…pleaca de la conceptul în sine, lege și procedură.
Degeaba se filmează, degeaba exista norme, degeaba ORICE.
Toate astea fac examenul mai greu decât ar trebui să fie și din ce în ce mai greu. Pentru cei ce vor să obțină permisul corect.
Examenul auto e un test destul de dificil în Romania și ca orice examen românesc, absolvirea lui nu validează competența, ci permite obținerea unei cârtii. Plastic, na.
Și pula responsabilitate.
O să tot existe situații și mafii de genul ăsta pentru că există , artifical, obiectul infracțiunii, care-i oricând atractiv. E amuzant că vai aveau bani în găleți și pula mea. Niște cocalari, ce pretenții să ai de la ei.
Nu exista niciun motiv realist pentru care poliția ar trebui să valideze absolvirea unei școli de șoferi.
Ai vreo 20(? nu mai știu exact) ore de practică și un examen teoretic. OK – examenul ăla poate să rămână, filtrează idioții și e cât de cât obiectiv.
Calitatea de absolvent al școlii de șoferi ar trebui decisă de un instructor autorizat, nu de poliție. Faci practică, câtă îți spun ăia că ai nevoie, când crede că ești bun de condus, îți dă adeverința , te duci cu ea și îți eliberează poliția permis. Îți pui lămâia în geam și îi dai drumu’ la karmageddon pe stradă.
Comiți contravenții, gen nu știi să conduci, primești sancțiuni. La final de an poliția face frumos o statistică cu conducătorii auto cu vechime mai mică de , să zicem 1 an, dar pot să fie 2, de exemplu, care au fost sancționați și verifică de la ce școli sunt. Se verifică câți absolvenți au fost de la școlile respective. Atunci când procentul sancționaților , în raport, eventual cu gravitatea sancțiunilor, e îngrijorător – mers frumos, anulat licența școlii, amendă, anulat licența instructorilor responsabili și suspendat toate permisele auto obținute în perioada aia, cu obligația conducătorilor să obțină din nou o adeverință de ”apt de condus” de la altă școală de șoferi licențiată.
După care dispare motivul șpăgii – sigur, poate o să dea școlile șpăgi atunci, dar daca normativele sunt clare și nu permit ”latitudinea” și ”înțelegerea” organului cu privire la cum și când se aplică sancțiunile nu-i nicio problemă.
Și gata, se rezolva cam majoritatea problemelor. Cei care vor să dea șpagă pentru permis pot s-o dea civilizat la privat, dar cineva va trebui să-i scrie în carnetul lui de oameni pentru care e responsabil o perioada de timp.
Polițiștii iau șpagă și nu-s responsabili pentru nimic.
In definitiv șofatul nu e o mare chestie pentru care ai nevoie de condiții severe. Condițiile severe impuse pentru promovare sunt din câteva motive.
- Cursanții nu fac, de obicei ( ma includ aici), un număr suficient de ore de practică. Numărul ăla minim nu-i nicicum de ajuns. Dar asta-i ca să fie ieftin. Și nu ai posibilitatea de a practica cu altcineva decât un instructor autorizat, care-i iar o idioțenie.
- Ăia care dau șpagă sunt deosebit de idioți conduc ca niște idioți, provoaca probleme care duc la ideea de ”să facem permisul mai greu de obținut”.
- Nu exista responsabilitate. Ai plasticul – faci ce vrei până nu-l mai ai. Duce la aceleași considerații ca mai sus.
Bai tu vrei sa fie bine ca sa nu fie rau! In alta ordine de idei daca aia aveau doar ascunsi banii aia ce naiba era acolo, fabrica internationala de permise, ca ma gandesc ca nu strangeau doar in ligheane spaga, o mai si cheltuiau. Altfel e o alta discutie despre cum trebuie sa fie lucrurile si nu sunt pentru ca Ro. Poti sa te gandesti la ce ai propus tu cand ai peste tot in functie de conducere un Bolojan. pana atunci ramane interesant doar pe cine au suparat aia de au venit baietii si i-au saltat la modul… Read more »
“sume de bani cuprinse între 300-1500 euro la traseu, 3.000-6.000 euro la examinarea teoretică”
eu nu stiu pe nimeni care ar da o spaga de genul ca sa ia carnet. :)))
se pare ca sunt megabogati oamenii in suceava.
