Sper să nu fie cazul, dar mă gândesc că în 2014-2015 eram extaziat de mașinile Tesla , iar în 2015 chiar râdeam de un anume producător cu hibridul lui de 2 lei, 9 în România, pentru a fi exact, fiind oarecum neprofesional miștoul meu, ținând cont că lucram atunci pentru ei.
Auzisem atunci din surse interne de planurile BMW care prevedeau un shift către electric din 2019 și mă gândeam că ”he-he, până atunci o să fie Pământul plin de Tesle, iar BMW și ăștia care vin mai pe urmă or să culeagă frimituri”. Eh, uite că nu.
La scandalul Diesel Gate, chiar mă gândeam că europenii sunt ca și futuți pe tema asta. O să se umple Europa de electrice americane cam ca Norvegia așa.
Doar că uite că în condițiile războilului tarifelor, germanii cer banii oferiți ca subvenție ( voucher) către cumpărătorii de Tesle înapoi, pe motiv că Tesla a trișat deși compania susține că nu. Nu mult, EUR 4000 de bucată, dar nu asta-i știrea cât faptul că evident, din punctul ăsta încolo Tesla concurează pe piața germană cu orice altă mașină pe benzină, să zicem, la preț. Bam! Ia-o pe asta Trumpule, chit că pula e de fapt înfiptă în curul lui Musk, iar după cum se pare, nu e singura.
Mai exact, modelul ăla ieftin – Model 3 – care trebuia să coste $35 000 nu merge bine, în sensul ca ( aici sintetizez cumva ideea subliminala din ceea ce încearcă Musk să comunice) , prețul ăsta pentru versiunea de bază merge bine la un business de volum la care nu au ajuns încă cu modelul ăsta și că pentru a construi volumele ceea ce fac ei acum e să mențină în așteptare clienții care au rezervat, sau rezervă, rable din versiunea de bază și să producă mai întâi pentru ăia care vor versiuni upgradate, ălea cele mai scumpe, care să susțină financiar business-ul și creșterea producției, iar abia apoi ( probabil) încercând să livreze și rablele de 35k dolari bucata.
La suprafață sună rezonabil, dar când citești ce zice Musk e oarecum rizibil.
Cost of all options, wheels, paint, etc is included (apart from Autopilot). Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
— Elon Musk (@elonmusk) May 20, 2018
Adică cere 80k pe un sedan din clasa medie, cred că oarecum compact pentru standardele din US, și ascunde cioara în spatele faptului că uite, bă, vă dau un BMW M3 electric, supersportivă și plm.
De fapt ceea ce spune e : Salut, clientule. He-he, se pare că nu putem să-ți facem rabla ta ieftină pe care ai rezervat-o, noi defapt construim mașini supersportive de lux pentru bogătani, așa că nu mai fitz săraci și luați-vă fiecare un BMW M3, fără autopilot la banii ăștia, că de aia e sportivă, trebuie să simți mașina.
-Dar, Elon, eu de fapt voiam altceva. Sunt și eu un amărât cu o garsonieră , care se întâmplă să aibe un loc de parcare cu priză, în fața blocului și voiam o rablă să merg la serviciu și să-mi duc copiii la grădiniță și dacă-mi mai rămâne un pic de curent să-mi iau amanta de liceu în pauza de prânz și să facem una mică.
Argumentul e de genul ”coaie, uite ce mișto e vopsită și ce sportivă e. Cu asta vei putea să agăți amantă chiar și de la școala generală!”
Și copiii la grădiniță , jobul, banii de casă mai mare, că știi, nevasta?
Thank you for fighting climate change. This affects every living creature on Earth. https://t.co/mm0cpaQLsn
— Elon Musk (@elonmusk) July 15, 2018
Dar, Elon, cu banii aia imi iau Model S, de ce te caci pe tine? Și se livreaza in cca 2 luni.
Sigur, până când intră în priză Mercedes, BMW și WV Tesla mai are loc de căcat în drum, deși mușcă din toate părțile producători asiatici precum Hyundai.
Provocarea e că ăștia au deja mormanele de cașcaval și logistica și cam tot ce le trebuie să demareze un proiect de , să zicem 5 000 -10 000 de mașini produse pe săptămână.
Plm, pana si eu am renuntat la visul cu Tesla. Sincer, cred ca o sa iau ceva Mercedes sau BMW electric, cand or arata mai decent (bmw i3 (parca?) e foarte-foarte urat).
E harneala, daca as fi comandat Tesla 3 as fi primit-o in 2019. Gen las-o-n pula goala, mai repede primeai Dacia in comunism.
