Working class hero #1

Din capitolul “noi muncim, nu gândim”

Ziua lucrez pentru alții, noaptea pentru mine. Nu a fost neapărat cea mai buna idee când am comandat 5 tui argintii să le plantez pe lângă gard in fața drive-ului, dar hei, nu îmi spune mie nimeni cum să îmi planific ziua. Cu excepția clienților și a soției. Dar cum soția nu plătește , facem cum spun clienții.

Așa că la ora 4 și jumătate după masă, adică noaptea că soarele apune in perioada asta pe la 4 in UK , atâta că nici nu răsărise in ziua cu pricina , am luat hârlețul și m-am apucat de săpat gropi.

Am tras rabla să lumineze cu farurile zona, am pornit încălzirea globală pe motorină și i-am dat bătaie.

Când săpăm am aliniat eu gropile , dar când am pus pomii in gropi nu am folosit ață, că eram pe grabă , măcar bine că era întuneric și puteam să văd. Puteam să văd că am pus o tuie un pic aiurea, dar nu a fost să fie, ghinion.

Iar pe alta nu am putut să o pun la distanță simetrică, pentru că erau niște rădăcini monstruoase, nu puteam să sap cu “spade”-ul astora, chit că am unul de la Fiskars ( gunoaie, trebuie să îmi aduc și hârleț din România, mă ?) , de abia am reușit într-o parte să le tai cu un ferăstrău. Și aveam timp limitat.

Nu-i bai, am să pun încă o tuie sau ceva intre ei, iar în timp coroanele vor ascunde imperfecțiunile.

Tata mereu îmi spune “nu mai munci, măi, tată noaptea, că nu e bine, nu vezi bine și iese urât.”

“Da, tată, da. Exact ca atunci când am construit împreună gardul de la casa din România și-am lucrat de la 8 dimineața la 3 noaptea, cu și noi și muncitorii, că te chemau a doua zi schimbul 1 ( pleca dimineața la 5) la serviciu din concediu, că era nu știu ce urgență să pornești fabrica. Iar eu de supărare că am muncit atât am zis că nu pierd discoteca ( aveam 13 ani, dat nu contează ) și am mers când aproape închideau aia de am dormit jumătate de oră pe o boxă , dar mi-am făcut damblaua.”

Exact ca atunci când recoltam porumbul și nu încheiam vreodată mai înainte de răsăritul lunii.

Am învățat de la părinții mei să trag la jug ca un american, sau mai dihai.

Alexei Stahanov și-ar tăia venele de ciudă. Am ridicat un elogiu al socialismului științific. Mult și prost . Mă gândeam că am să scot acea tuie și am s-o replantez intru alinarea OCD-ului, dar am să-mi rezist.

Va rămâne întru eternitate pentru a mă răni in retină și a îmi aduce aminte că există costuri pentru lăcomie , iar cei ce vor cumpăra casa vor fi inițiați în ceea ce înseamnă să fii român și legendara calitate românească. Sau am s-o dreg din freză, românește și în doi ani nu o să mai observe nimeni nimic.

14 Replies to “Working class hero #1”

  1. “Am ridicat un elogiu al socialismului științific. Mult și prost ” … fraza asta va ramane pentru eternitate, atat de bine e zisa.

    Din poze se vad si casele si masinile vecinilor. Foarte faine. Se vede ca nu sta chiar oricine pe acolo.

  2. Din prima poza pare că ar fi aliniați doi câte doi, primii cu ultimii…
    E o simetrie asimetrica 😁
    E bine și așa…

  3. Când eram mic și stăteam pe la țară am învățat și eu regimul ăsta de muncă. A fost o chestie pe care am urât-o maxim și de care mă feresc și acum. La mine e decât mult și prost mai bine deloc si mă uit la televizor. Dacă am învățat ceva de la locul de muncă e să evaluez o treabă si sa nu ma apuc de ea dacă nu am timpul necesar plus 40%. Dacă e nevoie sigur facem într-o oră ce trebuie făcut in trei dar altfel nope. Nu m-aș fi apucat la ora decât dacă scădea periculos cantitatea de oxigen din jurul locuinței

  4. Daca Opel Antara si Renault Clio sunt masini pentru nu chiar oricine din UK…. Noroc cu aia neagra ca nu se vede bine altfel credeam ca e BMW 320d / E46 din 1998.

