Despre frecușul cu modificarea impozitului auto

Vrăjeala asta de discuție a fost și acum 1 an și acum 2 , și acum… ca, de când au instituit sistemul ăsta progresiv de impozitare. Așa cred că va rămâne și acum. Discuție.  La fel ca aia cu  licitația pentru locurile de parcare din sectorul 3. Never happened, never will.

Mincinoșii de la Adevărul au dat o știre cum că parlamentarii se agită să reducă impozitele la mașinile ”de lux” cu capacități cilindrice mari și să îl crească pe cel la mașinile cu motoare miiiici ca să sufere săracii contribuabili săraci și să se huzurească bogătanii și luxomanii – cum ar veni.

Una la mână: Ei au pus acolo o poză cu un ”truck” imens , un DODGE RAM. Ăla nu-i SUV, bă , inculților, ci autoutilitară și oricum impozitul e moderat în zona aia.  Incompetenți, plm.

Uite că am pus eu o poză mai relevantă, părerea mea.

Doi la mână: Fac precizarea că eu oricum plătesc impozitul ăla pe auto cu capacitate cilindrică mare, atâta cât este, și mai am bani și pentru la anul și cred că și pentru încă un an, deci nu sar ca rața la muci la știri de genul, nici nu mor daca nu se micșorează ( nici nu cred că se micșoreaza). Da’ zic asta că sigur se găsește vreun handicapat să mă facă chiabur și să-mi spună că tre’ să plătesc mult că am SUV care poluează, încurcă traficul și mai ales crează un sentiment de invidie și ură în rândul celor care nu au, că nu vor sau nu pot să plătească impozitul atât cât e, dar altfel și-ar dori. Am observat asta, pentru că restul oamenilor care nu au mașini cu motoare mari doar pentru că nu vor, deși-și permit nu duc grija altora.

Recapitulare: Eu am SUV d-ăla și-mi permit și impozitul atât cât este, chiar și mai mare, bring it on, gen.  Și nici măcar nu e de lux. E doar un autobuz cu 7 locuri, 4×4 și motor pe măsură.  Dar trecem peste asta.

 

Trei la mână:   Impozitul auto așa cum este, e injust din mai multe puncte de vedere.

a)  Impozitul auto NU ESTE taxă de poluare și nu trebuie privit ca una.

Lumea face paralela SUV/ capacitate cilindrică mare – poluare. Ceea ce este parțial CORECT. Dar impozitul nu reprezintă prin definiția lui o taxă pe poluare. Că de aia se discută de introducerea unor taxe de poluare, de aia am avut timbre de mediu și taxă de înmatriculare.

Sunt de părere că ăștia cu mașini cu motoare mari, mai ales ăștia cu diesel-uri  CA MINE ( mai exact ca doamna Catalinx, că eu nu am mașină) trebuie să plătească taxe de poluare MARI, DESCURAJANTE.  Dar taxa de poluare trebuie calculată la poluare nu la mărimea motorului.

Eu cred că cel mai realist e s-o bagi in combustibil. E benzina? Mai pune taică o acciză de poluare de juma’ de  EUR/ litru, sau mai mult. E motorină? 1 EUR/ litru , sau cât se calculează că dăunează motorina față de benzină .  Eu consum undeva la 2.25k litri de motorina pe an la cam 25k km. Să-mi ia statul din voleu 2250 de EUR ca taxă de poluare? E bine? Vă ajunge? Mie mi-e ok. Plătesc!  Dar la fel vor trebui să plătească și ăia cu Passat de 2.0 TDI vreo 1000 de EUR la vreo 1000l motorină consumată pe 20,000 km. Așa e că nu vă convine ? Păi să-mi sugeți pula, băi, dacă nu vă convine, că de poluat poluați și nu de 10 ori mai puțin decât mine.  Da, mai sunt aspecte gen Euro X, DPF etc.

Și tot la fel să  plătească și cărăușii de marfă cu jegurile lor diesel care poluează net mai mult decât mine. La litrul consumat, taică.