Eu da. Pe aia de la examenul teoretic, da, tre’ sa fii cam idiot s-o dai, dar se mai intampla. Insa la examenul practic sumele-s mai mici si mai necesare, ca nu prea treci. Din familia mea extinsa, nu stiu sigur ce-a facut fiecare, dar ca s-o spun asa frumos si pe inteligibil, doar de mine si de tata sunt sigur ca n-am dat spaga pentru obtinerea permisului. Si as cam intentiona sa mai iau o categorie anul viitor si nu ca mi-e teama ca nu m-as pricepe cat sa trec examenul ala practic pe bune ( ca l-am mai… Read more »
Mi se pare șocant că e mult mai mare șpaga la examenul teoretic decât la traseu. La traseu dacă e pus pe încasat te poate faulta cum vrea mușchiul lui indiferent ce faci, in timp ce examenul teoretic e cu niste grile pe calculator cu corectare automată. Concluzia e că sunt tare mulți imbecili pentru care e imposibil să citească și să înțeleagă o cărticică banală.
Concluzia ta mi se pare superficiala. 1) La examenul teoretic nu poti fi faultat. Punct. Daca esti bun iei si gata. Deci banii de aici ( zic asa in total, nu-s multi, deci e lozu’ mai mare). 2) La examenul teoretic e un pic mai complicat de facut manevre, ca e pe calculator acuma, nu mai merge cu schimbat foi, etc. Drept care – costa. De aia sunt si mai putini si lozul mai mare. La examenul pe teren esti doar impins in situatii limita si sanctionat ca atare. Trebuie doar sa vaneze greselile sigur le faci. Iar la unele… Read more »
Si nu iti e frica ca ramai cu banii dati si examenul neluat? Adica eu la asta m-as gandi – cata incredere in cinstea politiei ca se tin de spaga :)))
Ca vad ca de fapt nu e spaga sa trec, ci spaga sa nu mi se puna bete in roate sa trec.
Or betele in roate sunt foarte discutabile, si nu il costa nimic sa te puna in situatii cat mai dificile, ca dupa sa zica “am incercat, dar nu puteam sa-ti dau carnetul la greselile astea…mai baga o fisa, inca o spaga”.
io inca nu inteleg conceptul ca politia sa iti dea permis. de ce, ce treaba are politia cu datul si cu urmaritul detinerii permisului? treaba lor in tarile cu apa calda este sa verifice respectarea legii, nu birocratia examinarii, emiterii sau anularii de permise. Aceeasi treaba cu certificatele de inmatriculare si numerele de pe masini (astea sanchi au trecut la institutia prefectului, dar tot politai lucreaza si acolo). La fel cu pasapoartele. In europa peste tot sunt agentii civile care se ocupa de evidentele astea – DVLA in uk – n-are treaba politia cu asta, placi cu numere iti faci… Read more »
ba voi nu intelegeti ca Ro! Mie imi da cu virgula totusi. Bai acolo is bani de cam 200 de spagi. Si nu are cum sa fie grosu, ca plm doar nu isi impart spaga la sfarsit de an. Ba aia dadeau examene sau erau centru incasare spagi! Cataline poate or fi astia de la Ct mai lejeri dariti jur cu mana pe inima ca nu stiu pe nimeni sa fie macar suspect ca a dat spaga. Si sora mea aluat traseul abea a 5 oara! Si nu ar fi singura care ar fi putut fi in situatia de a… Read more »
Cum adică suspect că ai dat șpagă. Păi tu crezi că șpaga se dă la agent, wtf?
Șpaga se dă la instructor, sau la un alt terț care știi tu că “face”. Nu are cine să te prindă. De obicei instructorul îți spune el dacă “face”, dacă nu, din cunoscut în cunoscut cauți tu unul.
Nu e ca la medic cu băgat banii in buzunar la halat.
