Rable. Ce-am văzut ieri

Am fost să văd un Mercedes că sunt eu maniac cu B-Klasse.

Și nu era chiar ca în anunț.

Mai precis, are niște zgârieturi și băieții lucrau de zor să le dea cu șprei.

Nimic rău, nimic fantastic. Doar că o mașină nu cel mai bine întreținută.

La banii ăștia e bine să ai și pretenții modeste. Așa că am lăsat-o în pronunțare. Dealerul zice că luni e gata și îmi trimite poze. Garanție 3 luni la cutie și la motor. Din ce văd nu are accidente așa se și laudă ăștia, cu raport de HPI clear.

Am observat însă altceva. Băi,nene, m-am cam învățat boier, se vede treaba, că nu mă simțeam deloc comod pe scaunul mortului cu colacul în mână. Mă deranjează că nu văd botul rablei. Iar spațiul cam înghesuit la volan, iar senzorii de parcare e bine că funcționează, dar cam sempli :). Merge. Loc in portbagaj căcălău ( pentru mărimea asta) , loc în spate cam strâmt pe lățime, altfel ok.

Tipul era est european, ca mine, dar altă nație și cică nu mă crede că sunt român. De ce, boss , nu conduc destul de prost pe stânga? Ba da, conduc destul de foarte prost. Stați și voi în casă zilele astea. Dacă mă hotărăsc să o iau, mi-o și livrează la ușă , contra cost. Dracu’ știe cât costă.

Apoi am luat trenul și mers înapoi în Reading la aia mai la îndemână.

Și am văzut în prima fază un Lexus IS 250. Ăsta.

În prima fază mi s-au cam ridicat mustățile la ăsta. Și în faza in care m-am plimbat nenea dealerul cu ea un pic ( eu am condus încet, ca handicapații, deh) cam până pe la 90 de Mph așa pe unde știa el că nu sunt camere și se aude și trage frumușel motorul V6 2.5l.

Nu bate, nu troncănește și stă pe viraje cam ca un BMW.

Dar pentru că familie, tot ca un BMW are tracțiune pe spate și tunelul de transmisie trece în halul ăsta prin mașină.

Nu prea e amuzant.

Si cauciucurile erau cam trase pe pizdă. Cine a avut-o i-a dat jar, că se vedea că nu sunt tocite cât că sunt smulse bucățele din ele și au fisuri superficiale. Adică jar. Și fără senzori de parcare. Nu-i bai, presupun că mai dau o tuflă de bani și se montează și așa ceva, n-are de ce să fie ceva de nerezolvat. Dar n-are. Nici GPS sau alte manele.

După care le-am luat la rând pe doamnele, pardon babele,din poza următoare. Aia din dreapta e manuală deci a picat prima. Era și în cea mai bună condiție, din păcate.

Hyundai-ul ar fi foarte aproape de ceea ce-s eu obișnuit să conduc acum, dar avea cauciucuri cam lipsă și eu nu mai dau 700 de euro/lire pe alte gume imediat, că am cumpărat unele anul trecut. Și era și cam prea futută pe dinăuntru. Și cu etrieri ruginiți și alte alea.

Lexusul era mai în formă , dar am zis că sper să nu ajung chiar de acum să cumpăr sufragerie. Să mă învăț mai întâi pe partea asta cu ceva mai uman și pe urmă trecem la figuri cu S Klasse long din 2000, sau șeptar din 2002 ca toți românii.

Când să chem taxi văd un Saab in parcare. Da, unii dintre voi nu știți ce e aia și dați pe google, dar sunt câteva din astea prin UK. Mai sunt.

Am condus una din 95-98 o dată. Și am rămas cu ceva aparte pentru ea.

Asta e un 9-3, pe platforma de la Opel Vectra, dar făcută cum să zic eu, mai de suedezi așa. Ăștia au dat faliment că aveau costuri de producție prea mari și nu le cumpăra nimeni rablele la banii ăia. Da, sună cunoscut modelul de business, că lucrez pentru suedezi și dacă vor ei un buton nu știu cum, nu contează că nu e cine știe ce util și că e futere până îl faci fix așa, dar așa trebuie făcut și e foarte bine, că mi-am cumpărat deja o roabă mai mare să car banii, că la aia veche se uzase roata.