Dar oricum, nu înțeleg, de ce eu dacă îmi iau un SUV diesel strict pentru off-road și-l folosesc, poate 1000 de km pe an nu pot s-o fac că trebuie să platesc 10 000 de lei impozit pentru luxul ăsta. Că sunt poluator că plm. OK, să trecem peste asta.

b) Socialiștii pulii mele se uită la impozitul pe mașinile cu motoare mari ca la impozite pe produse de lux. Chiaburii să plătească. Păi, bă, proștilor.  Chiaburii ăia pe care îi ochiți voi își permit să-și ia SUV-uri d-ălea hibride, dar la mișto. Știți genul  ăsta de SUV , cu motor de 4 litri, dar la care plătești impozit 5%, că e sanchi hibrid?Pai ce, credeți că nu am și eu bani de unul d-ăsta SH la o adică? Unul d-ăla la care bateria nu mai merge deloc și sunt pe benzină full, da’ ce contează, impozit 5%, că e hibrid, boss. Și fără taxă de poluare mare, că e hibrid, boss. Chit că eu consum 20 de litri de benzină la sută și că las nori de dioxid de carbon în spate. Sau un sedan hibrid ca ăsta,  tot hibrid pentru  ecologiști săraci, care n-au bani de Tesla, nici nu le pasă de natură, dar nu vor să plătească taxe cu restul fraierilor.  Lucrurile ăstea deja se întâmplă și nu le bagă nimeni în seamă. Dar să plătească chiaburii cu mașini de lux taxe.

Cei scutiți de taxe cinstite sunt ăia care au 5 rable  vechi, din care doar una mai merge, restu-s parcate pe domeniul public și la care plătesc  taxe de 50 de lei pe an. Păi la banii ăștia nu merită să faci eforturi să scapi de ele.

Cei afectați de impozitul prostesc de mare pe capacitatea cilindrică sunt oameni care stau pe te miri unde și au nevoie de mașini cu motoare mai mari, ca să mai lege o remorcă, o rulotă, să urce un deal, să ajungă acasă prin zăpadă iarna și pur și simplu pentru ăia nu prea merge o ascuțitoare cu un motor de 1 litru, sau merge dar nu cum ar trebui.  Ăia care nu au destui bani să-și permită ca mine un motor potrivit pentru ce au nevoie și sunt forțați de taxele aberant de mari să aleagă soluții nepotrivite.

Din partea mea,  fie ca toți ăștia care vă scandalizați că scad impozitele  pentru mașinile mari și cresc cele pentru rable mici să primiți ceea ce cereți. Să rămână în continuare ca acum. Să vă descurcați cu locurile de parcare de pe domeniile publice ocupate de rable cu motoare mici nefolosite , să nu vă puteți cumpăra mașina de care aveți nevoie că n-aveți bani de taxe pentru ea – dar să vă bucurați că plătesc unii impozitul și pentru voi.

 

Și vreau să mai zic una.

Fix așa cred că va și rămâne, deși lăudabilă inițiativa PSD ( un partid socialist) altfel. Da, știu că nu se gândeau neapărat la binele general, se gândeau la mașinile lor, dar zic așa. Oricum nu contează, că forța opusă de sărăcie și nevoia de asistență socială sunt prea mari. Mult.

Zilele ăstea zicea Radu că introduce RATB, în echipă cu Metrorex ( doamne ajută)  , ceva titlu de transport comun pe cele două rețele. Zicea el ceva că nu i se pare un deal bun la bani, că plm. Și ca o notă aparte am menționat că oricum biletul de transport e cam ieftin . Imediat s-a găsit unul care să mă vadă chiabur și să mă ia la rost că  nu toată lumea își permite, că nu toți au bani, plm. În condițiile în care biletul de RATB din București e cam cel mai ieftin din toată țara, deși salariile sunt cam cele mai mari, în condițiile în care Bucureștenii mai au o grămadă de alte subvenții, în condițiile în care oricum pensionarii, copiii și ăia care nu vor să-și ia bilet nu plătesc.

Și l-am întrebat simplu : Cine vrei tu să-ți plătească costul călătoriei.

Răspunsul a fost simplu și sincer; eu trebuie să plătesc, că-s chiabur și e o aroganță să ai.

