Vrăjeala asta de discuție a fost și acum 1 an și acum 2 , și acum… ca, de când au instituit sistemul ăsta progresiv de impozitare. Așa cred că va rămâne și acum. Discuție. La fel ca aia cu licitația pentru locurile de parcare din sectorul 3. Never happened, never will.
Mincinoșii de la Adevărul au dat o știre cum că parlamentarii se agită să reducă impozitele la mașinile ”de lux” cu capacități cilindrice mari și să îl crească pe cel la mașinile cu motoare miiiici ca să sufere săracii contribuabili săraci și să se huzurească bogătanii și luxomanii – cum ar veni.
Una la mână: Ei au pus acolo o poză cu un ”truck” imens , un DODGE RAM. Ăla nu-i SUV, bă , inculților, ci autoutilitară și oricum impozitul e moderat în zona aia. Incompetenți, plm.
Uite că am pus eu o poză mai relevantă, părerea mea.
Doi la mână: Fac precizarea că eu oricum plătesc impozitul ăla pe auto cu capacitate cilindrică mare, atâta cât este, și mai am bani și pentru la anul și cred că și pentru încă un an, deci nu sar ca rața la muci la știri de genul, nici nu mor daca nu se micșorează ( nici nu cred că se micșoreaza). Da’ zic asta că sigur se găsește vreun handicapat să mă facă chiabur și să-mi spună că tre’ să plătesc mult că am SUV care poluează, încurcă traficul și mai ales crează un sentiment de invidie și ură în rândul celor care nu au, că nu vor sau nu pot să plătească impozitul atât cât e, dar altfel și-ar dori. Am observat asta, pentru că restul oamenilor care nu au mașini cu motoare mari doar pentru că nu vor, deși-și permit nu duc grija altora.
Recapitulare: Eu am SUV d-ăla și-mi permit și impozitul atât cât este, chiar și mai mare, bring it on, gen. Și nici măcar nu e de lux. E doar un autobuz cu 7 locuri, 4×4 și motor pe măsură. Dar trecem peste asta.
Trei la mână: Impozitul auto așa cum este, e injust din mai multe puncte de vedere.
a) Impozitul auto NU ESTE taxă de poluare și nu trebuie privit ca una.
Lumea face paralela SUV/ capacitate cilindrică mare – poluare. Ceea ce este parțial CORECT. Dar impozitul nu reprezintă prin definiția lui o taxă pe poluare. Că de aia se discută de introducerea unor taxe de poluare, de aia am avut timbre de mediu și taxă de înmatriculare.
Sunt de părere că ăștia cu mașini cu motoare mari, mai ales ăștia cu diesel-uri CA MINE ( mai exact ca doamna Catalinx, că eu nu am mașină) trebuie să plătească taxe de poluare MARI, DESCURAJANTE. Dar taxa de poluare trebuie calculată la poluare nu la mărimea motorului.
Eu cred că cel mai realist e s-o bagi in combustibil. E benzina? Mai pune taică o acciză de poluare de juma’ de EUR/ litru, sau mai mult. E motorină? 1 EUR/ litru , sau cât se calculează că dăunează motorina față de benzină . Eu consum undeva la 2.25k litri de motorina pe an la cam 25k km. Să-mi ia statul din voleu 2250 de EUR ca taxă de poluare? E bine? Vă ajunge? Mie mi-e ok. Plătesc! Dar la fel vor trebui să plătească și ăia cu Passat de 2.0 TDI vreo 1000 de EUR la vreo 1000l motorină consumată pe 20,000 km. Așa e că nu vă convine ? Păi să-mi sugeți pula, băi, dacă nu vă convine, că de poluat poluați și nu de 10 ori mai puțin decât mine. Da, mai sunt aspecte gen Euro X, DPF etc.
Și tot la fel să plătească și cărăușii de marfă cu jegurile lor diesel care poluează net mai mult decât mine. La litrul consumat, taică.
