Scurt. Amenda pe gramul de CO2

La mașini.

E o analiză cu cât de eco sunt rablele curente.

Ca să lase loc bogaților care o ard cu petroale mari, li s-a permis constructorilor să se asocieze in grupuri, ca de exemplu Merc cu Smart, Tesla e asociată cu alte mărci ale grupului Chrysler – presupun că plătesc sa compenseze pentru emisiile Dodge Ram.

Și e acolo o amendă de 95 de euro per gramul depășit per rablă.

Eh, oricât și oricum s-ar asocia la medie, unii producători vor depăși ținta sever, pe unele rable, iar tu, cumpărătorul, vei plăti amenda aia.

Cum e și normal, dacă crezi în o lume mai curată și sistemul de amenzi.

De exemplu, un Merc GLE diesel e pe la 200-245 g CO2/km. Ținta pe 2020/2021 e 95g/km. Un GLS63 V8 5.5l Diesel are emisii normate la 360gCO2/km .

Amenda pentru un astfel de GLS de 360 g /km , din ăla 5.5 Diesel , e de 25,175 Euro.  Mașina asta face vreo 90,000 – 110,000 de euro, deci amenda e cam mare, raportata la costul rablei.  Deci cam adio motorul de 5.5 litri.

GLE-ul de 3.0 Diesel ( deja se vând cu motoare de 2 litri ) emite 221g /km. Amenda să produci așa ceva e vreo 8,800 Euro .La prețul de nou de 70,000 nu e neapărat o scumpire fantastică, dacă vrei neapărat modelul ăsta. Ăsta nu intră la “și bogații plâng”. Îi doare în pulă. Dacă vor GLE sau S-Klasse 3.0 Diesel , dau banul și gata.

Pe de altă parte dacă ești mai pe modestie și vrei o mașină mai ieftină cu motor mare, nu prea mai găsești . N-ai cum. Că la 30-35k Eur , 8780 Eur e o sumă mare . Așa că progresul ecologic și planeta curată tot cu săracii le facem .

Evident, în prima fază prețurile nu vor ustura chiar în halul ăsta, dar după o vreme – DA. Preconizez că va fi o vreme când ăștia ca mine care cumpără mașini SH le vor importa din America pentru motoare mari ( dacă nu or să fie ridicate ȘI taxele de rulaj pe ele ( impozit anual/ Road tax) ). Cam cum se importă acum epave făcute franjuri.

Dacă vreți să cumpărați mașini pe petrol cu motoare mari noi ( plm, medii, alea mari s-au dus de mult ) acum e cam cântecul lebedei.

Futu-te-n cur, Greto.

Send to Kindle

5 Replies to “Scurt. Amenda pe gramul de CO2”

  1. De Crăciun l-am vizitat pe un client al meu la conacul lui. După ce am pus burta la cale, m-a luat omul să ne plimbăm un pic pe domeniu și m-a dus în trecere și pe la garaj. Tocmai își luase un BMW ceva din seria 7, nu mai știu exact, că m-a invitat elegant să “dăm o tură” iar eu am crezut că o luăm low’n slow ca după masă; ei aș, m-a accelerat cu ea odată pe aleea dreaptă de 200 m până la poartă (pe neanunțate) de era să-i arunc prânzul pe tapiserie. După ce mi-au revenit ochii în orbite și mâncarea în stomac, l-am întrebat ce motor avea: 4.9L și vreo 500 CP. Apoi am ieșit pe șosea, iar 10 secunde mai târziu și vreo 200 km/h mai mult, îl întreb intr-o doară cam cât a dat și-mi zice printre dinți un 190.000 E. Deci e cum spui tu, cu Greta 🙂

    PS: la banii ăia, dacă tot îi dăm pe scule și facem aroganțe, eu mi-aș comanda din Rusia un Kamaz 4×4 , d’ăla preparat de curse cu care m-aș da pe șoselele țării. E pe jewtube un clip în care un meseriaș îi suflă în ceafă unuia cu o mașinuță WRC pe niște drumuri forestiere din Finlanda cu 120-140 km/h de-ți cam îngheață sângele în vene de mila turismului. Atâta doar că nu prea merge să mergi cu el prin centrul orașului…

