Treabă de brand personal

Vad că se discută pe faptul că i-a scos Cristiano Ronaldo pe aia de la Coca Cola din cadru, că despre asta e vorba. Normal că se discută, că aparent valoarea acțiunilor Coca Cola s-a dus un pic la vale după treaba asta. Cu niște miliarde de dolari. Australieni in articol, dar totuși dolari. E strict o acțiune ”bearish” alimentată de PR-ul din spatele actului comis de nenea ăsta. Care e posibil să-i aducă ceva amendă repercusiuni de la UEFA, habar n-am, sincer.

Pentru mine asta nu e neapărat treabă de stil sănătos de viață, dar apreciez când un om are coaie să-și expună propriile valori, în ciuda unor riscuri.

În cazul ăsta, chestiunea e mercantilă, dar pe partea etică CR7 ar putea primi capital de PR că promovează un stil de viață sănătos. Eu văd doar de un conflict între brandul personal și cel al sponsorului campionatului, Ronaldo nu e un naiv. Și-a dat seama că e o situație conflictuală pe care o poate exploata. Și e oarecum mișto atunci când brandul lui personal e suficient de puternic ( în social media, că asta contează în context ), cât să-și poată permite asta.

E la modul, bă săracilor, mă piș pe amenda voastră și pe vrăjelile voastre de la UEFA, eu câștig singur mai mult să-mi permit să mă piș pe Coca-Cola, deși în ciuda titlurilor din ziare, acțiunea nu a fost deloc brutală. Omul n-a zis că are o problemă cu sponsorul, ci doar a îndemnat lumea să bea apă, lăsându-le ăstora de la Cola spațiul ăla ( ei produc și apă îmbuteliată) precum și soluția ca ei să recunoască faptul că oamenii au preferințe.

Acestea fiind spuse, Coca-Cola nu e neapărat o companie rea, mai rea decât alte corporații. Ei doar urmăresc profitul și în o sută și-un pic de ani ne-au făcut pe toți să bem pișatul lor, cu reclame pe toate gardurile. Și totuși, dacă noi am vrea să bem doar apă sau Brawndo, ar produce din alea. Cum nu suntem noi prea deștepți ca să dictăm ce vrem să bem, ne-au făcut cola și ne-au învățat să ne placă ăsta. Acuma unii au altă părere. Nu neapărat rea. Și fac vizualizări și bani din părerea lor. What a wonderful world. Mă duc să-mi iau o doză de cola noastră cea de toate zilele, că am treabă.

3 Replies to “Treabă de brand personal”

  1. Bravo lui, ca isi permite sa aiba principii. 🙂

    Nu e rea atat cola, cat asocierea asta cu sportivii de performanta. Nu stiu de ce am senzatia ca cineva (multi) in lume chiar cred ca e posibil sa faci performanta si sa bei constant cola. Creeaza asa ideea ca nu e mare lucru, pana si aia beau, deci e ok.

    Probabil ca o sa ajunga cola in 10-15 ani ca tigarile – de la reclame cu ce cool e la no reclame si poze cu cancer pe doze. :))

  2. In primul rand sunt cacanari UEFA că știu foarte bine ce patronează ei nu prea se pupă cu Cola. In al doilea rand e cam cacanar si Ronaldo că și el a făcut reclame la chestii de genul și acum îi pute. Altfel e fun să vezi cât de mare a ajuns Ronaldo incat sa nu îi pese de Coca Cola si sa dea cu boltă pe ce sicteaza UEFA

  3. L-or fi calcat pe nervi aia de la Cola. In sportul de performanta regimul e destul de strict inclusiv la bauturi. Fara cola, fanta, alcool. De obicei insa nimeni nu zice nimic.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.