Trei masini, la rece

 

 

 

In seara asta nu scriu despre masina de saptmana asta, ci despre ce am condus saptamana trecuta .

Am zis povestea cu Golfu’ ca asta am inchiriat. L-am condus doar la dus si la intors . 370 km . Motor de 1.2 litri. A fost cam mortacina asa,  mai lenes decat 1.0 de la Focus. A consumat  32.5 litri, deci cam 8.6/100km. Tinand cont ca am pierdut mult timp stationand si ca pe urma l-am omorat cred ca e totusi mai bine decat : Juke , Qashqai , Captur.

Astia s-au invatat sa vorbeasca la telefon si sa le conduc eu masinile. Prin urmare pe timpul saptamanii am fot si sofer de  sacrificiu.

Am mers cu un Focus tot ca ala de l-am inchiriat eu cu o saptamana inainte , si cu un Megane Break , nou cu 500 km la bord.

Ideea e asa: Megane-ul (tot 1.2 l benzina 115 cai  , 6 trepte) nu pot sa spun ca l-am testat ca am mers cu el  4 drumuri de cate 10 km in doua zile  dar pot spune cateva lucruri despre el.

 

Comparativ as vrea sa spun asa:

Viteza:

Focusaru’  le lasa in fum pe toate astea cu motoare mici. Am zis ca am ajuns la 190 cu el da? Si 3.

Cu Meganul am ajuns pe la 175 , deh break. Cu Golful pe la 185.

Acceleratie

Fordu de 1 kil  iar le da clasa la amandoua. Renaultul e lent , lent…

Tehnologie

Multimedia : Toate aveau GPS. La Ford,  e un pic mai ciudat decat la Golf , dar la Megane:))) . Intuitie franceza.

Senzori de parcare:  La golfuri am avut mereu senzori pe toate partile , la fel si la Ford. Am zis ca fordul parcheaza singur? Am zis. Nu fantastic de bine , dar mai bine ca mine acu ceva vreme. Sau mai bine ca mine din 2 viraje in 50% din timp.  La Megane,  senzori are dar nu iti afiseaza nimic pe ditai ecranul media , ai doar un bipait , mai lent sau mai des. Stii cum e: Decat nimic…

Butoane , optiuni chestii functionalitati?  Focus conduce detasat .DETASAT.

Am uitat sa spun ca Fordul are o chestie care citeste semnele rutiere si ti le afiseaza pe ecranul din spatele volanului. Imi place.

 

Golf e mai bun doar la faptul ca are ecranul central mai mare si e cu touch screen.  Bine si Meganul il are . Dar mi se pare uneori inutil.

A si ok , Golf e mai bun ca am reusit sa-mi pun muzica de pe bluetooth. La celelalte , inca nu.

Feeling

Volan, pedale si schimbator : Mie imi place Focusul mai mult ca-s toate elastice si ca te ajuta masina mult si ca are un feeling sportiv apropiat de jocurile pe calculator. Altora , insa, e posibil sa le placa golful , ca e mai strans , mai precis , cu feedback mai rece , mai apropiate de real life sport. Meganul e prastie. Comparativ cu astea doua zic . Asa e ok . Decet , m-am descurcat cu el. Claar se simte mai bine decat Juke , care a devenit oaia neagra in ochii mei.

La consum, desi am iesit mai bine cu Fordul cand l-am condus pe ala inchiriat de mine o saptamana , e posibil ca in practica sa iesi mai bine  cu Golful , ca au fost doar 1.6 l/100 in plus , in conditii mult mai dezavantajoase. Megane , nu stiu exact , dar uitandu-ma pe clculator la consumul mediu 9.8l/100kmh cand faceam autostrada cu 140-150km/h , cred ca e din nou pe locul 3.

Calitatea finisajelor pare mai buna in Golf, cu exceptia tapiseriei , care-i mai buna in Ford Focus.  Megane , a fost din nou pe locul 3. Comparabil cu finisajele din Polo, sau mai jos cu Kia Rio.

Daca n-as stii ca Ford vine de la Fixed Or Repaired Daily , probabil ca as zice ca da Ford Focusul nou e mai bun din orice pozitie decat Golful ,dar nu stiu cum e cu fiabilitatea. Decat Meganul , fara indoaiala.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments