Malta: Pă Valletta

Și Sliema, dar să fim serioși, e doar un alt cartier. Dupa doua zile de cacat, cu vreme de cacat, am plecat din Anglia pizdii ca eram satul de ploaie si frig si sa ma pis pe mortii ei de vreme.

Direcția e catre Romania , unde, pana ajung, vremea va fi tot asa, dar nu-i chiar cu zbor direct, ca acum o luna astea erau scumpe , asa de scumpe ca am iesit la aceiași bani zburand cu escala in Malta, unde au fost azi vreo 18-20 de grade si soare, cu tot cu hotel, ma rog un apartament, pe vreo 4 zile asa.

Decat sa dam bani ca fraierii, concurand pe niste locuri ieftine pe scaunele de la Wizz, care nici macar nu se dau pe spate, cu restul celor ca noi sau chiar si mai nespalati, lasa ca nu ne grabim niciunde si o minivacanta de un weekend nu strica.

Am primit indicatii clare sa nu ma cazez in Slieme sau Valletta pe care le-am ignorat cu desavarsire doar pentru ca voiam sa o ard in zona, ca turistul clasic, si e cam dificil sa facem asta 5 insi din alta parte a insulei unde cred ca mergem maine. Ca taxiurile transporta de obicei 4 pasageri.

Ba, de misto e asa si asa, dar nu ma da pe spate datorita unor neajunsuri.

Pare ca am nimerit in sezonul in care tara/orasul astora e in constructie.

O descriere corecta ar fi ca mai pun astia doua etaje la Malta iarna asta.

Peste tot, dar peste tot, astia pun etaje la blocuri , fie fac altele noi. E o distanta asa mica intre ele de jur ca nu ai vazut nici in Bucuresti in complexele alea rezidentiale noi.

Numai santiere pe toate strazile, nu stiu daca e pentru ca e contrasezon, sau pur si simplu sunt in cursul unei expansiuni teritoriale in sus.

Unde suntem cazati  sunt trei blocuri in planul doi, la care ajungi trecand printr-un gang pe sub blocul din primul rand,  care blocuri se intalnesc intr-un luminator , ca nu poti sa ii spui altfel aluia. Din balcon pot sa sar in blocul vecin, caruia ii mai pun astia ceva adaosuri. Sus si in lateral.

Nu stiu daca aici ai nevoie de autorizatie de constructie, nu pare necesara. Din ce vad astia construiesc pe structura de beton si pe baza de bolțari de beton . Nu BCA, nu caramida. Nu stiu daca astia au auzit ce sunt alea cutremure, dar daca afla, sa va uitati la stiri ca o sa fie amuzant.

Aceasta poza nu e din vreo periferie/ ghetou. Cam asa arata toata Malta. In jumatate din strazi, gasesti minim un santier la fiecare 500m distanta.

Valletta e un oras misto privit din deparatare dar nu prea e intretinut. Adica, un pic darapanatura pe alocuri , ceva praf, ceva jeg, am regasit un pic din gingasia Romei.

O alta problema e ca strazile astora sunt mereu in sus, mai ceva ca in Jerusalem. Si masinile se chinuie, scot fum, chițăie cauciucuri, încing ambreiaje. Am observat că majoritatea șoferilor folosesc rable cu cutii manuale, trebuie să fie o bucurie să conduci așa aici. Majoritatea rablelor sunt ca în România de vechi, dacă nu mai bătrâne, și așteptând la colțul intersecțiilor să traversez, ca iti da pulea voie ( vafanculo , sange de italieni) , am observat ca majoritatea rablelor au probleme cu transmisia ( ambreiaje care patineaza sau fac zgomot ) si cu planetarele ( viraje stranse si dese + varsta) . Ca deh.

Ar fi un oras perfect pentru rable electrice. Ar face diferenta.

Pe langa asta ai cam peste tot problema cu poluarea. Miros de fum, de placute de frane si discuri de ambreiaj si praf de toate felurile. Daca se simte asa iarna, ma pot gandi doar ca vara e mai rau, ca mai bine nu are de ce. Iar cand zic praf zic din ala de iti face mucii negrii si masina mată, mai dihai ca în București.

Nu prea rimează cu “destinație de vacanță”, eu unul nu cred că mai calc pe aici prea curând, că-mi lasă impresia de sărăkie scumpă. Iar construcțiile identitare se pierd in hiperdezvoltarea urbană care are loc peste tot. Se duce pe pulă orice stil specific ar fi fost vreodată aici. Încet-încet.

Altfel, da, chestii turistice, pula mea-uri.

Despre hoteluri. ST Hotels par să fie un lanț foarte dezvoltat aici și au câteva hoteluri pe faleză, dar cele mai mult sunt apart hoteluri, ca și ăsta unde sunt eu cazat, care e okish, daca ignor indicele de curățenie sumar și faptul că incălzirea se face cu două aparate de aer condiționat . Care ar trebui să fie perfecte dacă nu ar fi un bloc din beton/bolțari neizolat termic și dacă ar fi și ele curățate/sanitizate măcar o dată la 5 ani, că eu le curățam pe ale mele de acasă la doi ani, că sunt lepră, dar tot nu aveau un sac de nămol în filtre și nu miroseau a pneumonie si TBC.

Și dacă ignor că pe booking e marketat hotelul care e pe faleză dar am primit camere in al doilea rand de blocuri de pe o stradă adiacentă. Dar nu ignor și o să le dau eu notă pe booking, să se sature.

Incă nu știu unde aș sta mai degrabă dacă aș mai veni aici mai în sezon, că peste tot mi se pare un teribil suprapreț și calitate de te intrebi ce pula mea caut eu pe insula asta și de ce nu m-am dus în Menorca sau măcar Ibiza, daca Mallorca e prea mainstream și Tenerife e prea departe?

În fine, încă mai am de văzut, reviu io mâine, poimâine, sau când mi-oi reveni.

Ce mi-a plăcut: Când am aterizat în autogara astora , trecut de miezul noptii, am luat in bot un miros puternic si placut de liliac si zambile. In decembrie. Mișto, spre deosebire de mirosul de fum de kerosen si beton cu care sunt obișnuit din alte aeroporturi.

Addendum: In Sliema aproape de portul de vase private am gasit o chestie cel putin ciudata: satul rațelor.

Bine, sunt mai mult porumbei, la care se uită cu poftă Garfield.

0 0 votes
View all comments
Stropic
4 years ago

hai ca mai gasesti un acvariu, niste forturi 😀

0040

Astia nu prea au cutremure , nu?
Ma uitam la poza aia cu boltarii si cu fier betonul cat pixul de gros…