Hidosenia aia de la BMW cred ca au facut-o la misto, sa vada cat de disperata e lumea dupa masini electrice. La modul, ba, daca o cumpara pe asta, putem sa le dam orice la fraieri. Si o cam cumpara. La anul ar trebui sa iasa primul SUV BMW electric, cred ca iX3 si peste inca 1 an ar trebui sa scoata pe piata i4, care cred ca va concura cu Tesla. Pana te dau aia afara din oras cu benzina presupun ca mai apar destule optiuni. La Mercedes stiu ca testeaza aia de zor tot un SUV electric, inearca… Read more »
Au scos deja cei de la Jaguar un SUV electricos:)
Tesla concurează pe piața germană cu orice altă mașină pe benzină, să zicem, la preț. Mai putin cand esti la pompa 😉 Din cate stiu eu mia de km te costa ca. 40€ pe curent (asta daca nu comva o mai incarci si pe acasa si pe acolo mai ai niste panouri ceva). Pe benzina, well cam de 3 ori pe atat (la un M3). Nu stiu cum e treaba cu reviziile, dar am o vaga impresie ca e mai ieftin un Tesla de intretinut. Impozit … cam deloc. Asigurari … (heheee!) good luck with your M3. Una peste alta… Read more »
Bun, deci ai 80 de euro în plus la 1000 km , deci 8000 la 100k. E ceva, dar nu mi se pare determinant. La asigurări și revizii e posibil să ai dreptate, nu îmi dau seama ce aș alege, că nu sunt fan BMW M3, deci probabil Tesla 3 e o idee bună, dar nu la 80 de mii când Model S incepe de la 90.
Ah da. Asta clar. E o porcărie asta cu “ia neamule mașina la 35 de lei kilu” și când te duci și pui banii pe masă “păi ce e asta șefule? Avansul?”
Ăștia de la case mai mari măcar îți spun din start: “băi noi îți dăm un jeg de mașină, de pe care am scos sigla de Logan, la 63.000€” (m-am dat eu de curând cu un 320d, care în afară de cutie automată și încă niște extra-uri cvasi inutile, era cheală și care avea factura în torpedou ?)
Nu e asa de simplu cu tesla: – in cate cicluri de incarcare scade bateria la sub 80% capacitate? Ca una noua costa 12k de dolari. Nu stiu cate clicluri tine, mai ales la incarcari de alea super-rapide de 40 de minute. – planul de mentenanta costa 2400 de dolari pt. AWD pe 4 ani / 50k mile – cifre de pe site-ul tesla in US. Cam tot atata ma costa si pe mine fluide, filtre si manopera pt primele 100k de km la orice masina nou am avut (nu includem frane, ca alea nu-s in planul de revizie, alea… Read more »
Se prea poate să fie așa. Nu mă pricep așa de bine la mașini electrice, dar sincer să spun, cred că sunt puțini cei care chiar se pricep. Dar… Treaba cu bateria e că parcă nu prea aparține proprietarului, ci Tesla. Deci se prea poate să nu fii nevoit să îți cumperi una nouă, când cea veche nu mai e în parametri. Bateria încărcată jumătate înseamnă cât 150-200km? Eu personal nu știu f multă lume care să bată atâta amar de drum zilnic. Nu e chiar asa clear-cut in favoarea tesla, nici macar la 35k pt. model 3. Așa e.… Read more »
@Fery: Nu inteleg care treaba cu toata lumea referindu-se la 80% din capacitate ca limita de utilizare. Daca ar fi dupa mine, mi-as lua versiunea cu bateria mai mare si as rula-o pana pe la 60% din capacitate.
In plus internetul zice ca, cel putin pentru Tesla S, dupa 160 000 mile ( aka 200k km) bateriile sunt la 90%, asa ca parca nu mi-as face griji. Proiectia e ca ar putea dura 500k mile. Nu stiu daca e asa, dar si daca tin 300k km mie mi s-ar parea acceptabil.
Io n-am zis ca e limita, atata ca reprezinta ceva mai bine de 100 de km pierduti din range. Daca faci 100 pe zi casa – birou, nu conteaza evident, dar atunci nici nu iti iei S cu range de 500. Daca vrei long range travel, diferenta de -100 km intre 2 charge-uri de minim 1h conteaza.
In plus, vroiam doar sa zic ca si asta e cam necunoscuta la momentul alegerii masinii, nu ca ar fi neaparat nasol, dar trebe bagat in calcul.