Dar oricum, nu înțeleg, de ce eu dacă îmi iau un SUV diesel strict pentru off-road și-l folosesc, poate 1000 de km pe an nu pot s-o fac că trebuie să platesc 10 000 de lei impozit pentru luxul ăsta. Că sunt poluator că plm. OK, să trecem peste asta.
b) Socialiștii pulii mele se uită la impozitul pe mașinile cu motoare mari ca la impozite pe produse de lux. Chiaburii să plătească. Păi, bă, proștilor. Chiaburii ăia pe care îi ochiți voi își permit să-și ia SUV-uri d-ălea hibride, dar la mișto. Știți genul ăsta de SUV , cu motor de 4 litri, dar la care plătești impozit 5%, că e sanchi hibrid?Pai ce, credeți că nu am și eu bani de unul d-ăsta SH la o adică? Unul d-ăla la care bateria nu mai merge deloc și sunt pe benzină full, da’ ce contează, impozit 5%, că e hibrid, boss. Și fără taxă de poluare mare, că e hibrid, boss. Chit că eu consum 20 de litri de benzină la sută și că las nori de dioxid de carbon în spate. Sau un sedan hibrid ca ăsta, tot hibrid pentru ecologiști săraci, care n-au bani de Tesla, nici nu le pasă de natură, dar nu vor să plătească taxe cu restul fraierilor. Lucrurile ăstea deja se întâmplă și nu le bagă nimeni în seamă. Dar să plătească chiaburii cu mașini de lux taxe.
Cei scutiți de taxe cinstite sunt ăia care au 5 rable vechi, din care doar una mai merge, restu-s parcate pe domeniul public și la care plătesc taxe de 50 de lei pe an. Păi la banii ăștia nu merită să faci eforturi să scapi de ele.
Cei afectați de impozitul prostesc de mare pe capacitatea cilindrică sunt oameni care stau pe te miri unde și au nevoie de mașini cu motoare mai mari, ca să mai lege o remorcă, o rulotă, să urce un deal, să ajungă acasă prin zăpadă iarna și pur și simplu pentru ăia nu prea merge o ascuțitoare cu un motor de 1 litru, sau merge dar nu cum ar trebui. Ăia care nu au destui bani să-și permită ca mine un motor potrivit pentru ce au nevoie și sunt forțați de taxele aberant de mari să aleagă soluții nepotrivite.
Din partea mea, fie ca toți ăștia care vă scandalizați că scad impozitele pentru mașinile mari și cresc cele pentru rable mici să primiți ceea ce cereți. Să rămână în continuare ca acum. Să vă descurcați cu locurile de parcare de pe domeniile publice ocupate de rable cu motoare mici nefolosite , să nu vă puteți cumpăra mașina de care aveți nevoie că n-aveți bani de taxe pentru ea – dar să vă bucurați că plătesc unii impozitul și pentru voi.
Și vreau să mai zic una.
Fix așa cred că va și rămâne, deși lăudabilă inițiativa PSD ( un partid socialist) altfel. Da, știu că nu se gândeau neapărat la binele general, se gândeau la mașinile lor, dar zic așa. Oricum nu contează, că forța opusă de sărăcie și nevoia de asistență socială sunt prea mari. Mult.
Zilele ăstea zicea Radu că introduce RATB, în echipă cu Metrorex ( doamne ajută) , ceva titlu de transport comun pe cele două rețele. Zicea el ceva că nu i se pare un deal bun la bani, că plm. Și ca o notă aparte am menționat că oricum biletul de transport e cam ieftin . Imediat s-a găsit unul care să mă vadă chiabur și să mă ia la rost că nu toată lumea își permite, că nu toți au bani, plm. În condițiile în care biletul de RATB din București e cam cel mai ieftin din toată țara, deși salariile sunt cam cele mai mari, în condițiile în care Bucureștenii mai au o grămadă de alte subvenții, în condițiile în care oricum pensionarii, copiii și ăia care nu vor să-și ia bilet nu plătesc.
