De fapt e despre mai multe, dar incepem cronica conform cu titlul.
1) După ce am scos prima oară din service mașina asta de tuns ouă/iarbă , a parcurs soția un tuns complet al celor circa 4-500 mp de iarbă. După care la loc comanda cu aceeași bubă: Funcționează până se termină benzina din carburator, după care aștepți câteva minute să se umple.
Am mai dus-o o dată și au reparat-o din nou în garanția primei reparații, deci a celor 48 de lei bine investiți, lol.
Apoi am scos-o din service, a practicat soția un tuns complet, peste tot gazonul , mărimea 4 cu breton.
După care la loc comanda cu aceeași bubă, de la următoarea ocazie.
Eu am un Deja Vu cand ma uit în rândurile astea. Adică deja mă văd mergând a treia oară cu rabla în service-ul celor de la Dedeman ( Grunman ) , în contul garanției reparației, adică tot pe cei 48 de lei. Eu nu țin neapărat să mai folosesc rabla asta și oricum vine iarna, dar, băi, pula mea, am o plăcere să nu îi las pe aia care nu-și fac meseria, fie că vorbim de inginerii proiectanți, fie de tehnicieni care repară, să scape prea ușor. Vor repara mașina asta până la adânci bătrâneți. Din când în când la fiecare trei luni garanția reparației lor va expira, dar nu-i nimic, le voi mai da 50 de lei și : reparați din nou băieți, reparați .
2) Trecând mai departe, acest lacăt Yale.
E vreo 18 -20 de lei și se găsește pe toate drumurile.
Nu e din cele cu care îți închizi banii sau chestiile scumpe în fața unor hoți feroce. E cât să nu lași ceva unelte și scule la îndemâna oricărui bețivan care a cazut peste gard, la tine în curte și în drum spre ieșire se mai ține de una de alta.
L-am încuiat de vreo 4 ori iar acum s-a blocat. M-am uitat să văd dacă vreun potențial asemenea vecin s-a rezemat de el și l-a forțat un pic. Nu e cazul. Am două asemenea, celălalt e încă ok.
Păcat, pentru mine firma Yale era un nume, nu de elită, dar de încredere. S-a dus și asta.
3) Controlerul de irigat Gardena EasyControl
După ce le-am făcut toate poftele și am pus și filtre in instalație și plm, văd, în weekend, că ăla din grădină de la rețeaua care irigă cu picurare nu mai are baterie .
Păi, bă, nu așa ne-am înțeles. Era vorba că tine un an pe muchie.
Asta e ultimul instalat, prin iulie, deci trebuia să irige cu cuburi de gheață și prin ianuarie încolo.
De ce ăsta și nu cele de la aspersoare.
Ok, l-am pus acum două săptămâni pe ăsta sa ude mai des, de două ori pe zi cu câte 20 de minute. L-am pus să bage timpi scurți că mai cosește tata pe acolo și există riscul să taie furtunele, iar în cazul ăla, daca merge o oră, pompă va goli apa din puț. Cam in 30 așa. Ori, cum zice englezu’ : Safety is paramount! In 20 de minute nu se golește nimic.
Bun, mă uit la celelalte două și văd de ce. Ăsta:
Celelalte:
Nu vreau să fac reclamă, dar de la anul e clar: Duracelles la toată lumea.
Voiam sa pun bateria cam consumată la aspersoare că alea sunt programate rar și puțin în perioada asta. Dar pe urmă m-am gândit: băi, dacă rămâne deschis că nu mai are putere să închidă? Paramount am zis.
La treaba cu umplutul greu al carburatorului poti incerca doua chestii simple(asta daca nu le-ai incercat deja): 1. Cand e gol carburatorul incearca sa desfaci cu totul dopul de la rezervorul de benzina. Ar trebui sa aiba o supapa care sa nu perimta sa se faca vid in rezervor pe masura ce motorul tot “suge” benzina. Eventual asculta daca se aude vreun fas specific :). 2. Vezi daca nu are cuta furtunul dintre rezervor si carb. De multe ori se intampla la chestiile astea sa fie prea lung – pe banc totul e frumos si OK, dupa asamblare uite cuta… Read more »
1.Am rulat masina cu dopul deschis, romaneste :).
2. Furtunul nu are cuta, am verificat si asta si minifiltrul sa fie ok.