La un leasing de rablă nouă, dai 3,000 avans ( tot C4 – schimb pe schimb, nu comparăm cu Mercedes) și ai pe 4 luni 308 lire pe lună.

Soția mă întreabă, că dacă cumpărăm altă putem să cumpărăm una pe care ne-o putem repara singuri ? Fără calculatoare și chestii complexe ?
Mmm. Asta este din aia…
Sunt mai multe lucruri de zis aici , dar nu o să le spun, o să mă mulțumesc să constat că nici soția nu se dă în vânt după electrice. #resilience.
Bine ca ai rezolvat-o. Stateam cu sufletul la gura… daca iti schimbi iar masina, daca iar te apuci de cautari interminabile de rable… etc Din calculele tale, parca nu iesi asa de rau la un leasing. Bine, un pic cam dublu la pret, dar orisicat, ai masina noua, nu rabla cu patru roti. 🙂 Am facut drive test cu tesla model y juniper (ala nou) in weekend. Blana masina. Lux. Poate ca ar merita aruncata o intrebare cat ar fi una second hand (nu chiar fix modelul asta ca e prea nou). Daca as sta la casa cu panouri solare… Read more »
pai, una sh la o masina proaspat scoasa?
y-u vechi e ok, dar e nitel diferit
Păi peste 5 ani, nu e grabă…
peste 5 ani se schimba tehnologia de doua ori 😀
La unele rable e 0% dobândă ( APR) , în UK. La alea nu ieși rău. La altele e 6%. Cam meh.
Azi merg să testez un Rexton la Ssangyong. În România.
Abia asteptam review-ul la Ssangyong.
Tot scump e?
eu mi-am luat, pentru rabla mea, un cablu special de diagnoza, ca in ultimu timp imi face o mizerie cu keylessu. intermitent, la modu ca daca scot bateria din cheie si o pun la loc pleaca.
pe un odb d-ala mic mi-a zis fix pula.
am testat bateria masinii. 12.33. am adus-o in casa, am urcat-o in 14 si ceva. cateva zile a mers fara probleme, dupa care iar “keyless faulty”. Plm de masini vechi
Mi-a zis Fery , la un moment dat de redresorul ăsta suedez.
https://catalinx.ro/wordpress/?p=23639
Ajută să mai încarci bateria cu el din când în când. Dacă nu s-a futut deja.
Acuma dacă scade curentul cu ea stând, ori ai ceva pierdere de curent pe undeva ( fură curent ) ori curent parazit de descărcare in baterie, sau s-au dus dracu capacitatea. Poți să încerci să o redresezi de câteva ori, dacă nu merge aia e. Se găsesc baterii la magazin.
pai. “12.33. am adus-o in casa, am urcat-o in 14 si ceva”. Cum crezi ca am urcat-o acolo? cu mana? Problema e doua 😀 ma doare in pula de keyless. Nu tin neaparat sa deschid cu dejtu masina, e comod, dar nu ma da afara din casa tragedia de a nu putea. Daca ar fi doar atat. Dar nu. Intru in masina, keyless. Pornesc masina…si se apuca “coaie, nu vad cheia!”. Si, cumva, un talentat de la VAG a zis “bah, asta e o problema mare, hai sa facem atentionarea cu zgomot!”. Asa ca ori imi bipaie, ca atunci cand… Read more »
@animaloo
când am schimbat bateria la Octavia (3 2013, tot cu SS) mi-a zis băiatul de acolo pentru ce e codarea, bineînțeles că am uitat, dar ce am ținut minte e că nu e ceva esențial și că aș fi putut merge lejer și fără.
la mine/acolo a fost 100 în plus pentru codare deci am făcut-o 🙂
Ti-ai pus vcds si ti-o zis nimic? Unlikely. Ia-ti ceva clona chinezeasca si instaleaza un vcds si iti zice ala de toate, numa sa stii ce sa intrebi.
In mod uzual apare problema la una din multiplele antene din masina dedicate lui keyless.
Ai mai mult de o cheie cu care patesti asta?
Aia cu 14 si ceva e fix pix, e mai complicat de atat. Ia-ti Ctek daca n-ai, end of. Da-i un ciclu de regen si mai vezi dupa. E unlikely sa ai o problema de keyless generata de bateria masinii. Ar fi comod sa fie asa, dar e improbabil.
pai, azi imi vine cablul, saptamana viitoare recuperez laptopul si pun vcdsul sa vad ce se intampla. ambele chei au patit la fel. Am schimbat bateria de la chei – 2 zile a mers am incarcat bateria (pus pe redresor pana s-a dus in verde). A mers cateva zile bine, dupa care bateria mi-a recazut in 12.33 la liber, 13.33 cu motoru pornit. Si iar s-a apucat Faza e ca am fost si la mecanic, dar pe fuga. Si aparatu lui de diagnoza zicea doar ca am voltaj mic in bateria de la chei. Dar, e destul de improbabil sa… Read more »
N-ai de unde stii cauza. Ti-o mers o vreme dupa ce ai incarcat bateria ca i-ai dat reset la tot sistemul cand ai scos-o.
La astea noi degeaba masori tensiunea de incarcare, ca au tot felul de dume verzi sa nu incarce decat la luna plina. Trebe masurat in mod de test cu diagnoza.
Înțeleg. Eh, vad cu cablu. Sper sa gasesc cauza. Eventual sa ii scot sunetul notificării