Și l-am întrebat simplu : Cine vrei tu să-ți plătească costul călătoriei.
Răspunsul a fost simplu și sincer; eu trebuie să plătesc, că-s chiabur și e o aroganță să ai.
Fix așa e la orice chestie. Ție cine vrei să-ți plătească, coaie, serviciile ?
Ăia care au, normal.
O țară de freeraiders. Dar e ok.
======================================
Update: Am facut un sondaj pentru amuzamentul meu, ca-s curios de perceptia oamenilor despre impozitul auto si cat ar trebui sa plateasca. Daca vrei sa-mi hranesti curiozitatea click aici si like si share. Nu strang mailuri, nu ma intereseaza date personale.
Am sa adaug si rezultatele . Sa vad cum fac share la ele, dupa ce se strang ceva
hm.. pai scutirea de impozite la It`isti se aplica doar la laptoape? :p
btw.. la tine cum a fost la party`ul de sfarsit de an?
https://imgur.com/s0WHmgL
Fix la asta m-am gandit. Inca n-a fost, ca nu e buget.Ma unesc cu PFA-ul sotiei si inchiriem impreuna acelasi spatiu .
Totusi nu-nteleg remarca cu “scutirea de impozite la It`isti se aplica doar la laptoape”. Cred ca nu am prins eu gluma, daca era vreuna.
la ora actuala IT`istii sunt vazuti de “marele public” ca o casta!
scutirea de impozit, despre care multi si`au reamintit odata cu “noua revolutie fiscala”, a contribuit la reamintirea acestui lucru..
stiu ca nu exista nici o scutire legata de laptopuri.. dar era buna una legata de masini. fie si SUV`uri ?
https://youtu.be/4E9ydw_aDMg
Pai, din pacate IT-ul la ora actuala sunt o casta. Cel putin in Romania. Sunt putine profesii care castiga aprooape de sumele din occident, si in afara IT-ului si conexiunilor cu politicul / contracte cu statul nu prea-s altele. Scutirea de impozit a fost o idee proasta, social vorbind, cel putin mentinerea scutirii dupa 2008, de care am beneficiat si eu, ca doar nu era sa las banii sa se risipeasca. Dar, plm , tara simpla solutii simple, nu comentez, ca e foarte clar pentru toata lumea de ce s-a ales constructul asta fiscal. Treaba e ca deja pute de… Read more »
Dar vouă nu va e mă rușine? Câștigător grămezi de bani din calculatoare nu plătiți nici impozite aveți numai mașini scumpe și nu vreți sa plătiți nici impozit la ele? Ne sufocați cu jeepurile voastre în trafic și vreți tot noi sa vă plătim taxele? Păi câte piei mai vreți mă să luați după noi aștia săraci. Voi credeți ca dacă am avea și noi bani nu neam lua toți jeepuri? Să vedem atunci ce-am face cu toate străzile blocate de mașini. Cine a mai văzut să îi scutești de impozite pe bogați și să îi jupoi pe ăia săraci?… Read more »
@Nelutu: Nu stiu daca realizezi, dar legea asta nu-i pentru ITsti si nu are nicio legatura speciala cu asta. E un fapt divers si atat ca eu am SUV. De fapt, in ultimele 2 companii in care am lucrat realitatea din teren era cu totul alta. In 2012 lucram intr-o companie in care nu am vazut niciun coleg sa aiba SUV. Majoritatea aveau masini cu motoare mici, maxim 2.0 litri. De atunci pana anul trecut am lucrat intr-o companie unde doar directorul avea initial SUV cu motor de 3.0 litri, dupa care a venit si a plecat un coleg cu… Read more »
On topic: Neluțu, tată! Eu am mașină cu cilindree de 2 litri diesel că am nevoie de cuplu. Și da, e SUV. Că altfel cum pnm să tractez rulota dacă nu am cuplu? Și totuși mașina asta poluează de aproape 2 ori mai puțin decât media a cât poluează per bucată luând ca bază întreaga flotă de autoturisme din România. Rămân la părerea că în funcție de norma de poluare trebuie coloborată cu impozitul, plus o valoare în litrul de combustibil. Off topic: Neluțu, dacă ai o problemă cu cei care lucrează în IT, te invit să absolvi (deși mă… Read more »
Nu contează cine are jeepuri, oricum sunt toți niște hoți…măcar taxe sa plătească.
