In ultimele luni am observat o chestie interesanta . Ca motoarele de 1.2 au devenit noul 1.6. Nu stiu daca va mai aduceti aminte, cam cu zece ani in urma , cred toata lumea se inghesuia sa micsoreze motoarele de la 2.0 si 1.8 litri la 1.6. Era o nebunie pe-atunci , si toate rablele noi echipate cu 1.6 pareau submotorizate pentru astia care veneau de la motoare de 2 litri. In zilele noastre , nu e vorba , un motor 1.6 produce mai multi cai si mai mult cuplu decat un motor de 1.8, sau 2.0 litri de acum 10-15 ani. E normal.
Doar ca , ca si atunci , majoritatea rablelor cu 1.2 litri , par submotorizate . Cine stie , in 20 de ani de-acu incolo, vom vorbi de 0.5 litri ca de un V6, desi cred ca mai degraba electrice.
Iar m-au luat aia de la Europcar in bot , cu dom’ne sunteti clientul nostru privilegiat , nu mai veniti aici sa stati la coada , mergeti direct in parcare ca va asteapta masina acolo.
– N-auzi domne ca vreau sa imi dai masina aci?
Nu , nu , ca veti primi si-un upgrade.
Aham…Da, Da… Eu cred ca astora le place sa faca misto de mine sau ceva. Am ajuns acolo cand vad cheia Touran cu motor de 1.2 …
Am incercat s-o dau politicos , cu stiti sunt singur , asta e ditai autobuzul , risipa. Aia de la ghiseu din parcare mi-a spart direct botu’ cu:
– Da ce-are masina asta. E o masina foarte frumoasa. Daca mergi singur , e loc de cadouri de craciun.
Loza. La fel ca mine. Sa scape dracu’ de rabla , eu sa n-o iau.
Cat am stat p-acolo sa mi-o aduca un majordom d-ala , pentru ca plm , VIP , nu gluma, erau niste americani la coada , f’o 4 insi. Voiau o masina.
Rezervasera un “Station Wagon”. Ii intreaba aia daca sa le dea o Skoda Superb. Astia se uitau in craci ca ce e aia , cat e de mare. Aia de la Europar le spune ca e mare , imensa. Astia intreaba. Ma, e cat Audi ala de-acolo ? Adica un Q7.
Aia rade. Le spune ca nu si ca aia e alta clasa ca e dublu la pret ca plm. Aia zic ca ei aia inteleg din SW. Ma rog presupun ca-s invatati cu ieftineala ca pretul li se pare astronomic. Cand imi aduce majordomu’ masina , aia intreaba daca le-o da lor. Aia le spune ca e “a mea”, ei se cam stramba iar eu intervin si le spun ca nu o vor oricum , sa nu se supere degeaba. Ma intreaba de ce.
– Because the engine is 1.2 liters.
-WHAT point 2?
Yeah! No engine.
Si am plecat in timp ce aia radeau de mine ca mi-am luat flinstoneta.
Acu’ , la drept vorbind , masina a fost utila , ca am avut mai putine rable saptamana asta , am facut car pooling la greu si merge sa cari 4 insi si bagajele lor: Troler+ rucsac de fiecare. Chiar merge. Acu s-o iau pe criterii….
Viteza maxima
Pe carte cica 184km/h. Eu am prins 175 pe bord, deci as zice f’o 165. Se mai ducea un pic si nu topaia mai tare ca golful la 190 pe autostrada , dar nu. Deci pe bune , nu. Se vede ca nu e pentru asta . Motorasul de 105 cai putere isi dadea duhu intr-a sasea si-am decis sa merg cam cum se simte masina bine. Cam la 140km/h… Si asta e mersul ei…
Acceleratie / Zvac.