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/condamnat-a-vrut-sa-dea-mita-politistului-la-examenul-de-permis-auto–247892.html da mai, ai dreptate :)) niste cursuri de dat spaga ar fi bune, pe care sa nu le poti absolvi prin merit, ci doar prin spaga, evident! mie imi place sistemul din sua. ai frumos ceea ce se numeste permis de elev. il obtii dupa un numar de ore cu un instructor autorizat si parca si intrebari teoretice. odata ce ai permisul ala, poti conduce doar langa un sofer cu experienta, care e responsabil pt tine. un prieten, un bunic, un matus, nu cineva autorizat. cand te simti pregatit, te duci si dai examen cu examinator autorizat. nu e… Read more »
Serifule eu ma refer la spaga data in general nu la procesul spagii in natura! Pe toti care ii stiu au luat permisul pe bune si chestia e ca nici nu s-ar gandi la spaga pentru asa ceva, ori baietii aia la Suceava erau la nivel de procesatori de spaga mai ales ca tineau spaga ca la abator prin ligheane! Inteleg ca mai sunt oameni pe care nu ii duce capul, au banii si vor permisul si ca aia v-or incerca macar sa dea spaga. Dar vad ca Suceava asta era procesul normal. Si nu nu cred ca te pica… Read more »
Fac un LE
Treaba e asa ptr. ca desi nu o zice nimeni cam asta se doreste. Fix cam ca la bac! Trebuie sa vina unul putin smintit dupa standardele multimii gen Funeriu care sa puna piciorul in prag. Pentru ca toti ceilalti desi oripilati daca sunt intrebati si indignati cand altii aleg asa ceva le cam place cu optiunea asta. Cam asta-i adevarul!
daca nu ma insel, e cam la fel si in uk? Ceva de genul. Nu stiu detalii, ca nu am avut treaba p-aici. Si nu nu cred ca te pica agentul daca tu erai capabil sa iei permisul, ca nu te ajuta sau nu era ingaduitor e altceva. E bine ca nu crezi. Treaba e asa. Eu am trecut examenul cu un pic de ingaduinta de la agent, era ofiter cred . Fara spaga, ca am zis ca “la prima incercare vreau sa vad care e treaba”. Chiar daca picam atunci, nu incercam cu spaga, ca am considerat ca am… Read more »
Bai eu nu am auzit de chestii de genul calcat frana, adixa am auzit dar baietii aia erau genul” Fratioare eu sunt as, politistul e bulangiu”. Dar nu le am auzit spuse de oameni cu capul pe umeri pe care ii pot crede. Sora mea a luat permisul a V-a oara. Si niciodata nu a fost trantita pe nederept. Da i-au dat la sange, dar pe merit. Puteau fi mai draguti sau flexibil, desigur, dar astea nu-s trecute in fisa postului. Hazardul a facut sa dea de trei ori cu acelasi politist. Ultima oara a facut ala misto de ea… Read more »
Bai eu nu am auzit de chestii de genul calcat frana, adixa am auzit dar baietii aia erau genul” Fratioare eu sunt as, politistul e bulangiu”. Well, eu nu am auzit pe nimeni sa zica “sunt as” la examenul auto, nici oameni care aveau permis si dadeau de alta categorie. Dar am auzit oameni sa povesteasca: “mi-a zis sa nu mai merg subturat si mergeam asa ca mi-era frica sa schimb prea des vitezele necunoscand masina – stii cum e , mai carai cutia mai pula mea, dupa care mi-a apasat frana si mi-a murit motorul”. “M-a pus sa fac… Read more »
@doru vlad: la un moment dat te programa dupa 3 luni la examen (acum 2 ani a dat o prietena) cam cum crezi tu ca conduce un incepator care face scoala 20 de ore, asteapta cat o fi sa dea teoria, asteapta inca 3 luni fara sa conduca o zi, si dupa da un examen unde il suceste pe toate partile politistul? sa adaug ca iti expira scoala pana sa dai de 5 ori? sau ca trebuie sa platesti ore extra la instructor de fiecare data cand dai? eu cred ca in cazul asta, cererea e chiar facuta de sistem,… Read more »
1. 20 de ore sunt super putin. Eu nu m-as prezenta la examen dupa doar atata condus. Eu am facut 20 + 30 pe camion, dar pana sa fac scoala mai condusesem eu in diferite circumstante cred ca vreun 10-15 ore adunat. Si tot nu eram super pregatit.