“Cei care au SUV-uri ca al tau si platesc impozite in suma celor pe care le platesti tu. Altfel se ajunge la inechitati sociale ca in Columbia, Ecuador si alte tari de acelasi sistem. Nu poti sa mergi arogant pe strada cu masinoiul ala si sa imi explici mie ca trebuie sa platesc bilet nesubventionat la autobuz.”

Fix așa e la orice chestie. Ție cine vrei să-ți plătească, coaie, serviciile ?

Ăia care au, normal.

O țară de freeraiders.  Dar e ok.

 

======================================

Update: Am facut un sondaj pentru amuzamentul meu, ca-s curios de perceptia oamenilor despre impozitul auto si cat ar trebui sa plateasca. Daca vrei sa-mi hranesti curiozitatea click aici si like si share. Nu strang mailuri, nu ma intereseaza date personale.

Am sa adaug si rezultatele . Sa vad cum fac share la ele, dupa ce se strang ceva

Statistica cu rezultatele

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
23 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
livache
livache
6 years ago

hm.. pai scutirea de impozite la It`isti se aplica doar la laptoape? :p
btw.. la tine cum a fost la party`ul de sfarsit de an?

https://imgur.com/s0WHmgL

Livache
6 years ago

la ora actuala IT`istii sunt vazuti de “marele public” ca o casta!
scutirea de impozit, despre care multi si`au reamintit odata cu “noua revolutie fiscala”, a contribuit la reamintirea acestui lucru..

stiu ca nu exista nici o scutire legata de laptopuri.. dar era buna una legata de masini. fie si SUV`uri ?

https://youtu.be/4E9ydw_aDMg

Nelutu
Nelutu
6 years ago

Dar vouă nu va e mă rușine? Câștigător grămezi de bani din calculatoare nu plătiți nici impozite aveți numai mașini scumpe și nu vreți sa plătiți nici impozit la ele? Ne sufocați cu jeepurile voastre în trafic și vreți tot noi sa vă plătim taxele? Păi câte piei mai vreți mă să luați după noi aștia săraci. Voi credeți ca dacă am avea și noi bani nu neam lua toți jeepuri? Să vedem atunci ce-am face cu toate străzile blocate de mașini. Cine a mai văzut să îi scutești de impozite pe bogați și să îi jupoi pe ăia săraci?… Read more »

Netcity
Netcity
Reply to  Catalinx
6 years ago

On topic: Neluțu, tată! Eu am mașină cu cilindree de 2 litri diesel că am nevoie de cuplu. Și da, e SUV. Că altfel cum pnm să tractez rulota dacă nu am cuplu? Și totuși mașina asta poluează de aproape 2 ori mai puțin decât media a cât poluează per bucată luând ca bază întreaga flotă de autoturisme din România. Rămân la părerea că în funcție de norma de poluare trebuie coloborată cu impozitul, plus o valoare în litrul de combustibil. Off topic: Neluțu, dacă ai o problemă cu cei care lucrează în IT, te invit să absolvi (deși mă… Read more »

Nelutu
Nelutu
Reply to  Nelutu
6 years ago

Nu contează cine are jeepuri, oricum sunt toți niște hoți…măcar taxe sa plătească.
Eu am Golf din 2001 cu motor de 1.9. Am și plătit taxa de înmatriculare pe care nu am recuperat-o niciodată… E normal așa ceva?

Catalinx
Catalinx
Reply to  Nelutu
6 years ago

Amuzanta declarație pentru cineva care are in adresa de mail “nelutuhotu”.
Si mai amuzant e ca, conform proiectului, tu ar urma sa platesti 114 lei din 2018, fata de 171 si totusi nu iti convine. Presupun ca indignarea vine din faptul ca reducerea pentru mine e mai mare, nu?
Un prieten mi-a zis o chestie :
Doi oameni stateau pe o banca si vorbeau. Un necunoscut trece pe langa ei si-i da unuia 100 de lei si celuilalt 50.
-Ba, dar tie de ce ti-a dat 100 ?

Si despre aia e vorba, nu?

