Când nu e bine pentru nimeni

Ce vieți contează când nu poți să faci un lucru bine pentru nimeni?

În încercarea de a eradica rasismul și orice gândire prejudicioasă cu privire la orice indivizi ne facem doar să ne urâm mai tare unii pe ceilalți.

E deja de notorietate cum aseară aici în oraș, după un protest #BLM  a venit un nene refugiat din Libia și a cuțitari câțiva.

E amuzant că a fost oprit de un polițist fără armă, din ăla hulit de oamenii care umblă bezmetici pe străzi , confundând Europa cu US și poliția din Europa cu aia din US.

La fel de amuzant că omul era cunoscut de MI5 , fusese urmărit pentru o posibilă afinitate față de grupări radicale și proaspăt eliberat din pușcărie .

Înțeleg că conturul care se desenează in jurul criminalului, în cazul ăsta, e unul de rebel fără cauză, problema fiind în cazul ăsta nu diferențele dintre generații ci cele dintre populații.

Să fugi din țara ta de război, să fii discriminat ca musulman și să ajungi in țara gazdă să te răzbuni / discriminezi albi, localnici.

Toate reacțiile exagerate și nejustificabile sunt de fapt justificate de o anumită ură și de ruperea forțelor slabe de coeziune prin încercarea impunerii unor legături obligatorii mai strânse.

Mă uitam deunăzi la primarul Londrei, cum spune el că Londra nu că tolerează diversitatea culturală, ci o îmbrățișează.

Ceea ce nu poate fi decât idiotic. Cineva acolo sus visează că ne putem topi toți identitățile într-un grup amorf și omogenizat. E pe cale să aibă un coșmar. O comunitate fără o identitate e una fără valori. Iar identitatea nu poate fi impusă.

Identitatea unei comunități e autodeterminata. Iar ce vedem acum e o luptă de regăsire a unei identități , de căutare a unui echilibru mai departe de linia impusă . Și sunt toate șansele ca pe alocuri lucrurile să ia personificarea lui James Dean

Send to Kindle

7 Replies to “Când nu e bine pentru nimeni”

  1. Londra nu e o comunitate. Nici Readingul nu e o comunitate. Nu poti vb de comunitate la atatea milioane sau zeci de mii de oameni. Sunt mii de comunitati la un loc.

    De asta tolereaza si imbratiseaza diversitatea culturala, pt ca nu prea are incotro. Ce alternativa ar avea? Sa ii dea afara pe toti cei diferiti? Cum si pe ce criterii?

  2. A tolera și îmbrățișa nu e deloc acelasi lucru.
    Ex: In Bucuresti exista comunități de români,chinezi, arabi, țigani, turci, evrei…
    Nu îi îmbrățișează nimeni, dar sunt tolerați cu niște limite. Fiecare grup își poate găsi propria identitate și poți menține o vagă coeziune socială.

    Imigranții își știu locul lor și respectă faptul că sunt acceptați , nu se comportă chiar că la mă-sa acasă, ci au un oarecare respect pentru normele locale deja existente.

    Băștinașii ii tolerează pe venetici , cu tot cu cultura și identitatea lor, in niste limite : mai ușor cu moscheile pe scări în București, nu cred că o să vedem.prra curând un templu budist, etc.

    Nici nu cred că o să vezi prea curând proteste #blm , sau #țlm , sau de alt fel.

    Există un anumit grad de rasism care se regăsește în România , așa suntem noi, dar totuși în comunitățile mari nu-i mai ridicat decât gradul de toleranță și tot ce face e păstrarea unei linii fine de separație între comunități.

    Când ai văzut ultima oară un roman prin București să zbiere la un chinez sau la un arab să plece în morții lor acasă la ei, că nu știu ce?

