Spălătorul de faruri din China si piese de origine vs. aftermarket

Ziceam cândva că mă costă ( după estimarea de la reprezentanță) vreo 2000 de lei ( da, trei zerouri ) să schimb spălătoarele de faruri , că vor să îmi schimbe instalația întreagă doar că s-au futut capetele.

Right. Și cum în România nu prea găsesc piese pentru rabla asta, hai la chineji, pe Ali.

Parcă e altceva. Acum,nu mai sunt sigur dacă astea au costat chiar 5 dolari bucata , că au trecut 4 luni de când le-am comandat, domnul vameș, așa e cu China, și nici chinezu’ nu e om rău, ci ține cu clientu’, nu neaparat cu TVA-ul și taxele vamale, dar oricum, sub 200 de lei aduse în casă cu tot cu 5 lei ciubuc la poștaș. Să văd cât mai e montajul.

***

Văzui azi, la revizie cât fu montajul . 200 de lei. OK, deci 400 de lei cu totul. Parca e altceva. Ok sunt negre, masina e albă, cred că va trebui să le vopsesc, dar până una alta funcționează brici.

Nu-i bai, câștigi ici, pierzi colo. Am zis ca ”domnii” de la Auto Muzica – nu mai vreau să aud de ei, voiau 250 de lei cu montaj inclus pe o camera de marsarier. Pret decent, dacă imi spuneau și despre ce camera e vorba. Nu s-a putut, aia a fost. Am luat eu camera cu vreo 20 de dolari – normal, 5 dolari scris pe pachet, 5 lei la postas ca mi-a adus-o acasa, standard. Nu-i nimic, m-a costat azi montajul 300 de lei.

Pierzi, castigi, jucător te numesti. Să vedem cât o ține. Imi spuse domnu’ inginer că s-au tocit plăcuțele de frănă de pe față 90%. Cum dracului, că le-am schimbat la ei anul trecut. Nu mă minte. Că anul trecut mi le-a și arătat. Și am observat că trebuia să spăl jantele la fiecare 2 săptămâni, de zici că-s din cărbune, au un material foarte moale în ele. Și mai costă și 500 de lei cu tot cu montaj . Adică 100 de euro, peste vreo 3 luni când se mai devalorizează un pic leul.

Bun, acum 10 000 km si vreo 4 luni am schimbat si placutele de pe spate, pe unde m-a gasit nevoia atunci. Cu unele after market din material mai dur, care au costat vreo 250 de lei cu tot cu manopera. La jumate. Care nici nu s-au uzat, sunt intregi. Ai trage concluzia ca iti bagi pula in ea de reprezentanta și in piese de origine, nu?

Da.Nu. Fiind mai dure nu s-au uzat ele, dar nu-i nimic, au uzat discurile care costa ȘI MAI MULT să le schimb. Vreo 800 de lei cu tot cu montaj – la reprezentanță. Cristoaaaaseee! Pula mea, le mai pot folosi un pic ,dar trebuie sa schimb si niste saboți de frână, care sunt altceva decât placuțele, e partea aia care blochează rotilele din spate, când tragi frâna de mână. Si care nu se uzează daca nu pleci ca un handicapat cu frâna de mână trasă. Știți voi vreunul?

Deci, pula mea, ce n-am dat pe mere, va să dau pe pere.

Aceste lucruri fiind spuse și mașina fiind totuși ganță, trebuia să trec ITP-ul pe cinstite, fără șpăgi, fără nimic, că am pus și geam nou, pe care să se sprijine muștele și țânțarii în siguranță. DOAR CĂ NU. Că se pare că după ce am schimbat anul trecut telescopul ( amortizorul) drept , acum curge și stângul. El încă e eficient la teste. Cât costă și ăsta? O nimica toată, 620 de lei cu tot cu montaj și nu-i vorba de bani că-i puneam să-l schimbe pe loc, că nu mă cac pe mine când vine vorba de suspensii și frâne ( chit că suspensiile încă merg, iar frânele sunt chiar în parametri buni pentru următorii 10k km). Dar nu îl au pe stoc pentru ca mașini coreene, modele mai rare decât cele de la Ferrari și să-i fut în gură pe ăștia de la Hyundai cu suspensiile lor cu tot.

Și dacă tot verificară și curele și tot ce este, văzură băieții că trebuie să schimb și două bujii incandescente ( niște rezistențe care încălzesc motorina să se aprindă mai abitir) până la iarnă. And the winter is coming.

Pe înțelesul tuturor, am platit azi 3412 lei pentru revizie. Mai am un deviz de 3100 de lei de executat anul ăsta ( dacă nu mai apare ceva), din care vreo 6-700 de lei repejor că mai am mai puțin de o lună de ITP rămas și mai trebuie să cumpăr sau 2 cauciucuri de iarna ( the winter is coming, s-a zis?) dacă mai gasesc modelul pe care îl am echipat, sau 4 dacă nu. Ceea ce înseamna încă 1200 sau 2800 de lei. După bulan.

Nu, nu am nimic împotriva celor de la reprezentanța unde merg o dată pe an la revizia mai principală și ori de câte ori se proptește soția în vreun nefericit cu o mașină mai mică , sau o parchez eu rezemată strategic de șanțuri. Oamenii sunt competenți și cu câteva excepții îmi place cum lucrează.

Scump, dar asta e, nu prea am mai întâlnit oameni capabili la service-uri în ultima vreme. Și vorba aia, am tot vizitat service-uri cât am avut Fordul.

Dar pe de altă parte, coaie, păi eu credeam că am mașină mai bună și mai nouă decât Fordul și nu că nu e bună, că nu m-a lăsat în drum, îmi place cum se ține, dar cumpăram încă un Ford cu cât bag în revizii, chestii de maintenanță.

Morala poveștii este următoarea : Dacă nu aveți ce face cu banii luați-vă SUV. 4×4 e un musai.

It pays off. A-ha, cu rotine.

2 Replies to “Spălătorul de faruri din China si piese de origine vs. aftermarket”

  1. La cutie l-am schimbat acum 27 000 km . Uleiul de motor il schimb la fiecare revizie. Ar trebui tot la 20 000, dar incerc s-o fac la 12 – 15k .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.