Eu am Golf din 2001 cu motor de 1.9. Am și plătit taxa de înmatriculare pe care nu am recuperat-o niciodată… E normal așa ceva?
Amuzanta declarație pentru cineva care are in adresa de mail “nelutuhotu”.
Si mai amuzant e ca, conform proiectului, tu ar urma sa platesti 114 lei din 2018, fata de 171 si totusi nu iti convine. Presupun ca indignarea vine din faptul ca reducerea pentru mine e mai mare, nu?
Un prieten mi-a zis o chestie :
Doi oameni stateau pe o banca si vorbeau. Un necunoscut trece pe langa ei si-i da unuia 100 de lei si celuilalt 50.
-Ba, dar tie de ce ti-a dat 100 ?
Si despre aia e vorba, nu?
E corect ca impozitul auto nu se reflecta in ce ofera statul si ca efortul statului nu e mai mare pentru o masina cu motor mare fata de una cu motor mic dar nu prea e ok ca atunci cand toata Europa sustine eradicarea poluarii si masinile cu motoare cat mai mici Romania sa mareasca impozitele tocmai la acele motoare mici si sa le micsoreze la cele mari. Cu cat mai mari cu atat reducerea mai mare. Si pana la urma impozitul poate actiona si ca o taxa de poluare ca tot nu mai exista una acum. Nu ti se… Read more »
Da, din perspectiva asta e corect. Masinile poluante trebuie taxate. Dar sunt doua probleme. Impozitul nu actioneaza chiar ca o taxa de poluare. Nu prea exista alternative pentru toata lumea. Eu si ceilalti bucuresteni care stam la bloc nu prea putem sa ne luam masini electrice, ca nu ne ajung cablurile pe geam si si daca ar ajunge s-ar incarca in 2 zile. Plus ca, nu prea sunt optiuni, iar care sunt sunt mult prea scumpe si astepti prea mult dupa ele ca sa speri ca vor fi adoptate prea curand in Romania. Vorbesc de masini electrice pe bune, nu… Read more »
Nu ți se pare cusută cu ață albă treaba asta? Crezi ca ăștia s-au gândit la tot ce-ai scris tu aici când au dat legea asta ?
Mai degrabă iși fac lor reduceri la fel cum își dau salarii, nici gând ca se gândesc la cum e mai bine pentru populație
Nu-i suspectez de bune intentii, insa la cat de grosiere sunt problemele din Romania nici nu conteaza asa de mult. Personal ii suspectez ca pregatesc o taxa de poluare si curata putin terenul. Pentru ca vezi tu, daca mie imi iau impozit 500 de euro si imi mai pun si taxa de poluare, stiu eu 1000 pe an, s-ar putea sa vand/ abandonez rabla si sa imi iau si eu una care se incadreaza in ce vrea populimea. Dar vezi tu, statului nu-i e folositoare situatia asta, ca statul vrea bani. Asa ca da cu o mana, ia cu alta… Read more »
Prea lung sondajul ăla 😀
Mi se pare corect cum spui tu – impozitul nu trebuie să fie taxă de poluare.
Taxa de poluare să fie în funcție de poluare – varianta cu inclusul în carburanți sună acceptabil.
Am 1.4 benzină din 2013 – nu știu cât e impozitul că anul ăsta am luat mașina și parcă nu am plătit încă, dacă am plătit nu mai țin minte 😀
Meh, era amuzant :). Cred.
