Am fost să testez Skoda Kodiak în UK

Și am observat, mă rog nu eu, dar cineva a observat, fara îndoială, că put a sărăcie.

Să povestesc. Am contactat reprezentanța și ei m-au contactat pe mine înapoi să stabilim când. Le-am spus când , într-o zi cu soare, cu mult soare, cât să se dea dracului rețelele electrice de pe unde lucrează unii de la mine , să îmi iau și eu mai mult liber.

Între timp mi-au pus târtanii ședință fix pentru pauza de masă, fix când trebuia să fiu pe drum la ăștia , că de ce nu.  Soției in timpul în care trebuia să fim la teste.

Am ajuns acolo cu 2 minute întârziere, dar e OK, că m-a ținut domnul 15 minute să aștept, că avea alt client.

Comparativ , la București, doamna de la Ssang m-a așteptat de i s-au lungit ochii. Nu știu dacă avea pe altcineva, dar eu oricum nu puteam ajunge mai repede prin aglomerația cu pricina, deși plecasem la timp de acasă și am mers și un pic mai repede decât era cazul, pe alocuri, dar nu dau detalii. Bine, casa era la 180km , nu la 7.

Și cât am stat m-am uitat la ce mașini mai au pe acolo că încercăm să împerechez o tapiserie , singura ne-neagră pe care o au ca opțiuni cică șampanie. Maro sicriu toată ziua. Gen a zis soția că nu îi place. Bă, și la asta am de comentat. Eu am cumpărat până  acum rable SH, iar la SH nu comentezi, în pula mea, că de ce e mașina gri, cu tapiseria neagră, că de ce nu găsești mașini colorate , cu tapiserii colorate și pula mea. Păi, dacă nu îți convine , cumpără-ți de nouă, că mașinile se fac pentru cei ce le cumpără de noi.

De aceea spun că nu prea sunt OK să cumpăr o rablă nouă în spectrul alb -negru și cu tapiserie neagră, sau gri.

Dacă e să cumpăr rablă nouă, că încă nu am decis așa ceva .

Am început discuția de la ”știți ce configurație vreți?”. Cam da.

Configurația.

Iei un telefon, scanezi codul QR și te duce ici.

Am continuat-o cu prezentarea mașinii cu motorizarea pe care o doresc eu 2.0 TDI ( tedei , da) 193 CP 400Nm cu transmisie DSG 4×4 .

Prima chestie care ar fi de spus este că cu motorul ăsta, cea mai ieftină rablă incepe de la 45,000 de euro în România , în echiparea Selection, care cam suferă, iar la preț, nu se compară deloc cu SsangYong Rexton.

Am ceva separat de zis despre preturile din UK.

Pachetele lor de interior  sunt slabe, foarte slabe. Majoritatea negre, cu excepția unuia “coniac”. L-am văzut pe o Skoda Superb expusă în salon.

Fără să mai pui culoare ( albastru e Ok, nu e alb-negru) și alte chestii, ajungi la un minim de 50,000 cu minimul necesar : cârlig de remorcare, insonorizare, interior mai de calitate, al treilea rând de scaune și asistența avansată la parcare ( 360-ul și restul de chestii).

Daca alegi echiparea sportline primești în plus opțiunea de șasiu adaptiv , de airbaguri laterale spate – mi se pare aiurea sa nu pot configura astea pe selection ( zic de airbaguri , măcar ) , dar dispare opțiunea de interior maro – deci condamnat la negru.

Cu restul opțiunilor menționate mai sus , ajungi la 53,000 de euro și ceva.

In UK, mașina configurată mai sus , amuzant sau nu – 53,000 de lire. S-au duse vremurile când erau rablele mai ieftine in UK , eh ?

Ce am observat eu și ce am de spus.

Interiorul este de calitate. Nu cu aceeași atenție la detalii ca la SsangYong, dar calitate.

Butoane tactile, plus față de Ssang, care le-au cam împuținat.

Motorul este OK pentru mașina aia, cel puțin cu două persoane. Am mers un pic și pe autostradă, până la 75Mph, din păcate că era radar, stătea lângă mine în stânga și comenta.  Manevrabilitatea și stabilitatea in viraje, meh. Cred că suspensiile sunt mai bune decât la rabla mea veche din România, dar construcția caroseriei meh. De aia zic de treaba aia cu direcție progresivă și șasiu adaptabil. Mașina pe care am condus-o eu nu avea și se cunoaște.  Caroseria stă mai bine pe sosea la Rexton.