Asta cică aproape o vânduse dar ăla care o voia , a plecat înapoi că avea nevoie de finanțare. Finanțare pentru 4600 de lire. Eh, CE bine că eu nu mai am nevoie de finanțare, ca acum 4 ani. Lol.

E din 2008, ca Lexusul de mai sus.

E cam multă rugină pe etrieri și sub capotă, că cică a fost stătută la o fermă. De mers merge bine și motorul se turează de ți se scoală pula, nu alta, dar nu se simte la fel de bine că Lexusul , direcția un pic imprecisă, în fine, de dus copiii la școală nu sunt probleme, poate decât că e prea lungă, cca 4.8 m.

Domnu’ mi-a zis că deși eu aș prefera-o pe ultima că e clasică, iar eu sunt un hipster, unui gentleman că mine înseamnă potrivește mai bine Lexusul. Hmm, poate așa o fi în UK.

La al treilea dealer am avut surpriza să îmi ceară mai mult decât în anunț (4500) pe rabla asta. Asta da negociere , ce să spun! Că a greșit cine o fi pus anunțul că pe el l-a costat 4250 de euro . Că a schimbat ulei, plăcuțe și pula mea.

Mașina e cam flawless. Și e Honda și am încredere ca-n Lexus.

Partea proastă e că e din piele neagră și nu cred că se încinge în UK, dar cam puțea a piele + transpirație de ciorete. Deci cred că minim o curățire din aia cu rașchetare ar fi necesară, așa că nu știu ce să zic nici de asta.

Pentru a doua oară pe ziua de azi mi-a zis tipul de aici că nu ar fi ghicit că sunt din România. Contextul e că nu am dorit să îi conduc rabla pe stradă, nu vreau să o plătesc înainte să fie a mea.

Nu știu ce pula mea specialiști în cum arată un român sunt ăștia, dar eu arăt și mă simt romulan get be-fucking-get. Și dac. Dac liber.

Poate mai văd azi ceva de la particulari , deși incerc să evit, că din ce văd, ăștia cu dealershiturile lor toți se jură că nu cumpără și nu vând mașini cu accidente în HPi.

Și din ce am putut vedea nu pare niciuna ciocănită serios. Adică genul ăla de îndoituri care la noi sunt la modul “lasă, bă, că îi dăm cu chit”, la ăștia sunt write-off.

Dacă nu, nu știu. Probabil rămâne prima rablă pentru care am bătut 30 de mile cu trenul, că e cea mai ieftină ( probabilitatea e mare s-o scurtez un pic ) și e cam ce caut chit că n-o fi ce trebuie. Plm, momentan tot pieton. Pieton zgârcit.

26 Replies to “Rable. Ce-am văzut ieri”

  1. Ba daca iei saab sau volvo, am diagnozele clone de fabrica daca ai nevoie de ceva.
    Daca vrei saab adevarat, cauta un 9-5 aero 2000-2002, maxim 2005. Dupa anul asta sunt niste petarde, inclusiv ala de l-au vazut tu (bine, toate 9-3 sunt petarde by default).

  2. Scriu de pe telefon, deci scurt:

    1. Nu s-ar fi gandit ca esti roman se refera la culoarea pielii si la imbracaminte. La aia vin clienti rromulani in general. Treling adibas + piele maro.

    2. Nu lua nimic mai vechi de 2012. Ar fi bine sa iei 2014 in cel mai rau caz.

    3. Nu lua Diesel

    4. Obligatoriu automata.

    5. Nu peste 60k miles.

    6. Sa nu zici ca nu ti-am spus.

  3. Nu subestima mărimea portbagajului când ai familie. Vii de la un SUV și știi avantajele. O limuzina are aceeași lungime ca un break dar oferă mai putin de jumătate din volumul de încărcare. In plus te limitează mult mai mult la lungimea și forma obiectelor ce le bagi in portbagaj. Așa că mergi pe break, hatchback sau SUV.

  4. Sâmbăta asta ne mai oferi un episod din serialul rable în uk?

    Mai ce dealeri sa vizitezi prin apropiere?

  5. Nu, cred ca nu. M-am saturat de plimbat, n-am timp de din astea. Sau gasesc sa cumpar una local gen de foarte aproape, sau imi comand una de pe net cu ceva garantie de la vreun dealer, sa fie ieftina si adusa la usa, daca-mi place bine, daca nu ma doare-n pula, e important sa functioneze.
    Zicea ala cu B-Klasse ca ma suna, n-a mai sunat. As putea sa-l sun eu, da’ mi-e lene.