Impozitul la 1.4 e pe la 50 de lei.
ai inteles bine.. capacitatea cilindrica mare => impozit mare pentru ca acciza. acciza nu a fost gandita doar pentru llucruri daunatoare.. ci si pentru lucruri de “lux”: aka: pe la inceput era (si) la cafea, alcool, tigari, ceva mobila scluptata, arme de vanatoare, camere de filmat.. imi aduc aminte 😀 ca nu e eficienta / corecta.. iar ai dreptate dar e greu fara bani la buget si lumea s`a obisnuit asa 🙂 impozitele (alea locale, platite la primarie anual) pe auto ar trebui marite. nu neaparat pentru ca le trebuie bani ci pentru a elibera parcarile. nu stiu cat stai… Read more »
impozitele (alea locale, platite la primarie anual) pe auto ar trebui marite. nu neaparat pentru ca le trebuie bani ci pentru a elibera parcarile. Corect. Desi, plm, daca vrei strazi asfaltate in sat/ cartier, tre’ sa si platesti pentru ele. Nu am o problema cu asta. Am o problema cu faptul ca masina mea nu ocupa de 10 ori mai mult spatiu decat una cu motor de 2.0 litri si nici nu-ide 10 ori mai grea sa toceasca asfaltul de sub roti. dar daca ai sa te uiti cu atentie vei vedea lejer ca mai bine de 20-50% din masini… Read more »
plm.. tre sa “ma apuc de sculptura”, poate asa nu mai incurc literele 🙂 revenind: toti platim impozite dar sa`mi.. trag palme daca in orice localitate nu sunt mai multe biserici subventionate de stat vs parcari.. iar numarul de parcari comnstruite dupa 89 e insignifiant la nivel de tara, in orice localitate! legat de parcari in Timisoara am vazut ceva fain: http://www.timisoara-info.ro/ro/infoutile/transport/timpark.html de la 17 la 8 e liber. de la 8 e cu taxa. pe zone si cu posibiilitate de abonament. in B de ce nu se poate la fel, de ce trebuie licitatie? 😐 iar legat de SUV`uri.… Read more »
Legat de parcari poti sa aplici multe solutii daca ai spatiile. in Bucuresti nu prea ai. Nu stiu daca licitatia e cea mai buna solutie dar e o metoda economica comuna cand ai mai multi doritori decat bunuri disponibile,nu ? Care da mai mult. Daca tot zice primaria ca vrea mai multi bani, hai sa facem asa. In fine, la mine in zona e ok. Adica locuri de la primarie sunt limitate, se parcheaza si pe prima banda din 3 ale bulevardului, in spic, daca nu-i loc acolo se parcheaza mai departe intr-o zona mai industriala, pentru mine mi-e ok,… Read more »
nu stiu cand ai fost ultima data in Buzau.. dar crede-ma ca in mod normal nu iti trebuie masina
orasul are forma unei boabe de fasole / eclipsa in lungul lui E85. distanta intre cele doua focare ~ 4km. tanti lucreza central.. oriunde ar sta in oras mai mult de 20, maxim 30 min nu ar avea cum sa faca pe jos. iar sa fortezi intrarea in curtea scolii trecind la prinz, prin multimea de pusti, bunici.. din jurul unei scoli generale e de noaptea mintii 😐
Nici eu nu imi aduc aminte. Te cred, dar ce spui e valabil daca femeia locuieste IN oras. Iar aia cu fortatul intrarii, corect, dar daca doamna avea loc de parcare acolo, ce vrei ? 😀 Sa parcheze ilegal?
Va rămâne ca și acum, discuție, și nu se va vota nici când va zbura porcul, dintr-un motiv foarte rațional: are 60 de inițiatori. Din care 12 de la PMP. 18 de la PNL. 13 de la USR. 12 de la Minorități.
Întrebarea ”oare câți deputați sau senatori din majoritatea parlamentară PSD-ALDE vor vota o astfel de propunere venită de la opoziție?” e o întrebare retorică.
Pai, nici nu speram. Doar ca pe mine m-a amuzat faptul ca reactia a fost de inflamare, gen “a-ha, i-am prins, iar vor sa ne faca pe susta!”.