    https://youtu.be/MkRI6JgMaMM

  2. In Franța, pe lângă prețul automobilului, plătești și o taxa malus in funcție de emisii,pentru emisii peste 219 g era 20.000 anul trecut, in 2021 e 30 de mii, și planul e sa o facă 40.000, nu știu când, probabil 2022. Malusul îl plăteai la înmatriculare, dacă luai masina second “scăpai” de el, oricum intra o parte la prețul second, dar ce se gândesc băieții, ce e cu atâta boierie, și vor sa bage siun mini-malus la fiecare revânzare. Nebunie. Si dacă vrei sa pui masina la cheltuieli pe vreo firma, mult succes, astea pe combustibil clasic se pot deduce pana in 18.000 de euro, iar dacă trec de o limita de emisii, care nu e chiar babana, scazi numai 9000 de euro. In schimb, la electrice, scazi tot, politica e clară, tot te împing înspre electric.

  3. Apoi am ieșit pe șosea, iar 10 secunde mai târziu și vreo 200 km/h

    Așa e când mergi cu avocatul in dreapta, orice drum poate fi o autostradă din Germania :)).
    Sunt mai multe clipuri RedBull cu Kamaz vs. mașini sport. E mișto camionul, partea și mai mișto e că la camioane / camionete/ utilitare taxele sunt mai mici așa că mă aștept ca în următorii ani astea să capete și mai multă tracțiune la publicul generalist. O să ne transformăm toți în RedNeci – utilitara , noua mașină sport.

    In Franța, pe lângă prețul automobilului,

    Păi da, Franța e țara aia care produce și vrea să vândă mașini cu motor din elastic de chiloți: Reno, PSA au motoare de 0.9 litri sau 1.2 și 72 CP pe care ei le consideră OK.
    Și ca să nu rămâi în drum cu rablele, le fac cu caroserie din parizer feliat.

    Cred că în următorii 5 ani voi trece la utilitare 🙂 mai degrabă decât la electric.

  4. Eu, după ce am început să văd din ce în ce mai mulți bemveolaci de 18-20 de ani care depășesc ca buimacii, am renunțat la ideea de a merge pe șoselele patriei într-o mașină mică și ecologică (m-am tot dat cu Prius și cu Yaris de vreo 6-7 ani încoace) când mă duceam la procese între orașe. Culmea, după ce mai înainte renunțasem la mașini gen Chrysler Sebring sau 300M, pe motiv de consum/poluare/taxe nejustificate. Pe lângă cei de care mă feresc adesea pe DN-uri și-i văd cu ochii mei, televiziunile încep să-i popularizeze pe inconștienți într-o campanie de arătare cu degetul a problemelor din trafic: apar din ce în ce mai multe știri cu înregistrări de pe autocam-uri gen asta:

    https://observatornews.ro/eveniment/soferul-unui-bmw-filmat-cum-depaseste-dezastruos-pe-linie-continua-instinct-salvator-al-unui-sofer-care-mergea-spre-sinaia-406494.html

    Mă rog, e frecție, câtă vreme OUG 195/2002 permite sancționarea doar în urma înregistrării cu mijloace omologate (viteza) sau a constatării celorlalte abateri doar de către agentul rutier. Probabil vor să sensibilizeze populația să nu mai facă așa ceva (ăia predispuși oricum vor face nasoale) sau fac un lobby discret pentru modificarea legii.

    Revenind, am ajuns la concluzia că am nevoie de mai multă tablă în jurul meu și, cu excepția deplasărilor scurte prin oraș, am ajuns să mă deplasez de unul singur prin țară cu van-ul familiei (un Hyundai H-1). Total neeconomic, dar totuși plăcut, căci se vede altfel traficul, șoferii dau prioritate când trebuie (cu excepții și aici, dar mai rare), iarna mai folosesc și un webasto ca să mă așez în mașina gata încălzită etc. Adică prefer să mă întorc acasă safe după o zi de poluat planeta (mă rog, este E5, nu poluez semnificativ) decât să mor ecologic din cauza vreunui puști vitezoman. Las’ să se dea Greta cu “elasticele” LOL !

  5. Revenind, am ajuns la concluzia că am nevoie de mai multă tablă în jurul meu

    De aia in Romania am SUV – inainte de asta aveam un Mondeo ( tot pe principiul sa mai fie niste tabla acolo), iar in UK sunt bine-mersi cu Meriva si ma simt relativ in siguranta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.