    Voiam sa o cumpar pe asta la misto cu banii de paine, chiar daca e sa fie naspeta, ca e prea misto, dar sotia are alta parere, gen categoric alta parere, ca de-obicei mai zice ” nu stiu, tu te pricepi la masini” cand nu-i prea surade o idee :), asa ca, plm mai vad. Eu pana in weekend nu am nevoie sa ies din casa neaparat.

  6. Cred ca doar Fiat Multipla ar putea sa fie mai urat decat Nissan Cube. Mbine, si Daihatsu Materia s-ar bate cu urateniile alea, da’ cu toate astea cred ca de condus le-as conduce pe oricare dintre ele, oricat de urate ar fi.

  7. Am vazut anuntul. Nu-i rau.
    Dar
    1) pe langa ca e un pic cam vechi are 101k mile. La modelul asta, din ce stiu la 105k trebuie schimbat kitul de distributie.
    Costa vreo 350-450 de lire operatia cu totul, dar nu prea am pofta de bagat rabla in service imediat dupa cumparare.
    2) N-are senzori de parcare. Inca vreo 100 lire + cu montaj cu tot.
    Practic , tre’ sa il cumpar si sa il bag la maintenanta in service. Plm, e o optiune, daca nu apare altceva.

  8. Saab-ul e fitos la intretinere, cam ca femeile .Dar, tot ca femeile, ofera si ceva feeling in plus la drum lung. Daca o iei doar pentru frecat in oras, nu recomand, din motive de fiabilitate. La drum lung, da, e o placere sa-l conduci.

  9. Eu am un 9-3, 1.9 TiD. O tin doar de fun: tinuta de drum faina, cuplu carca pentru depasiri, confort, sta bine pe viraje. Daca ar trebui sa merg cu ea zilnic in oras insa, as da-o instant: galeria de admisie schimbata la 170k km, kit de ambreiaj schimbat de 2 ori pana la 170k, presimt ca si turbina is da duhul in curand…o sa vina vremea cand o sa ma satur de bagat bani in curu ei.

  10. “Daca ar trebui sa merg cu ea zilnic in oras insa, as da-o instant”: daca v-ati luat mizeriile alea de dizaloase, ce sa va fac. Ia vezi un 9-5 Aero automat si vorbim dupa.

  11. @Alex. Nu prea sunt incantat de dealer. Am vazut rabla aia. E ok-ish, dar e mare si nu are senzori de parcare. As putea sa pun eu, dar nu prea sunt incantat de dealer.
    @Ferry. Deja 9-3 deja e un pic dificil de parcat prin oras.

  12. Stiu, sunt de acord, era o replica la remarca cu lipsa de fiabilitate la saab. Ai zis ca e o problema dimensiunea pentru nevasta, asa ca ies din calcul vapoarele.

  13. Intrebare scurta pentru care stiti.
    Cutia S-tronic de la Audi e la fel de jeg , ca DSG-ul cu nume comun de la VAG? Stiu ca si aia e tot DSG, dar e la fel de proasta pe linie de fiabilitate si costuri de mentenanta/ dublu-ambreiajul cand trebuie schimbate?
    Nu ma intereseaza cat de repede schimba etc, tot ce stiu e ca solutia astora de la SWAG cu dublu ambreiaj uscat suge pule de ponei, si sunt curios daca si aia de la Audi e la fel .

  14. Da, cutiile sunt aceleasi pentru tot grupul VAG. Exista multiple variante, in 6 sau 7 trepte, pentru diferite nivele de cuplu, cu ambreiaj uscat sau in ulei. Toate modelele au avut probleme de natura diferita. Au fost propuse diferite solutii in baza la tipul de probleme, insa toate au fost recidive pana la urma. Misto doar cat timp sunt in garantie (sau pe aproape, ca nu e placut cand in panta nu cupleaza si te simti ca ultimul bou cand o ia la vale), altfel nu m-as risca.

  15. DACA nu e musai 7 locuri full-size cauta un Volvo XC 70 sau XC90, motoare pe benzina peste 2 litri (preferabil 2.5 sau 3.2) ambele benzina, relativ fiabile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.