Cristina
Cristina
6 years ago

E corect ca impozitul auto nu se reflecta in ce ofera statul si ca efortul statului nu e mai mare pentru o masina cu motor mare fata de una cu motor mic dar nu prea e ok ca atunci cand toata Europa sustine eradicarea poluarii si masinile cu motoare cat mai mici Romania sa mareasca impozitele tocmai la acele motoare mici si sa le micsoreze la cele mari. Cu cat mai mari cu atat reducerea mai mare. Si pana la urma impozitul poate actiona si ca o taxa de poluare ca tot nu mai exista una acum. Nu ti se… Read more »

AlexR
AlexR
6 years ago

Nu ți se pare cusută cu ață albă treaba asta? Crezi ca ăștia s-au gândit la tot ce-ai scris tu aici când au dat legea asta ?
Mai degrabă iși fac lor reduceri la fel cum își dau salarii, nici gând ca se gândesc la cum e mai bine pentru populație

ConstantinM
ConstantinM
6 years ago

Prea lung sondajul ăla 😀

Mi se pare corect cum spui tu – impozitul nu trebuie să fie taxă de poluare.
Taxa de poluare să fie în funcție de poluare – varianta cu inclusul în carburanți sună acceptabil.

Am 1.4 benzină din 2013 – nu știu cât e impozitul că anul ăsta am luat mașina și parcă nu am plătit încă, dacă am plătit nu mai țin minte 😀

livache
livache
6 years ago

ai inteles bine.. capacitatea cilindrica mare => impozit mare pentru ca acciza. acciza nu a fost gandita doar pentru llucruri daunatoare.. ci si pentru lucruri de “lux”: aka: pe la inceput era (si) la cafea, alcool, tigari, ceva mobila scluptata, arme de vanatoare, camere de filmat.. imi aduc aminte 😀 ca nu e eficienta / corecta.. iar ai dreptate dar e greu fara bani la buget si lumea s`a obisnuit asa 🙂 impozitele (alea locale, platite la primarie anual) pe auto ar trebui marite. nu neaparat pentru ca le trebuie bani ci pentru a elibera parcarile. nu stiu cat stai… Read more »

livache
livache
6 years ago

plm.. tre sa “ma apuc de sculptura”, poate asa nu mai incurc literele 🙂 revenind: toti platim impozite dar sa`mi.. trag palme daca in orice localitate nu sunt mai multe biserici subventionate de stat vs parcari.. iar numarul de parcari comnstruite dupa 89 e insignifiant la nivel de tara, in orice localitate! legat de parcari in Timisoara am vazut ceva fain: http://www.timisoara-info.ro/ro/infoutile/transport/timpark.html de la 17 la 8 e liber. de la 8 e cu taxa. pe zone si cu posibiilitate de abonament. in B de ce nu se poate la fel, de ce trebuie licitatie? 😐 iar legat de SUV`uri.… Read more »

Livache
6 years ago

nu stiu cand ai fost ultima data in Buzau.. dar crede-ma ca in mod normal nu iti trebuie masina

orasul are forma unei boabe de fasole / eclipsa in lungul lui E85. distanta intre cele doua focare ~ 4km. tanti lucreza central.. oriunde ar sta in oras mai mult de 20, maxim 30 min nu ar avea cum sa faca pe jos. iar sa fortezi intrarea in curtea scolii trecind la prinz, prin multimea de pusti, bunici.. din jurul unei scoli generale e de noaptea mintii 😐

Nautilus
6 years ago

Va rămâne ca și acum, discuție, și nu se va vota nici când va zbura porcul, dintr-un motiv foarte rațional: are 60 de inițiatori. Din care 12 de la PMP. 18 de la PNL. 13 de la USR. 12 de la Minorități.

Întrebarea ”oare câți deputați sau senatori din majoritatea parlamentară PSD-ALDE vor vota o astfel de propunere venită de la opoziție?” e o întrebare retorică.

Catalinx
Catalinx
Reply to  Nautilus
6 years ago

Pai, nici nu speram. Doar ca pe mine m-a amuzat faptul ca reactia a fost de inflamare, gen “a-ha, i-am prins, iar vor sa ne faca pe susta!”.