Ultrascurt: Trei rable – grija de lucruri

A mea este încă la aparate. Făcut un drum cu ea până la București într-o dimineață, cât am dus-o în alt service, după ce am ridicat-o de la reprezentanță.

Dimineața pe răcoare , frumos.

Amuzant că o scosesem din service unde înlocuiseră băieții ceva pe la suspensii, niște suporți de radiator, o bară că era bușită in vreo trei locuri , executaseră o deruginare pe dedesubt, montasem un cârlig, ceva rectificare de discuri de frână, revizia – cum ar veni, îmi pasă cât de cât.

Frate-meu și-a cumpărat o friteuză, ea merge foarte bine, e mai fâșneață decât tancul meu, n-am mai mers demult cu un motor de 2 litri aspirat, atâta că la două porții de cartofi prăjiți trebuie sa mai pui un kil de ulei. Măcar îi mergea aerul condiționat. Drept care, am făcut București – VL cu mașina aia , dar am plecat prin munți după copii cu rabla lui tata. După ce i-am mai pus niște freon , că lui nu ii trebuie. După ce i-am cumpărat stingător și trusă, că el o are “în mașina cealaltă”. Sunt curios cum o să îi spună el polițistului asta. Și că stingătorul nu e expirat demult , doar vreo 3 luni. Tehnic vorbind el merge, practic merge de-o amendă.

Și după ce am mers cu ea am ajuns la concluzia că trebuie să îl programez să îi completez niste ulei in cutia de viteze că cam fluieră. Merge dar plm, el nu a completat vreodată și nici nu o să o facă până nu se blochează pinioanele la cutia aia.

Nu îi pasă. Mă miră că nu îi pasă , că , de exemplu, nici mie nu îmi pasă de rabla din UK, dar acolo găsesc eu un taxi , un Uber ( ne-au băgat și din ăsta la țară, acum câteva luni) ceva. Sau cumpăr altă rablă cu banii de muncă pe 2-3 zile , efectiv mă doare în pulă dacă se transformă în gunoi în 3 secunde și trebuie să plătesc casarea. Dar opțiunile de transport din Romania, plm, eu cred că dictează să îți ai grija de lucrul tău . Zic și io.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alex
Alex
3 years ago

Pentru consumul de ulei de la mașina fratelui, poți încerca un engine Flush de la liqui moly, de exemplu.
Costa 44 de lei.
După ce faci un drum mai lung și uleiul e fierbinte, pui un flacon de engine Flush, în ulei, lași apoi sa funcționeze la relanti vreo 15 min și apoi dai drumul la ulei
Schimbi filtru, pui ulei nou și ar trebui sa meargă.
Eventual repetat procesul de doua ori, la interval de 1k km.

Catalinx
Catalinx
3 years ago

Ce are ăla in el de nu mai consumă ulei ?

Alex
Alex
3 years ago

Teoretic are niște detergenți foarte puternici care ar putea sa desfacă segmenții incastrati de pe pistoane.

speedy.gonzales
speedy.gonzales
3 years ago

he-he-he !!! eu am 2 rable: una din 2006 ce a inceput sa imi faca figuri si una mai putin rabla din 2018 care inca nu face figuri. anul trecut cand a venit caldura am vrut sa pornesc aerul conditionat la rabla veche. apas pe buton, se parinde becul dar nu baga rece. zic asta e, s-a pierdut freonul. ultima oara cand i-am bagat freon a fost acum vreo 7-8 ani. anul asta imi fac curaj si ma duc la service. ajung acolo pe la 8:30, ma duc la cel care se ocupa de freon, imi baga aprox 500g freon… Read more »

speedy.gonzales
speedy.gonzales
3 years ago

intr-o zi in care am avut ceva timp am luat multimetrul si am luat-o din aproape in aproape: siguranta de la bord, siguranta de putere de langa baterie, apoi releul de la motor. am verificat tensiunile la releu, erau cum trebuie. am luat un releu identic din bord de la ventilatorul motorului si l-am pus la aer conditionat: a mers din prima. am luat o lanterna si m-am uitat la axul compresorului, apoi cineva din masina a inceput sa apese pe butonul de la AC: compresorul cupla/decupla corect de fiecare data cand pornea/oprea AC-ul. am pus releul bun la loc… Read more »