  3. “ Identitatea unei comunități e autodeterminata. ”

    Adica ?! Frustrarea creste de ambele parti cand fortezi politic un mix cultural tocmai ca limitele alea impuse sunt fortate artificial (cam care e identitatea unei comunitati unde unii valorizeaza linistea/privacy si vecinul aduna 3 generatii cu muzica si dansuri din ‘cultura proprie’ ? (Nu ma refer la tigani ci scandalul nothing hill din anii ‘70).

  4. Sunt imbratisati adica tratati fix ca bastinasii. Aceleasi joburi case etc. Nicio dar nicio diferenta in drepturi.

    Tolerati ar fi gen cum era la evrei in nazism intr-o vreme, e ok sa stai doar intr-o parte a orasului, uite colea o lista cu meseriile pe care le poti practica etc.

    Templu budist in bucuresti exista, si daca nu sunt mai multe sau mai mari, nu cred ca e din cauza ca se opune primaria sau careva. Doar ca nu prea sunt asa multi/bogati budisti incat sa aiba bani sa isi faca.

    Eu nu am vazut sa tipe, dar daca intrebi orice tigan, o sa iti zica ca da, e discriminat si i s-au strigat toate astea. La cati arabi sau negri ai auzit personal sa se strige? :))

    Eu cred ca atata vreme cat statul si legile te sprijina, nu poti vorbi de discriminare doar pt uitatul chioras sau ca te injura unul. Pai chioras o sa se uite si ca esti mic de inaltime, si ca esti gras, si ca esti chel, ca esti din alta tara, din alta zona a tarii, ce masina conduci si ce nas mare ai, sa nu mai vb de urechi si cum iti plimbi catelul sau cum parchezi. Nu ai fost niciodata injurat de un roman? :))

    Crezi tu ca a fost discriminat tipul asta pe baza culorii pielii mai mult decat au fost discriminati romanii? Mai mult decat campanii de trimitere acasa? Public, nu doar ce susotea vecinul. Si totusi, curios, niciun, dar niciun roman nu am auzit sa fi facut vreun atentat vreodata. Chiar curios.

  5. Sunt imbratisati adica tratati fix ca bastinasii. Aceleasi joburi case etc. Nicio dar nicio diferenta in drepturi.

    NU. Aici e ceva ce nu intelegi nici tu nici multa lume.
    Li se impune bastinasilor sa se schimbe, sa isi schimbe obiceiurile, cutumele si chiar legile pentru ca sa poata include toate obiceiurile si modul de viata traditional al alora care vin acolo. Cum ar veni fiecare sa poata fii la el acasa in casa altuia. Asta e prima problema care genereaza evident rasism si respingere.
    Pai, da-te in pula mea, te-am primit in casa mea, te accept – in niste limite – cu paduchii tai si cacaturile cu care vii de pe unde vii, acuma tre’ sa fac si eu ca tine?
    Cam pe aici e linia de separare. Linia dintre toleranta si “imbratisare” (my ass).

    N-are treaba cu joburi si case. Ca la bani nu se fac discriminari, cine munceste mai ieftin si mai bine are jobul, cu accent pe ieftin, cine plateste mai mult ia casa.

    Apoi li se cere, respectuos, tuturor comunitatilor sa imbratiseze in acelasi fel “valorile” celorlalte si, evident, nu merge asa.

    Templu budist in bucuresti exista, si daca nu sunt mai multe sau mai mari, nu cred ca e din cauza ca se opune primaria sau careva. Doar ca nu prea sunt asa multi/bogati budisti incat sa aiba bani sa isi faca.

    Pai nici nu e o problema cu existenta in sine, daca iti faci tu cacatul tau pe terenul tau, eventual in cartierul tau.

    Tolerati ar fi gen cum era la evrei in nazism intr-o vreme, e ok sa stai doar intr-o parte a orasului, uite colea o lista cu meseriile pe care le poti practica etc.