Mmm, am prins umezeala si la viteza mica pierde aderenta . Rotile par micute pentru dimensiunile masinii , in realitate sunt fix ca ale mele la Mondeo, dar nu te baga in scaun. De la 100 in sus merge sa simti ceva si sa depasesti in siguranta doar daca retrogradezi in treapta a 4-a. Acu , daca o compar cu Juke ,tot e mai buna ,desi ala avea 115 cai parca.
Ce sa mai, de mosi.
Feeling
Pai am zis mai sus. Ea e o masina extraordinara, daca esti un plicticos , trecut de 40 , cu nevasta si copii. Cum ma incadrez doar la 2 din 4, ca n-am 40 si nici nu cred ca-s plicticos inca parerea mea subiectiva e ca masina e o conserva lesinata cu pedale. Nu mi se potriveste nici la 50 de ani, sper.
Nu te inseala , nu te lasa sa crezi ca ai sanse sa intri tare cu ea in curbe incat sa-i dai ca bou’ si sa te rastorni si perceptia e apropiata de comportamentul masinii.
Masina e scurta , desi nu pare pe dinauntru . Are cam 4.36 metri si se parcheaza dat dracu’ de usor ca e spatele drept si botul scurt. Zece puncte bonus la manevrabilitate. Cum am zis , desi e scurta , e loc gramada pentru pasagerii din spate , inclusiv in latime. Asta pentru ca pozitia soferului este inalta la volan cu picioarele indoite , nu intinse, care lasa destul loc pentru pasageri si bagaje. Si da se pot ridica inca 2 scaune din portbagaj , pentru ceva copchilasi. Totusi pare cam ieftina pe dinauntru , mai putin premium decat golful si cu un pas in spate ca tehnologie:
-Frana de mana cu levier , nu d-aia electrica cu buton
-Sistem media si de navigatie cu o generatie mai vechi ( tot cu touch screen dar ca la golf 6 , cu ecran mai mic)
– fara start stop
-Dubios , torpedoul ( glove box) e mic si nu incap multe chestii , dar incap in restul masinii
In schimb are chestii utile cum ar fi incalzire in scaune , dublu climatronic , senzori de parcare inclusiv in fata si pe lateral.
Calitatea tapiseriei e buna, foarte buna!
Volanul
Moale si flasc. Nu cu joc sau imprecizie , doar lipsit de feedback.
Pedalele
Cursa este lunga si pentru astia de statura mea creaza o usoara jena la inceput dar te poti obisnui. Se lasa scaunul mai jos etc.
Sunt suficient de elastice cat sa nu apesi aiurea. Cand apesi frana se vede ca e duba si nu golf si are ceva latenta .
Schimbatorul
Ca la golf , cu levierul parca putin mai lung ceea ce face cursa un pic dubioasa la inceput , dar n-am absolut nimic de care sa ma plang. La regimul de mers al masinii e ok. Cutie in 6 trepte.
Viraj 90 de grade cu 40 km/h.
A mers . 40 , nu mai mult. un pic de derapaj , un pic de ruliu, pe drum uscat. Cu masina goala.
Consum.
Bun.Aproape bun. 39 de litri pe 450 km si n-am omorat-o ca pe altele. Dar e si mai inalta si in forma de caramida
Concluziile le-am tras anterior cu pentru cine e potrivita masina asta. Acum vorbind serios, cu un motor de 2.0 l , eventual diesel , si tractiune AWD, ar fi interesanta si pentru mine. Dar cred ca pentru asta au scos Tiguan-ul.
Am avut ceva probleme pe ploaie si vant lateral la 160km/h. Masina literalmente aluneca de pe banda. Deasemenea cand trecea ceva mai cu 200 asa, da pe ploaie , ma lua dupa el.
Un filmulet cu masina in actiune pe ploaie:
Intr-o nota fara legatura cu subiectul , da imi place sa conduc pe ploaie ( nu pe zapada sau gheata). E drept ca uneori mai uit in ce masini sunt si ma cred Ayrton Sena la Donington Park , prima cursa de F1 pe care am vazut-o , dar ce conteaza, life is for takers . Germania , e o tara buna de condus…