Cu respect, am impresia că chiar contează 4×4 permanent în trafic , pe asfalt.

Pe afară e cam urâtă. Scafandru. Mai urâtă decât Ssang.

Când apeși violent accelerația, motorul se încură, nechează, smucește, pute a submotorizare . Dintr-un motiv care îmi scapă nu am avut impresia asta în aceeași măsură în Rexton.

Scaunele , așa urâte, se simt OK la spate.

Mașina, însă e mai îngustă și pe rândul 2 cred că trei persoane chiar și negrași își vor da coate la drum lung, și dacă se supără, poate și capete în gură.

Locurile 6-7 sunt mai rele decât la Rexton. M-am suit eu. Genunchii împinși in bancheta din rândul 2 – din fericire are sanie și dacă pasagerii de acolo binevoiesc și au loc, și aceia, se poate extinde puțin spațiul din rândul 3.

Fără ventilație / AC în rândul 3. Spre deosebire de Rexton.

Gurile de ventilație și pentru rândul 2 sunt, clasice și mai slăbuțe așa. La Hyundai am din tavan, altceva.

Direcția , am zis , mi se pare prea “ușoară”, nu chiar ca la Citroen, dar orișicât, parcă mă deranjează un pic.

Nu are opțiuni de praguri externe! 

Ce mi-a plăcut, și poate mai vizitez Skoda pentru o mașină în UK, este că mi-au oferit un pachet interesant de finanțare cu APR 0%.

Mi-a cerut omul permisul și numărul de asigurare socială NIN , să îmi facă  o ofertă pentru rabla mea și o verificare de credit score.

Aici ne-am supărat. El probabil că văzând ce mașină am și credit score , probabil a considerat ( corect ) că nu cumpăr eu nicio mașină de la el și am putut simți, când m-am întors , dezamăgirea și graba din ton. Ehm, ghinion.

Eu, că mi-a oferit 2000 de lire pe rabla mea, la “part exchange”. Lol, nu, nu face doar atât .

Notă. De la dealer citire – dealerul din UK, nu alții.  Nu cumpăra Kodiaq cu motorul de 1.5 litri, nici cel phev, că sunt leșinate.  Nu , phev-ul 4×4 cu ceva boost electric ( pentru 4×4) aparent nu trage mai bine decât tedeiul clasic. Dacă îmi spune asta dealerul, tind să îl cred.

Problema mea e una de fond.

Motivul pentru care nu am arvunit deja un Rexton “e” două:

  • Visez că poate găsesc ceva european să nu dau bani pe o rablă nouă la asiatici #buylocal
  • Treaba cu tracțiune 4×4 part time.

Dacă nu erau astea nici nu mai căutam, că nu are rost.

Motivul pentru care ezit la rabla asta e că deși mașina e “OK”, parcă 53,000 de lire e cam mult pentru “OK”. Gen nu e OK de ceea ce cred eu că ar trebui să fie la banii ăștia, dar nimănui nu-i pasă de ceea ce cred eu.

4 4 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Stropic
Stropic
6 hours ago

Skoda asta e de import sau cumva produc prin uk?

Alex2
Alex2
4 hours ago

La cat de mulet filtre ai pus in alegerea viitoarei masini, presimt ca ramai cu actuala/actualele mult si bine de acum incolo.

Stropic
Stropic
Reply to  Catalinx
4 hours ago

Dar e masina 100% decontabila pe firma? Stiam ca parca nu daca nu ai nu stiu firma de curierat etc.

Ciprian
Ciprian
4 hours ago

Fix din cauza preturilor astora la masini noi(si a preturilor nesimtite din reprezentata de la KIA aici in AT), am decis sa renunt la “masina noua” cand asta de o aveam a ramas mica(vorba vine noua, ca am luat-o ca masina de test drive). Pe scurt, masina cumparata in 2019, KIA Ceed hatchback coreean 1.4 TGDI – 9 luni vechime – 9500km, manuala, bine dotata(nu echipare de top, dar mijloc si cu niste optionale incluse ca era editie de lansare) – 18900. Masina n-a facut nici o problema cat am avut-o(6 ani) si nu cred ca va face nici in… Read more »