  5. @0040 & @Alex
    Zona nu e exclusivista in vreun fel. Adica nu e de bogatani, daca asta era vreo suspiciune. Nu e “Ferentari”-ul orasului, da’ nici “Primaverii”. Este adiacenta unei zone unde chiar locuiesc milionari, iar acolo proprietatile chiar arata admirabil, gen asa.

    Acuma, daca compari cu ce te astepti sa vezi in orasul mediu din Europa poate sa fie binisor. Macar nu-s blocuri, oamenii care locuiesc peste drum par sa arate cum trebuie. Asta-i tot ce ma intereseaza legat de zona.

    Masinile in sine pentru mine nu inseamna nimic in context. Sigur, daca erau toate de lux si recente putea fi o indicatie ( mai mult de vanitate decat de bogatie), insa nu rabla da valoare zonei, in UK. Raportat la pretul unei case nu inseamna mare lucru. Nici aia cu casele de mai sus nu au cine stie ce masini.

    Tot ce conteaza din poza aia legat de rable e ca sunt parcate in curtea din fata casei, nu pe strada.

  6. Nu ma fute pe mine grija de zona, lol, pe mine m-a uimit cum cineva poate asocia rablele alea cu bunastarea in 2021AD. Mai ales pt UK, unde lumea mai are si bani. Ca afirmatia era gen uite ce masini si ce case, cu siguranta ca…

  7. m-a uimit cum cineva poate asocia rablele alea cu bunastarea in 2021AD. Mai ales pt UK

    Pe mine, in general, ma doare in pula de masini si ce simbolizeaza ele, asa ca in principiu ma lasa rece ce masini au oamenii, ca stiu ce rabla am eu si ca la ultima numaratoare de bani am socotit cu sotia ca pot sa-mi cumpar un Lambo si mai raman destui bani de benzina si alte chestii. Si nici nu ne rupe la punga serios, in cateva luni acoperim gaura (nu si pe aia pe care mi-o face sotia in cap cand dorm, cred). Nu stiu cum sa explic mai bine, pe scurt, cel mai relevant ar fi ca efortul financiar pe care l-am facut in 2011 sa cumpar un Mondeo de 2002 a fost mai mare decat daca as cumpara acuma Lambo ala. Atata ca nu vad de ce as face asta.

    Acestea fiind zise cu privire la dezinteresul meu, s-ar putea sa ai tu o idee prea pretentioasa, habar nu am de ce.
    Daca te uiti la poza mai in detaliu o sa vezi ca BMW-ul ala de care faci tu misto e din 2020, Polo de dupa el e din 2021 ( eu ma uit la numere), in spatele tuii e un Tiguan din 2016-17, iar Opelul ala nu e Antara, e Mokka si e din 2015.

    Pe scurt, rabla mea e cam cea mai veche ( si cred ca si cea mai ieftina) din catun , cred, ca-i din 2011. #saraculcartierului

    Pentru tine poate bunastarea inseamna Mercedes, BMW, Aston, Jaguar, toate noi si unul langa altul ( desi mai la dreapta sunt niste Land Rovere prin drive-uri, dar nu conteaza, ca nu-s in poza). Nu prea e asa.

    In realitate bunastarea inseamna sa ai o rabla decenta ( adica nu neaparat cel mai ieftin SandZero ), sa aiba varsta care n-o face eligibila pentru casare in programul rabla si sa fie parcata la tine in curte, adica sa ai unde, ca sunt destule strazi si in orasul asta unde se parcheaza pe strada, ca nu au casele drive. Am locuit pe una din aia, stiu ce spun.

    Poate conteaza pentru tine ca individ ca ai BMW seria 5 nou, sau Volvo V90 la fel ( aveam doi vecini), dar cand le parchezi la gramada pe strada nu prea inseamna bunastare, din mai multe motive.

  8. BMW-ul ala de care faci tu misto e din 2020

    Fiind model F30, mai târziu de martie 2019 (când a fost înlocuit cu G20) nu prea are cum să fie.

  9. Cand apare masina inapoi in drive ma uit sa vad ce numar are, ca pe poza nu e clar, ar putea fi 19 sau 10.

    In principiu se poate intampla ca un model produs inainte de martie 2019 sa fi ramas pe stoc pana in 2020 sub o forma sau alta si sa fie inmatriculat cu numar nou, ca numarul nu retine data productiei, ci data inscrierii in circulatie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.