    Aia se numeste marginalizare, pe de-o parte ( partea cu lista de joburi) . Altfel, in general oricum fiecare etnie cam alege de buna voie sa stea in grup cu ai lor ( excluzandu-ma pe mine care nu locuiesc si nici nu prea vreau sa locuiesc in cartier de romani, dar nici nu insist sa-mi impun #valoarea de romulan aici unde locuiesc). Nu i-a mutat nimeni pe Arabi si pe Chinezi in Colentina/Obor, nu? s-au tras ei acolo ca e mai bine pentru ei.

    Daca ii intrebi pe britanici, astia ar insista ca sa aiba pe o strada african, asiatic, alb, indian, tigan unul langa altul ca cica asa e bine. #eopula. Evident ca nu se sedimenteaza populatiile chiar in felul asta ca totusi chiriile si vanzarile de case se fac pe bani nu pe culori. Dar mai pun ei niste case de consilii sa “regleze” situatia.

    Eu nu am vazut sa tipe, dar daca intrebi orice tigan, o sa iti zica ca da, e discriminat si i s-au strigat toate astea. La cati arabi sau negri ai auzit personal sa se strige? :))

    Pai chiar este. Si si arabii sunt discriminati intr-o oarecare masura. Si negrii. Toti oamenii discriminam natural. Tot in mod natural, asta e o problema atunci cand distruge bruma de coeziune sociala care se formeaza natural.

    Eu cred ca atata vreme cat statul si legile te sprijina, nu poti vorbi de discriminare doar pt uitatul chioras sau ca te injura unul.

    Nu prea conteaza ce crezi tu, cata vreme legile statelor civilizate ( care in vest se si aplica) decid ca e discriminare pe chestii mult mai fine decat perceptia ta. Se creaza un cadru legal si o senzatie de “am drepturi” si un fuck-up social, in are poti sa iti justifici personal orice reactie pentru ca ai fost discriminat.

    Crezi tu ca a fost discriminat tipul asta pe baza culorii pielii mai mult decat au fost discriminati romanii?

    Nu conteaza ce cred eu. Nu eu ii caut o scuza pentru actiunile lui. Este ceea ce se petrece si e imaginea spre care se indreapta lucrurile.

      Nota de informare: Romanii nu sunt discriminati in UK pentru culoarea pielii , ci pentru reputatia pe care o au. Astia nu-s capabili, dupa culoarea pielii, sa spuna ca suntem romani si sa ne discrimineze. Cel putin pe majoritatea.
      Doar un medic spaniol a banuit ca suntem o familie din est – “greci sau romani” si a spus asta uitandu-se la noi si la numele noastre.
      In rest, toata lumea cu care interactionam la prima vedere, ca familie, nu numai eu, banuieste ca suntem francezi sau italieni. Daca merg singur pe strada astia ma confunda cu italienii, dar sotia si copiii ii incurca.
      Pe unii ii mai tradeaza accentul estic cand deschid gura, dar noi n-avem nici problema asta ( nu ca visez ca as vorbi corect sau cu accentul astora).
      Oricum, romanii sunt “discriminati” ( e o reactie normala, tot asa, dupa parerea mea) pentru “valorile nationale” pe care le-aduc aici cu ei. Daca am fi cu un pic de bun simt si maniere ( nu sa fim cine stie ce caractere nobile) astia s-ar infrati, in pula mea, cu noi. Dar nu suntem, nu. Avem si noi mandria noastra.

    Si totusi, curios, niciun, dar niciun roman nu am auzit sa fi facut vreun atentat vreodata. Chiar curios.

    Pentru ca , ca natie, suntem de regula, mai pragmatici. Ura este targetata, nu principiala si daca tot tre’ sa ne razbunam pe englezu’ care isi bate joc de noi, la o adica e mai util sa-i spargem casa si sa ii furam ce are pe acolo, sau sa ne pisam (zilnic) pe casa lui. Decat s-o ardem in cutitareala random mai bine o ardem eventual in ceva jafuri random, are mai sens.

  6. Ala primeste 72 de fecioare ever, fara celulita… :)) Adios capre,camile,laba…dincolo.
    Cred ca asta a contat mai mult decat gandurile de eventuala razbunare…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.